مجله حوادث

معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ “محمدرضا کریم پور” در تشریح این خبر گفت: در راستای حمایت از خانواده های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

وی افزود: درماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه‌ی معلولیت پدر، مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می ‌شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده‌ی وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری نمایند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

سرهنگ کریم پور اظهار کرد: در این اطلاعیه آمده است، مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا