مجله هنر و فرهنگ

علاقه‌مندی به زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از شفاف ، محمد تقی بختیاری ، رئیس شورای فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در صربستان ، از جلسه زبان فارسی شاهدان در دانشگاه بلگراد دیدن کرد. وی در این بازدید با چند دانشجوی زبان فارسی صحبت کرد و در حضور تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به یادگیری زبان فارسی در این دانشگاه ، گفت: فرهنگ و دستاوردهای ایران کنونی اسلامی است و بی شک این اهداف در نظر تعداد زیادی از دانش آموزان کلاسهای زبان فارسی محقق شد.

وی با اشاره به حضور قبلی خود در بین دانشجویان این دانشگاه در سالهای گذشته ، افزود: “ما خوشحالیم که زبان فارسی امسال در دانشگاه بلگراد به خوبی سازماندهی شده است و این روند با جدیت ، طراحی و جزئیات ادامه دارد. دانشکده در حال افزایش اهداف و اهداف خود است. “و برای تقویت روابط فرهنگی ایمن است.

در این بازدید ، سعید صفری ، استاد زبان فارسی ، در مورد آزمون در ماه سپتامبر توضیح داد و گفت: “از سال گذشته و در زمان طاعون کرونا ، تقریباً تمام کلاس های دانشگاه بر روی بستر دانشگاه برگزار می شد ، اما امتحانات خوب است. ترم و دو امتحان به صورت حضوری در ماه سپتامبر برگزار می شود.

صفری افزود: با وجود خطوط آموزش کلاسی ، من همچنان علاقه مند به یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان اختیاری هستم و زبان فارسی یکی از محبوب ترین ها در این دانشگاه است.

همچنین آماده سازی و تولید فرصت های آموزشی جدید برای دانشجویان این دانشگاه را آزاد کرده است و ابراز امیدواری کرده است که در سال تحصیلی جدید ، از سیستم دانشگاهی بنیاد سعدی جدید “تهدیدها” برای تشویق دانشجویان استفاده شود. “یادگیری مهارت های فارسی

مجله علمی تبلیغاتی “پرشیا” منتشر می شود

در ابتدای این دیدار ، بختیاری ، رئیس شورای فرهنگی ایران ، از مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد دیدن کرد و ضمن آگاهی از برنامه های این مرکز ، گفت: فارسی است و توسط بنیاد فرهنگی سعدی پشتیبانی می شود. مشاور و نماینده در این زمینه ، با مشارکت در رایزنی فرهنگی ، اولین مجله ایرانی تحقیقات علمی-گسترده به زودی در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد منتشر می شود و مقالاتی در زمینه های تاریخ ، فرهنگ ، هنر و ادبیات صربستان ارائه می دهد.

برنامه های درسی و کارگاه های آموزشی زبان فارسی ، دسترسی به پایگاه های داده زبان های فارسی ، سالن های مطالعه و کتابخانه ها و همچنین فیلم های فرهنگی و مکتبی ، سخنرانی ها ، شب شعر و جلسات علمی و فرهنگی از جمله فعالیت های مرکز مطالعات فارسی در دانشگاه بلگراد.

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا