مجله علمی و پزشکی

خاتمی: واکسن را سیاسی نکنیم/ برخی افراد، مسائلی را مطرح می کنند که به صلاح نیست

یکی از اعضای هیات مشورتی کمیسیون بهداشت و درمان اسلامی ، در بیانیه یکی از اعضای واکسن سینوفارم ، برای دانش آموزان بی تاثیر بود و برای بزرگسالان عوارض جانبی داشت ، تأیید کرد که واکسن به یک ابزار سیاسی تبدیل نمی شود. برای احزاب سیاسی

به گزارش مجله رز ، مسعود خاتمی گفت: پس از 13 راهنمایی و مسئولیت وزارت بهداشت دکتر عین اللهی ، به لطف خدا اقدامات بسیار م effectiveثر و خوبی برای شکستن افسون واکسیناسیون انجام شده است. مردم نگران هستند از چند ماه پیش ، آرامش تاج واکسیناسیون در جامعه مشاهده شده است.

وی افزود: شاید آرامش در جامعه امروز خوب باشد ، اما برخی سوالاتی را مطرح می کنند که خوب نیستند. مطالعات لازم برای تعیین اینکه کدام واکسن م effectiveثرتر است انجام شده است ، و اثرات و کارایی واکسن ها باید با دقت ذکر شود. هنگامی که یک جامعه جهانی واکسن تولید می کند ، تمام سطوح شواهد علمی را مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد و جامعه تجارت جهانی هرگز به خود آسیبی نمی رساند ، یعنی یک یا دو شرکت آمریکایی نقض و مشکلات محصولات خود را در ژاپن مشاهده کردند.

نماینده گروه مشورتی اسلامی گلپایگان و کنسر اظهار داشته است: آنچه این روزها برخی می گویند ، بحث سیاسی در مورد واکسن های مختلف قبل از هرگونه مشکلی است. برخی که در آغاز سیزدهم با دولت مخالف بودند و در انتخابات رد صلاحیت شدند ، احکام تندی را اتخاذ کرده اند و اکنون ، برای ارائه حقایق ، شرایط سیاسی خود را ارائه می دهند.

خاتمی تاکید کرد: این صلح که در بین مردم شکوفا می شود عادلانه نیست که تحت تأثیر مهارت های غیر ماهرانه ، نابهنگام و خودکارآمدی قرار گیرد. ما به دنبال برخی هستیم ، نه برای این که موضوع بیکار را منتشر کنیم ، اما سخنان برخی از جامعه آنها هیچ فایده ای ندارد ، زیرا آنها هرگز حواس پرتی های گذشته را فراموش نمی کنند و دیگر به آنها گوش نمی دهند.

وی هشدار داد که چنین بحث هایی در مورد واکسن برای دانش آموزان و عوارض برای بزرگسالان بدون حمایت علمی معتبر نخواهد بود. مقالات مختلفی را می خوانیم که نشان می دهد واکسن هایی که این روزها در کشور تزریق می شود می تواند م effectiveثر و مفید باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا