مجله علمی و پزشکی

تشدید آسیب های روانیِ نوجوانان با استفاده بیشتر از رسانه های اجتماعی

طبق مطالعه ای در ایالات متحده ، استفاده تقریباً مداوم از رسانه های اجتماعی ، به ویژه اینستاگرام ، منجر به افزایش مشکلات جسمانی ، کاهش عزت نفس و سایر مشکلات روانی در بین نوجوانان شده است.

بر اساس مطالعه وال استریت ژورنال ، 40 درصد از نوجوانان گفتند که تنها هدف آنها سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی بیش از بقیه است ، در حالی که 32 درصد از دختران و نوجوانان به سادگی احساس می کردند که اینستاگرام تهدیدی برای امنیت جسمی است.

با افزایش استفاده از اینستاگرام ، نوجوانان در معرض آسیب هایی مانند زورگویی سایبری ، افسردگی و کم خوابی هستند.

آخرین مطالعه تحقیقاتی پزشکی ، که توسط مجله معروف The Lancet of Medicine منتشر شده است ، 19244 کودک متولد شده از خانواده ها را بین سپتامبر 2000 تا ژانویه 2002 مورد بررسی قرار داد.

در این مطالعه 14 پسر و دختر مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد 78 درصد از دختران این مطالعه به دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی از وزن خود ناراضی بودند.

اینستاگرام با شرکت مادر خود ، فیس بوک ، دومین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی است.

از آنجا که استفاده از رسانه های اجتماعی باعث افزایش معایب و مشکلات سلامت روان در بین نوجوانان شده است ، برخی از نوجوانان نیز باید اقدامات احتیاطی را برای مقابله با این خطرات انجام دهند. بر اساس گزارش ها ، از هر 10 نوجوان ، چهار نفر گفتند به دلیل اقدامات نامعقول و توهین آمیز برخی از کاربران این رسانه ، این کاربران را تعقیب نمی کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا