مجله علمی و پزشکی

تاخیر در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی / درخواست ردیف بودجه مشخص برای این حوزه

تأخیر در درخواست های پرداخت برای ابزارهای پزشکی در منطقه و معوقات در این زمینه از سال 1998 ، نیازمند رسیدگی و نظارت جدی بر این مشکل توسط وزارت بهداشت و دولت است که به دنبال اطمینان از وجود سیاست های اقتصادی دقیق برای بخش تجهیزات پزشکی است. موضوعاتی را در کنفرانس مطبوعاتی مورد بحث قرار می دهند. تولیدکنندگان و صادرکنندگان ابزار پزشکی تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش مجله رز مجید روحی – رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: 22 سال از تأسیس انجمن می گذرد و 300 عضو داریم. در زمینه های مختلف تجهیزات و ملزومات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی و داروسازی ما حدود 1000 شرکت داریم که از این میان حدود 700 شرکت سابقه بسیار طولانی دارند.

وی افزود: تولید ابزار پزشکی با توجه به نیازهای کشور در حوزه بهداشت از نظر کمی و کیفی ، اکنون توسط شرکت های خصوصی و شرکت های خصوصی در حال انجام است. اگرچه ما نمی خواهیم شعار بدهیم ، “انجام کار کارآمد” برای خدمت به مردم.

روحی تاکید کرد: در اختلافات و تولیدکنندگان معوقات ، معوقات همیشه در اختلافات تجاری بوده است. هر خریداری برنامه و خط بودجه خاص خود را دارد. در بخش دولتی ، که بیشتر خریداران دولت و ناظران هستند و مهم نیست دولت چقدر خوب باشد ، این بخش نیز خوب است. اما با توجه به روشن ، مشکل تأیید از سال 1997 با طرح تحول مراقبت های بهداشتی ادامه دارد. ما غذا می خوریم ، می فروشیم و عرضه می کنیم ، اما هیچ هزینه ای وجود ندارد. البته مجموع دریافت ها حدود 3000 تن برآورد می شود که یک سوم تولید این رقم و هزار تن است ، در حالی که شرکت ها به عنوان سرمایه کار می کنند.

وی توضیح داد: “اگر بتوانیم به طور موقت پول خود را از دولت دریافت کنیم ، دیگر شرکت ها نیازی به پذیرش وام از بانک ها ندارند. به دلیل تورم ، ارزش پول ما نیز به شدت کاهش می یابد ، به این معنی که ما نه تنها می توانیم نقدینگی را تأمین کنیم ، بلکه ارزش پول ما کاهش می یابد و مشکلات دیگری از آن ناشی می شود.

روحی گفت: در بحث تامین نقدینگی ، دولت را ملزم می کنیم خط ویژه اقتصادی بخش تجهیزات پزشکی را در نظر بگیرد. اگرچه ممکن است 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی خارج شود ، اما این بودجه به ثمر نرسید. بنابراین ، اگر دلایل برداشته شود ، باید به ترتیب مناسب انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه تولیدکنندگان ابزار پزشکی برای تجارت با بهترین استانداردهای بین المللی مورد نیاز هستند ، کیفیت آنها تضمین شده است و 70 درصد نیاز تولید داخلی کشور تامین می شود و گاهی اوقات تولید مازاد داریم. طولانی در سه سال گذشته ، علیرغم بحث ارز ، بخش تولید کوچکترین شکل را در رقابت ضرابخانه به خود اختصاص داده است.

بعد از جلسه جلیل سعیدلو_ نایب رئیس ، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماشین آلات پزشکیوی گفت: “کشور ما یکی از مرفه ترین کشورها در تجهیزات پزشکی بوده که در بحث های کرونا در دسترس است.” اما ما تداوم تولید در بحث را عملی نمی دانیم. حاکمیت ابزار معاینه پزشکی ، که ارتباط مستقیمی با ایمنی مردم دارد.

ادامه می دهد: ایده حذف ارز 4200 تومانی این است که سازنده باید حدود 6 برابر سرمایه داشته باشد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد ، اما وقتی نتواند درخواست هایی از دولت دریافت کند ، باعث بحران مالی و کمیابی مایع ، که منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه می شود. بیشتر تصمیمات توسط وزارت بهداشت گرفته شده است.

در ادامه مطلب جواد نوایی_مسئول بخش مواد مصرفی انجمن انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، آنها می گویند: “اکنون همه همکاران ما از سال 1998 معوقات آزاد کرده اند.” متأسفانه ما بخش زیادی از سرمایه و نیروی انسانی خود را به دلیل عدم پرداخت معاملات از دست داده ایم. از آنجا که دولت در این زمینه همه کاره است ، دست اپراتور به طور کامل بسته شده است. متأسفانه ، تولیدکننده به دلیل الزامات ، اوراق قرضه از بخش خصوصی حذف می شود و مطالبات دارایی های توزیع شده توسط پزشکان بخش خصوصی ظرف سه ماه آزاد می شود.

در ادامه مطلب مجید عرب _ بازرس انجمنوی گفت: “هنگامی که کالاهای فروخته شده به اپراتور پس از 2 سال آزاد می شود ، تولید کننده نمی تواند زنده بماند.” زنجیر برای اپراتور خوب نیست. منبع تغذیه کاهش می یابد و بنابراین تولید متوقف می شود. اگر تمایلی در وزارت بهداشت وجود داشته باشد ، همه این مشکلات قابل حل است. آیا وقتی درخواست های این سازمان فاش نمی شود ، بودجه وزیر بهداشت هر دو یا سه سال یکبار داده می شود؟ عدم پرداخت اعتبارات به دلیل نظارت ضعیف نیست ، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که حقوق کارکنان خوب پرداخت نشود.

وی گفت: پایان دهنده امروز به نتیجه رسیده است ، چرا باید با چالش های فعلی سازنده باشد؟ با این حال ، اگر کسی در وزارت بهداشت به این مشکل رسیدگی کند ، حل این مشکل بسیار ساده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا