مجله علمی و پزشکی

کاهش سفتی عضله قلب با ورزش مداوم

مجله رز / خراسان رضوی نتایج مطالعات کوچک نشان می دهد که یک سال ورزش به حفظ یا افزایش انعطاف پذیری ماهیچه های قلب در جوانانی که علائم اولیه نارسایی قلبی را نشان می دهند ، کمک می کند.

به گفته محققان ، یک مطالعه جدید ایده رویکرد “داروی ورزشی” را تأیید می کند که تغییرات مهمی را تأیید می کند.

این مطالعه شرایطی را ایجاد می کند که به نام نقص مداوم شکستگی قلب شناخته می شود ، که حدود نیمی از 6 میلیون نفر در ایالات متحده با نارسایی قلبی را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری بسیار علاج ناپذیر است ، از آنجا خستگی فزاینده ، مایع بیش از حد در ریه ها و پاها و تنگی نفس ، بیش از ضعف وجود دارد.

دکتر می گوید: “دیگران آن را یکی از مهمترین داروهای بیماریهای قلبی صعب العلاج می دانند.” بنیامین لوین ، نویسنده این مطالعه. او استاد طب داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس و مدیر انستیتوی ورزش و پزشکی محیطی تگزاس ، پیشگام سلامت ، دالاس است.

لوین می گوید: “اگر نگرانی وجود دارد ، مهمترین چیز این است که چگونه بفهمیم چگونه این کار را در وهله اول انجام ندهیم.”

تحقیقات قبلی نشان داده بود که ورزش طولانی مدت می تواند انعطاف پذیری قلب را در بزرگسالان جوان بهبود بخشد ، اما تاثیری بر سفتی قلب در افراد مسن ندارد 65. بنابراین ، محققان پرسیدند که آیا ورزش متعهد می تواند سفتی قلب را در مردان و زنان سالم و کم تحرک 45 تا 64 ساله بهبود بخشد؟

این مطالعه شامل 31 نفر بود که چربی عضله قلب را نشان دادند و نشانگرهای زیستی جریان خون مرتبط با نارسایی قلبی را نشان دادند ، اگرچه هیچ علائمی مانند تنگی نفس نداشتند.

یازده نفر به طور تصادفی به راهنمای گروه اختصاص داده شدند و برنامه های یوگا ، تمرینات تعادلی و قدرتی را سه بار در هفته تجویز کردند. سیستمهای دیگر به توسعه ورزشهای فردی از جمله پیاده روی ، دوچرخه سواری یا شنا اختصاص داده شده است ، که به تدریج متوقف شد تا شرکت کنندگان تمرین هوازی فشرده را حداقل 30 دقیقه در هفته دوبار انجام دهند ، علاوه بر دو تا سه تمرین شدید و متوسط ​​و یکی از آنها. آنها دو جلسه تمرین قدرتی در هفته انجام دادند. هرکسی یک مربی یا فیزیولوژیست ورزشی مخصوص خود داشت که از تمرینات خود مراقبت می کرد.

پس از یک سال ، مردانی که ورزش های سنگین انجام می دادند ، هنگام کنترل گروه ، بهبود فیزیولوژیکی و آماری قابل توجهی در سفتی قلب و آمادگی قلبی تنفسی نشان دادند که هیچ تغییری نشان نداد.

لوین می گوید: “نتایج نشان می دهد که اواخر میانسالی” تمرین شیرین “برای جلوگیری از ادامه ترشح نارسایی قلبی قبل از سخت شدن قلب است.” او یک نوار لاستیکی برای ماهیچه قلب خریداری کرد. نوار لاستیکی جدید به راحتی کشیده می شود و به حالت اولیه باز می گردد.

وی گفت: “این یک سیستم قلبی عروقی جوان است.” حالا (سوپ) را در کشو بچسبانید و بعد از 30 سال برگردید ، کش نکشید و به حالت اولیه خود باز نگردید. و این یکی از مواردی است که با افزایش سن در رگ ها ، قلب و عروق خونی رخ می دهد ، به ویژه در پیری کم تحرک.

محققان نمی توانند با یافته های جدید تحقیق مشخص کنند که آیا اینها می توانند نارسایی قلبی را افزایش دهند یا خیر. تحقیقات بیشتری مورد نیاز خواهد بود. علاوه بر این ، پیشرفت ذاتی هر تمرین آسان نیست و مداخلات سنگین مکرر می تواند دشوار و گران قیمت باشد.

“شاید این یک چالش باشد ، اما من فکر می کنم این اولین گام خوب است.” گفت: شانون ام دانلی ، متخصص قلب و متخصص نارسایی پیشرفته قلبی ، که در این مطالعه شرکت نکرد.

پروفسور پزشکی در کلینیک مایو در روچستر ، مینه سوتا گفت: “زندگی با نارسایی قلبی دشوار است و اگر بتوانیم با ورزش از آن جلوگیری کنیم ، اگر تحقیقات دیگر نشان دهد ، این اطلاعات می تواند واقعاً مفید باشد.”

دونلی گفت: “به دلیل این نوع نارسایی قلبی ممکن است بسیار مشکل باشد ، پزشکان می توانند در مورد نتایج جدید با بیماران مشورت کنند.” این یافته ها اطلاعات بیشتری در اختیار بیمار قرار می دهد که شما این یافته های اولیه را دارید و می توانید خطر نارسایی قلبی و سفتی قلب را کاهش دهید.

لوین می گوید: “فعالیت بدنی ، با مزایای عظیم سلامتی ، باید در زندگی روزمره ما ادغام شود.”

و گفت: من به بیماران می گویم ، من روزانه مسواک می زنم ، دوش می گیرم ، لباس هایم را عوض می کنم ، شام می خورم. اینها تنها برخی از ویژگی هایی هستند که می توانید در تنظیمات ارتباطی استفاده کنید. ورزش باید بخش مهمی از این فرایند باشد تا بتوانیم تا آنجا که ممکن است در طول زندگی سالم بمانیم.

این یافته ها در مجله Circulation of the Heart of Jesus Association منتشر شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا