مجله علمی و پزشکی

اثربخشی ۸۹ درصدی قرص ضد ویروسی فایزر

به گفته فایزر، تحقیقات روی قرص های ضد ویروس کووید-19 پس از اینکه مشخص شد خطر بستری شدن یا مرگ در بیمارستان را تا 89 درصد در بزرگسالان در معرض خطر بالای بیماری کاهش می دهد، متوقف شده است.

به گزارش مجله رز، به نظر می رسد این نتایج از آنچه در مورد قرص ضد ویروسی به نام مرک مولنوپیراویر دیده شده است، فراتر باشد. نتایج مطالعات انجمن داروسازان مرک بر روی مولنوپیراویر نشان می دهد که کووید-19 ممکن است خطر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری جدی هستند کاهش دهد.

اطلاعات کامل آزمون هر گروه هنوز در دسترس نیست.

فایزر اعلام کرده است که قصد دارد نتایج قرص آزمایش ضد ویروسی خود را که همراه با داروی ضد ویروسی دیگری مانند ریتوناویر تجویز می شود، در اختیار سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دهد.

این داروی ترکیبی که در زیر پاکسلووید به بازار عرضه خواهد شد، سه قرص دو بار در روز هزینه دارد.

تجزیه و تحلیل فایزر 1219 بیمار را مورد بررسی قرار داد، مانند بستری شدن در بیمارستان یا احتمال مرگ، در بیماران مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط ​​که حداقل یک خطر مانند چاقی یا سن داشتند.

این مطالعه نشان داد که 0.8 درصد از افرادی که فایزر را طی سه روز پس از شروع علائم دریافت کردند، در بیمارستان بستری شدند و هیچ‌کدام طی 28 روز پس از درمان فوت نکردند. مردانی که دارونما مصرف کرده اند هفت درصد بیشتر احتمال دارد آن را دریافت کنند.

داروهای ضد ویروسی باید در اسرع وقت و موثرترین قبل از تحریک عفونت مصرف شوند. مرک داروهای خود را ظرف پنج روز پس از شروع علائم آزمایش کرد.

آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر، آلبرت بورلا، گفت: «این داده‌ها نشان می‌دهد که این ضد ویروس خوراکی، در صورت اثبات، می‌تواند جان بیماران را نجات دهد، شدت عفونت را کاهش دهد و از هر 10 بستری در بیمارستان، 9 مورد را کاهش دهد.»

به گزارش رویترز، کارشناسان بیماری‌های عفونی پیشگیری از بیماری‌های کووید-191 با استفاده از واکسن منتشر شده بهترین راه برای کنترل همه‌گیری است، اما تنها 58 درصد از آمریکایی‌ها به طور کامل واکسینه شده‌اند و به این واکسن دسترسی دارند. بسیاری از نقاط جهان محدود هستند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا