اقتصادی

افتتاح ۴ پروژه عام المنفعه با اعتبار ۷۳۸ میلیارد ریالی در آستارا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین محمدیان ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان آستارا ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: بهره برداری از طرح‌های اقتصادی در آستارا تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی و پروتئینی را به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان بیان کرد: در دهه فجر امسال مجموعاً ۵۵ پروژه با بودجه‌ای حدود بر ۳ هزار و هشتصد میلیارد ریال در شهرستان آستارا افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک پنجم از پروژه‌های مورد بهره برداری در آستارا با مبلغ حدود ۷۲۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی است، افزود: نکته مهم و بسیار حائز اهمیت در این حوزه بحث زنجیره ارزش کالاهای اقتصادی کشاورزی استان است.

محمدیان به پروژه‌های مورد بهره برداری در روز پنجم از دهه مبارک فجر در آستارا اشاره کرد و گفت: امروز پروژه گازرسانی به روستای هولستون شهرستان آستارا که دارای ۲۸ خانوار است با اهتمام و تلاش شرکت گاز استان با مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و مردم منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی افزود: دو پروژه سردخانه میوه و سبزی جات با ظرفیت ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تنی مجموعاً به مبلغ ۴۷۰ میلیارد ریال و همچنین یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت که هر سه پروژه نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های تولید مرغ و گوشت و همچنین محصولات کشاورزی خواهند داشت.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا