مجله هنر و فرهنگ

رونمایی از نفیس‌ترین نسخ خطی سعدی در کاخ گلستان

آفتاب‌‌نیوز :

آفرین امامی مدیر مجموعه ثبت جهانی کاخ گلستان با اشاره به رسالت این مجموعه جهانی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه کاخ گلستان، نمایشگاه بوستان در گلستان به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

امامی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های کاخ گلستان تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (پاسداشت پایان سرایش شاهنامه فردوسی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در این مجموعه جهانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:نمایشگاه بوستان در گلستان با نمایش پنج نسخه خطی نفیس سعدی از جمله یک بوستان متعلق به قرن دهم به کتابت میرعلی سلطانی که دارای پنج مجلس مینیاتور است، برپا شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در نمایشگاه بوستان در گلستان، ۱۴ تابلو از اشعار سعدی برگرفته از مرقع گلشن نیز به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «بوستان در گلستان» از دوم تا نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در کاخ گلستان واقع در میدان ارگ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا