مجله عمومی

پارلمان یمن از مواضع وزیر اطلاع‌رسانی لبنان قدردانی کرد

رئیس جمهور یمن در گزارشی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیشرفت های اخیر در یمن، نارضایتی خود را از جامعه جهانی به دلیل بی توجهی به خواسته ها و انتظارات مردم یمن برای پایان دادن به حمله و حمله اعلام کرد.

اعلامیه سازمان ملل متحد خواستار پذیرش مسئولیت انسانی و اخلاقی در قبال مصائب انسانی مردم یمن است.

پارلمان یمن همچنین افزود مبارک و امارات عربی امارات اقدامات آمریکا را مورد توجه قرار داده و راهبردی را برای حذف یمن از دیاسپورا و ادامه جنایات آن دنبال کرده اند.

از سوی دیگر جرج قاردحی وزیر اطلاعات سخاوتمند و سخاوتمند لبنان ضمن تمجید از پارلمان یمن، همبستگی خود را با وزیر لبنان در قبال تدابیر و محدودیت ها اعلام کرد.

گوترش سخنگوی پارلمان یمن افزود: خرسندیم که به تعهدات شما برای توقف زورگویی و قلدری عربستان و امارات علیه یمن و لبنان عمل کنیم و در امور داخلی این دو کشور مداخله نکنیم.

سفارت‌های یمن از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند برای توقف تجاوز، محدود کردن محاصره و بازگشایی بنادر و فرودگاه‌های یمن سخت تلاش کنند.

مردم یمن به نشانه همبستگی و احترام به جورج قارداحی وزارت اطلاعات لبنان، تصاویر و بنرهای خود را در خیابان های صنعا برافراشتند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، دو عکس از این پرچم را به همراه عکس قذاحی وزیر اطلاعات لبنان که در صنعا، یکی از شهرهای یمن افتتاح شد، ارسال کرد.

قرضحی پیش از منصوب شدن به عنوان وزیر اطلاعات لبنان در بیانیه ای گفت: مردم یمن از خود دفاع می کنند و به نظر من جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود.

وی تاکید کرد که یمنی ها و حوثی ها از خود در برابر خصومت و تجاوز خارجی دفاع می کنند.

قرضحی در پاسخ به این سوال که آیا عربستان و امارات به یمن حمله کرده اند، گفت: بله، قطعاً این یک حمله است، نه به این دلیل که آنها متعلق به عربستان سعودی یا امارات هستند، بلکه به حمله ای است که طی 8 سال انجام شد.

نظرات در مورد جنگ در یمن بحث و جدل های زیادی را به همراه داشته و تجاوزات ائتلاف عربی-آمریکایی در یمن را مختل کرده است.

عربستان سعودی اعلام کرد که سفارت این کشور در لبنان عصر جمعه از سفارت لبنان خواسته است تا ظرف 48 ساعت آینده این کشور را ترک کند. کویت، بحرین و امارات نیز به تبعیت از عربستان سعودی، سفیران ایالات متحده در بیروت را احضار کردند.

در همین حال، محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله در حمایت از وزیر اطلاعات لبنان، خواستار تحریم کالاهای سعودی برای کمک به مردم یمن شد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا