باید به مشکلات مردم با پزشکان و هزینه‌های درمان و مسائل بیمه‌ای توجه ویژه داشت

رئیس تشریفات حقوقی در نشست تخصصی اعضای کمیسیون گروه مشاوره سلامت اسلامی با بیان اینکه قوانین تعزیری در اسلام باید محدود شود و دستورات مربوطه گسترده نخواهد بود، گفت:

به گزارش مجله رز، حجت‌الاسلام و محمد محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نشست تخصصی اعضای گروه مشورتی سلامت اسلامی کمیسیون، سلامت روحی و جسمی مردم را برای توسعه جامعه کامل موثر دانست و گفت: : جمهوری اسلامی برای حفظ سلامت روح و جسم جامعه الزاماتی را در نظر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی، پیشگیری را یکی از آن الزامات در کنار مراقبت و درمان برشمرد و افزود: عقل سلیم می گوید که پیشگیری نه تنها در زمینه جرم بلکه در زمینه جرم و جنایت بسیار کم هزینه تر و آسان تر از درمان است. در همه زمینه ها.”

رئیس تشریفات دادگستری همانطور که در اسلام قوانین مجازات محدود و دستورات مربوط به پیشگیری گسترده است، افزود:

وی با اشاره به قوانین فرعی سلامت خاطرنشان کرد: خداوند در بحث تغذیه، ورزش و سبک زندگی دستورات غنی و مفصلی در مورد سلامت جسم و روح داده است و توجه به اینکه سلامتی را برای آنها تضمین می کند. جسم و روح انسان

رگولاتوری با بیان اینکه پیشگیری از اقدامات پیشگیرانه است، گفت: اگر با مشاوره به موقع و رعایت ضوابط بهداشتی کار شود، بسیاری از مشکلاتی که نیاز به درمان های پرهزینه و پرهزینه دارد، منع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سراسنس تاکید کرد: در این تاج کار بزرگ و بزرگی انجام شده است و تلاش کادر پزشکی واقعا قابل تقدیر است اما اگر در گذشته تلاش و تصمیمات بزرگی گرفته شده باشد کمتر می شود. می مردند یا کمتر آنها را انجام می دادند.” آیا آنها آلوده به اعمال شیطانی بودند یا اکنون ارزانتر بودند؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد محسنی اژه ای در طرف دیگر این گفتگو با اشاره به مشکلات و مطالبات جامعه پزشکی گفت: قطعا پزشکان با مشکلات مختلفی مواجه هستند که باید برطرف شود، اما باید مراقبت های ویژه ای انجام شود. برای مردم گرفته شود. .» هادر

ناظم قوه قضائیه ضرورت اصلاح و تمدید این قوانین را متناسب با شرایط و تحولات تأیید کرده و قوانین زیادی وجود دارد که از تعارض منافع جلوگیری نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به نظرات کسانی که می خواهند در تعیین مجازات های مربوط به قصور پزشکی اختلاف ایجاد کنند، گفت: قاضی ابزار قانون است و اگر بخواهیم به عدالت برسیم. او باید به قانون حمله کند.”

وی تاکید کرد: درک قانون و فرصت کشف جرم و مجازات برای محاکمه بسیار مهم است و باید قاعده کار باشد، اما باید توجه داشت که اگر قاضی بخواهد به سلیقه خود عمل کند. غیر قابل قبول خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه در عین حال خاطرنشان کرد: قضات باید از نظر کارشناسان برای تشخیص پرونده استفاده کنند و با تعمیم این سوال به حوزه پزشکی گفت: اگر قاضی از نظرات کارشناسان در پرونده استفاده کند. پزشکی قانونی و سوالات مربوط به پزشکی.

وی تصریح کرد: تشکل های صنفی در حوزه پزشکی نیز باید به قوه قضائیه در اعلام نظر کارشناسان و رفع اختلافات فاحش بین کارشناسان کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محسنی اژه ای با کمک مجلس برای حل مشکل لیسانسه ها در فرصتی مناسب به تشریح آن پرداخت و گفت: مردم مجبور به تسلیم شدن یا اعتراف به خطایی هستند که ضرر دارد. ما به ویژه از رده‌های پایین جامعه می‌خواهیم که با وضع قانون جدید و مجرب هر چه سریع‌تر این سؤال را اصلاح کنند.

از سوی دیگر رئیس تشریفات قانونی در بیانیه ای در خصوص مهم ترین موضوعات مرتبط با فرهنگ سازی گفت: همه نهادها و نهادها متعهد به فرهنگ سازی در حوزه ممنوعیت و درمان هستند و در صورت وجود هر مانعی در بین سازمان های تحقیقاتی نتایج مطلوبی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محسنی اژه ای سقط جنین و پیری جمعیت را از موضوعات مهمی برشمرد که باید به زور فرهنگ سازی کرد و گفت: اینها دفن شده اند اما امروز چهره امروزی که هزاران جنین در آن وجود دارد را نمی شناسیم. حتی بعد از زندگی با رضایت و حمایت والدین خود می میرند.

رئیس تشریفات قانونی گفت: در صورت اعمال قوانین و مجازات های سخت گیرانه برای سقط جنین، اما صرفاً از جهات کیفری و قضایی، رسیدگی صورت گیرد و به توضیح، عبادت و سایر ملاحظات نادیده گرفته شود، اقدامات قضایی بی اثر خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به اتهامات وارده به مجازات های اجتماعی گفت: گاهی مجازات های سنگینی را که قانون و قانون اجازه می دهد برای افراد تعیین می کنیم اما باز هم نتیجه لازم را نمی گیریم: پیامدهای شخصی و اجتماعی برای اطرافیان در سال های آینده.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ساراسین افزود: خانواده مردی که مجازات شده مدت هاست مورد آزار و اذیت سوالات مختلف قرار گرفته اند و فردا که پسرش می خواهد ازدواج کند یا می خواهد در جای دیگری کار کند تحت فشار روحی و روانی قرار می گیرد. ما باید همه این چیزها را بشماریم آیا دیده ایم یا نه؟

حجت‌الاسلام و محمد محسنی اژه‌ای در پایان با اشاره به اظهارات و درخواست‌های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص موضوعات مرتبط با این کمیسیون، از لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری آن‌ها خبر دادند. . لازم به ذکر است که این گروه در تلاش است تا مسائل را مشخص و همکاری لازم را انجام دهد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه، رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بیان مشکلات خود در حوزه پزشکی و پیشنهادات خود برای رفع این مشکلات و بهبود روش های درمانی کشور پرداختند. اظهارات تا اطلاع ثانوی برای نمایندگان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل