مجله عمومی

سرابی به نام «لاستیک‌سازی» خرم‌آباد/ کُلنگی که بر زمین ماند! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: امروزه تنها یک خاطره از “سنگرسازی” باقی مانده است و قرار بود هزاران شغل برای مردم لرستانی ایجاد شود. رویا در سال 1993 ، هنگامی که رئیس جمهور در لورتو ، تحت عنوان “پروژه حداکثر صنایع” در لورتو ، در ذهن جوانان بیکار این استان نقش ایفا کرد.

این پروژه که قرار بود طی 36 ماه به اتمام برسد ، امروز پس از 8 سال به عنوان زمینی خالی در دامنه خرم آباد دیده می شود ، به گونه ای که تصویری از آثار حدود 2000 جوان لرستا ایجاد می کند.

مقدار تولید لاستیک خرم آباد هنوز مشخص نیست

گربین ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و نی در نشست کنفرانس اسلامی گفتن آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت پیشنهادی ، گفت: “بانک معادن و صنعت” و “ایدروآنها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

به آن معجزه می گویند

وی با اشاره به منابع نه راه حل در این کارخانه ، گفت: سرمایه گذار آنطور که باید کار نمی کند.

نماینده مردم خرم آباد و نی وی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران این کارخانه در هیئت مدیره تهران اعلام کرده اند که یا اخراج می شوید یا در جلسه ای کار خود را آغاز می کنید.

ویسکرمی می گوید: “تجهیزات او در حال حمل است ، صفحه های کارخانه ساخته و حمل می شود.”

وی افزود: با توجه به تحریم ها امیدواریم مشکل گزارش شده با تجهیزات آن برطرف شده و مثر واقع شود.

به آن معجزه می گویند

بانک ملزم به تأمین منابع نیست

این بیانیه در حالی بیان شده است که بهزاد منصوری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، در نشستی مجازی با خبرنگاران درباره این پروژه گفته است: تمام منابع مربوط به خستگی ساخت خرم آباد از منابع بانک صنعت ، معادن است. و توسعه املاک ملی محسوب می شد.

وی گفت: اما به دلیل قرار گرفتن بانک صنعت و معدن در فهرست تحریم ها ، این بانک تقریبا منابع لازم را نداده است.

لورن ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت: امیدواریم طبق سیاستی که داشتیم ، بانک عامل تغییر کند و این سیاست بر اساس نیازهای مبادله خارجی به بانک سوم معرفی شود.

به آن معجزه می گویند

مسئله ای که پیش آمد!

حتی قبل از این ، جعفر تولابی ، ناظر مرکز لرستانی با اشاره به آخرین پیشنهادات ابتکار عمل ساخت تایر خرم آباد ، اظهار داشت: یک سرمایه گذار با مشکل تامین اعتباردهندگان ارزی برای انجام این تجارت مواجه است.

وی تکذیب این تحقیقات را تکذیب کرد و افزود که کارخانه آماده است و زیرساخت های آن پیش بینی شده است.

رئیس جمهور لرستان واسطه اظهار داشت: همچنین ، آب زیادی برای این نصب باید در نظر گرفته شود و با پیگیری های بعدی امیدواریم بتواند هنرهای زیبا را برای آن ترسیم کند.

تولابی با اشاره به اینکه حدود 100 هکتار زمین از طریق این کارخانه خریداری شده است ، افزود: این پروژه در حال حاضر حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی است.

به آن معجزه می گویند

وی افزود: برنامه این است که منابع ارزی و ریالی مورد نیاز برای این پروژه توسط صندوق توسعه ملی تامین شود.

با این حال ، تأخیر در اجرای ساختمان لاستیکی پلیس خرم آباد در خرم آباد مشکلات جدی را ایجاد می کند ، شاید اگر در سال های اولیه مورد توجه مردم قرار گیرد. آه تو خرم آباد برای برانگیختن شرکت لاستیک سازی شکل گرفت ، امروزه بیش از هزار جوان در لرستان مشغول به کار شده اند و این استان هنوز جزو بیکارترین استان های کشور نیست. همین امر در مورد سایر پروژه های مالی ناتمام در لرستان نیز صدق می کند.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا