شرایط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت اعلام شد

داریوش باقر جوان اظهار داشت: با توجه به گسترش و سرعت عمل واکسیناسیون در کشور، پروتکل های جدیدی با اندکی تغییرات از گذشته ابلاغ و سایر دستورالعمل ها نیز مانند گذشته خریداری شده است که می توان از آن برای ضدعفونی و سمپاشی استفاده کرد. ضدعفونی ناوگان ترمینال و مسافران، در ناوگان حمل و نقل عمومی، نیاز به لارو زائر و … را نشان داده است.

وی افزود: افزایش ظرفیت مسافر یکی از تغییراتی است که در جاده های برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و پلاک عمومی) ایجاد شده است. به عنوان مثال در یک ناوگان خودرو تا زمانی که ترخیص مناسب وجود داشته باشد می توان ظرفیت اتوبوس را تا 80 درصد افزایش داد و اگر واکسیناسیون به 80 درصد برسد این ظرفیت به 100 درصد می رسد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافری و حمل ونقل جاده ای کشور: سقف اتوبوس ها دارای دو سوپاپ است و اگر راننده دارای دو سوپاپ باشد که بتوان آن را در موقعیتی قرار داد که هوا به خوبی تهویه شود، ظرفیت پذیرش مسافر تا سقف افزایش می یابد. 80 درصد سایر شرایط و پروتکل‌های بهداشتی همچنان پابرجا هستند و ما مراقب آن خواهیم بود.

جوان باقر گفت: بر اساس پروتکل جدید تنها مسافران حمل و نقل عمومی در صورت نمایش کارت واکسیناسیون منفی یا پوسته PCR 72 ساعته می توانند از آن برای سفر استفاده کنند. پیش از این برای جابجایی مسافران در ناوگان تنها از داده های وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش استفاده می شد.

وی گفت: این پروتکل‌ها در سایر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند خیابان و مجوز مینی‌بوس با دقت اجرا می‌شود و از همه مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از پروتکل‌های بهداشتی از طریق سایت ما با ما تماس بگیرند. با شماره تلفن 141 یا پیامک 1000141 تماس بگیرید تا به ما اطلاع دهید که می توانیم به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.

47233

خروج از نسخه موبایل