مجله هنر و فرهنگ

از ۳۳۶ شهید نیروی انتظامی همدان، ۱۱۴ نفر شهدای امنیت هستند

مجله رز/همدان فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فرماندهی انتظامی استان دارای ۳۳۶ شهید، ۲۹ ازاده، شش جانباز قطع نخاع و افزون بر ۴۰۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس است که تعداد ۲۲۲ نفر از این شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس و ۱۱۴ نفر مربوط به دوران بعد از جنگ و عرصه‌های امنیت هستند.

سردار سلمان امیری شامگاه سه‌شنبه، ۱۸ آنلاین در سومین شب از کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان، بیان کرد: تجلیل و تعظیم از مقام شهدای گرانقدر انقلاب و برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل‌انکار است.

وی ادامه داد: شهدا با تأسی از مکتب عاشورا درس شجاعت، فداکاری، وفاداری، ایثار و صداقت را آموختند و در راه دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب جانفشانی کرده و حماسه‌های جاوید آفریدند و امروز جوانان این مرز بوم با ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی در قلل رفیع و منیع افتخار ایستادند. 

فرمانده انتظامی استان همدان مطرح کرد: استان همدان همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون از جایگاه رفیع و برجسته‌ای برخوردار بوده و گواه آن ۸۰۰۰ شهید، ۱۸ هزار و ۵۰۰ جانباز و بیش از ۱۰۰۰ آزاده است.

وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان نیز دارای ۳۳۶ شهید، ۲۹ ازاده، شش جانباز قطع نخاع و افزون بر ۴۰۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس است که تعداد ۲۲۲ نفر از این شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس و ۱۱۴ نفر مربوط به دوران بعد از جنگ و عرصه‌های امنیت هستند.

امیری ادامه داد: از شهدای اخیر استان شهید مهدی رفیعی ۵ آذر ۱۴۰۰ در درگیری با اراذل و اوباش به درجه شهادت آمده و سرهنگ شهید علی میرزایی شهید مبارزه با موادمخدر مردادماه سال جاری با درگیری سوداگران به فوز شهادت نایل شدند.

وی اظهار کرد: از شهیدان والامقام شاخص استان می‌توان حبیب حرم، شهید حاج حسین همدانی را نام برد و شهدای شاخص انتظامی سرداران ابوالفتحی، خرم‌رودی، آریافر و … از این خطه و استان بوده‌اند و در دوران جنگ تحمیلی در عرصه خدمت و دفاع از حریم کشور حماسه‌ها آفریدند. همچنین یکی از شهدای حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس اروجعلی شکری است که به علت نحوه شهادت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: فراجای استان همسو با ستاد کنکره از سال ۱۴۰۰ با حضور فعال در جلسات و کمیته‌های ۲۰گانه برنامه‌ها و اقدامات حوزه نیروی انتظامی را پیگیری کرده است.

وی افزود: برگزاری هشت یادواره شهدای انتظامی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، تجلیل از تمام خانواده‌های شهدا، انجام ۷۶۲ مورد دیدار و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران انتظامی استان، تدوین و چاپ کتاب “قهرمان اسرار” مربوط به شهید اروجعلی شکری و به‌روزرسانی کتاب پلاک ۱۱۰ فرهنگ‌نامه شهدای انتظامی استان، فراخوان جمع‌آوری خاطرات، عکس، دست‌نوشته‌ها، وصیت‌نامه‌ها، آثار و سایر مستندات خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در ذیل کنگره بوده است.

امیری بیان کرد: برنامه‌ریزی و دعوت از ۳۰ نفر از فرماندهان رزمندگان پیشکوستان دفاع مقدس از نیروهای سابق کمیته ژاندرمری‌ و شهربانی و انجام مصاحبه با آنها، تدوین و تولید بیش از ۱۰۰۰ تصویر و کلیپ با موضوع شهدای انتظامی، تهیه و ساخت تهیه محتوای زندگی شهدای انتظامی و بازنشر آن در فضای مجازی و رسانه‌ای، انجام غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای انتظامی، ساخت دو عدد سردیس و پیکره شهید اروجعلی شکری و نصب آن و نام‌گذاری میدان به اسم شهید و برپایی غرفه در برنامه “فصل شیدایی” از دیگر اقدامات فراجای استان همدان در راستای کنگره ۸۰۰۰ شهید بوده است.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

تیم خبری علوم هنری

هر کلمه را با قدرت خلاقیتم تنظیم کرده و به شما دنیایی جدید می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا