نقش عفاف و حجاب در تشکیل خانواده سعادتمند

به گزارش خبرنگار آنا از بیرجند، سید حسن هاشمی در کارگاه آموزشی تبیین و اجرای هنجارهای فرهنگی و اجتماعی عفاف، موضوع عفاف، حجاب و رعایت عفاف را امری مهم و مهم دانست. عفاف و حجاب در تشکیل خانواده سعادتمند بسیار حائز اهمیت است، وی تصریح کرد: این مقوله باید به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و باید در جهت تقویت فرهنگ در جامعه نهایت تلاش خود را به کار گیریم. و برای ترویج درک غنی از مکاشفات مدرسه.”

حجاب باید برای چشم و گفتار و رفتار مشخص شود

مدیرکل حراست استان آزاد خراسان جنوبی نیز گفت: حراست مسئول هستند. عفاف و حجاب هستند. به دلیل حمایت معنوی و دینی مردم این استان، پربارترین پایه های فرهنگی مربوط به سربلندی است.

علی ذوقی تصریح کرد: حجاب باید از طریق چشم، گفتار و رفتار مشخص شود که دو بعد مثبت و منفی دارد. بعد مثبت آن وجوب پوشش بدن است و بعد سلبی آن از عدم محرمیت نهی شده است و این دو بعد قابل جمع است.

بزرگترین اثر حجاب پاکیزگی قلب است

جانشین نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی وی در این باره گفت: عفاف، تقوا و حیا بیشترین بحث را دارد و مانند جامعه دانشگاهی باید در تبیین مفاهیم عمیق درون جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: اثر مهم حجاب طهارت و طهارت قلب است. دادن به امیال نفسانی بر خلاف عفت است. اسلام با حضور زن در جامعه مشکلی ندارد. عفت و سکوت در زن مانند سنگر و دفاعی است که در زیر سایه آن از هر خشوع و فروتنی مصون است.

وی ادامه می دهد: حجاب مانند پرچین و حریم عفاف و سنگر است که مانع از فساد و تجمل می شود. هدف اصلی در اسلام پیروی از قوانینی است که برای خداوند مقرر شده است که با عبادت و ترحم به خود حاصل می شود.

حد گزارش شده / 4121/4062/

خروج از نسخه موبایل