ویروس “هپاتیت ب” از چه زمانی وجود داشته است؟

بر اساس یک گزارش واضح و ارائه شده توسط ER; هپاتیت B تنها شایع ترین ویروس در جهان است و هنوز هم هر سال حدود 82000 نفر را می کشد. هپاتیت B یک بیماری ویروسی عفونی در انسان است که توسط ویروس هپاتیت B (HBV) ایجاد می شود. این بیماری بیشتر برای کبد بیمار مضر است. این ویروس می تواند باعث بیماری های حاد و مزمن شود.

در یک مطالعه اخیر، گروه مورد مطالعه گفت که تمام نسخه‌های مدرن شناخته شده ویروس‌های هپاتیت B از نسخه اصلی منشا می‌گیرند که حتی قبل از کشاورز شدن افراد را تحت تأثیر قرار می‌داد.

در این مطالعه، باستان شناسان از جمهوری چک به جستجوی نمونه های جمع آوری شده از بقایای افراد ماقبل تاریخ پرداختند. داده‌های این مطالعه بین‌المللی که توسط مؤسسه علوم انسانی ماکس پلانک در آلمان انجام شد، نشان داد که همه ژنوتیپ‌های ویروس B از اجداد اولین آمریکایی‌ها و همچنین نزدیک‌ترین خویشاوندان اوراسیایی آن‌ها شناخته شده بودند. زمانی که آن ملت ها شروع به واگرایی و واگرایی کردند. علاوه بر این، محققان دریافته اند که این ویروس به مدت 10000 سال در بخش های بزرگی از اروپا وجود داشته است.

در علم جغرافیا و علوم سیاسی، سرزمین تداوم که دو قاره اروپا و آسیا را در بر می گیرد، اوراسیا نامیده می شود. بیشتر اوراسیا در نیمکره شمالی و شرقی قرار دارد. قلمروهای اوراسیا عبارتند از: اقیانوس آرام در شرق، اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا، مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب.

یکی از نکات جالبی که محققان در این مطالعه دریافتند این است که در حالی که دانشمندان معتقدند بسیاری از پاتوژن های جدیدتر شروع به آلوده کردن انسان کرده و کشاورزی را آغاز کرده اند، داده ها نشان داد که هپاتیت در جامعه شکار نیز وجود داشته است. جامعه شکارچی-جمع‌آور جامعه‌ای است که رژیم غذایی اصلی آن غذاها را برای گیاهان و حیات وحش هدایت می‌کند. این جامعه به دنبال گیاهان و حیوانات است و کار زیادی برای پرورش و پرورش حیوانات اهلی انجام نمی دهد.

دانشمندان اطلاعات مهمی را برای نمونه های DNA زیادی که از گورستان های جمهوری چک جمع آوری شده اند به دست آورده اند.

دکتر. Michal Ernée از موسسه باستان شناسی آکادمی علوم چک یکی از باستان شناسانی است که این دانش را به عنوان بخشی از مشارکت پنج ساله با موسسه ماکس پلانک و چندین سازمان دیگر جمع آوری کرده و به اشتراک گذاشته است.

آرن گفت: “این اطلاعات بر اساس غربالگری صدها اسکلت است که DNA ماقبل تاریخ آنها مورد مطالعه قرار گرفته است.” این یک یافته قابل توجه است زیرا بررسی منشا بیماری بسیار دشوار است، به عنوان مثال یکی از نمونه هایی که امروزه محققان در حال مطالعه آن هستند، ویروس کرونا است.

دکتر آرن در پاسخ به این سوال که چرا ایالت مکانی عالی برای حل و فصل بقایای مردم ماقبل تاریخ است، گفت که دو دلیل وجود دارد. اولین مزیت جمهوری چک موقعیت جغرافیایی آن است زیرا در اروپای مرکزی واقع شده است و منطقه ای است که مردمان بسیاری از فرهنگ های مختلف ماقبل تاریخ در اینجا کشت می کردند.

وی افزود: مزیت دیگر این است که ما در اینجا بقایای استخوانی زیادی داریم. در برخی از فرهنگ ها، آنها را برای دفن مردگان به منظور جمع آوری نمونه می سوزانند. غیر ممکن است. قدیمی ترین استخوان یافت شده در جمهوری چک که از هپاتیت رنج می برد به حدود 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد.

یافته های این مطالعه در مجله Science منتشر شد.

خروج از نسخه موبایل