مجله عمومی

افزایش نرخ روغن موتور و طولانی‌شدن دوره تعویض

به هزینه خرید خودرو فکر کنید. » این نظر توسط بسیاری شنیده شده است و اکنون لازم است بیشتر بر آن تکیه کنیم.

به گزارش مجله رز ، روزنامه “دنیای اقتصاد” همچنان نوشت: استعلام اسناد رسمی ما کوچکترین کاربر روغن را برای خودروها نشان می دهد ، مانند پژو 405 یا 206 از 300000 تومان شروع می شود. شکل خودروهای خارجی و شاسی محراب 800 هزار تن تعیین شده است. قیمت خودروهای خودرو افزایش یافته است که نوع کار پالایشگاه از سال گذشته آغاز شده است و از ابتدای سال تا کنون قیمت خودروی زیتون حدود 30 درصد افزایش یافته است.

در نتیجه ، به دلیل افزایش مزایای خدمات خودرو ، مشاهدات ما نشان می دهد که دوره های تعویض روغن طولانی تر است. برای مثال ، صاحبان بیش از 6000 کیلومتر خودروهای روغن تعویض شده ترجیح می دهند 1000 تا 2000 کیلومتر دیگر منتظر بمانند و سپس به سرویس بروند. این هنوز در واقع اتومبیل را پاره کرد. تقاضا برای شرکت های نفتی ایرانی و خارجی ، مانند روغن های مارک خارجی ، پس از تحریم ها بارها “لکه دار” شده است.

خدمات روغن چقدر است؟

پادشاه اسماعیلی ، که تغییر نفت کرده است ، می گوید لیست دستمزد اتحادیه به اندازه کافی خوب نیست و “اگر می خواهیم با نرخ اتحادیه تجارت کنیم ، باید اینجا را ببندیم.” به گفته این فروشنده ، قیمت انواع روغن های موتور و کالاهای مصرفی واگن مانند فیلترهای مسی نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است: “به عنوان مثال ، قیمت یک روغن مناسب خودروهایی مانند پژو 405 و پراید به 150 تن می رسد. “سایر هزینه های جداگانه مطبوعات.”

شاه اسماعیلی می گوید: “هزینه استخدام مغازه ها دو برابر شده و دستمزد کارگران افزایش یافته است ، اما اتحادیه اصلاً این هزینه ها را نمی پذیرد.” سال گذشته یک کارگر ماهانه 10 میلیون تومان حقوق می داد ، امسال 17 میلیون تومان. پول این مخارج را از کجا بیاورم؟ “از همان مغازه”

به گفته فروشنده ، ما به طور کلی درآمد حاصل از فروش را ذخیره می کنیم ، مانند “مکمل ها یا سایر دستگاه هایی که نیازی به استفاده ندارند ، در غیر این صورت فقط فیلتر روغن و هوا را تعویض نمی کنیم”.

این فروشنده خودرویی مانند 405 تا 280 تا 350 میلیون تن ارائه می دهد: “بسته به نوع روغن و فیلتر مورد استفاده ، قیمت متفاوت است.” دانشجو “.

شاه اسماعیلی مغازه ای در شهر دارد و “ما برای خودروها از محصولات متوسط ​​مناسب استفاده می کنیم ، بیشتر موتورهای داخلی که از روغن ایران نیز استفاده می کنند.” برخی روغن های خارجی نیز درصد زیادی افزایش قیمت داشته اند.

این نرخ برای خدمات خودروهای تک نفره در شهر شمال 400000 تومان شروع می شود. اکبری مسئول این مرکز می گوید: “دلیل این تفاوت قیمت تفاوت هزینه است.” “نقشه وسط شهر قطعاً کوچکتر از من است.”

این نمایندگی مساحت یک خودروی سلف سرویس مانند 206 تا 400000 تومان “که معمولاً بر اساس استفاده از روغن و فیلتر تا 450،000 تا 500،000 تومان به پایان می رسد”

قیمت سرویس دهی به خودروهای دیگر کمتر از 50 درصد بیشتر است. اکبری در مورد هزینه ماشین با شاسی بلند مانند پرادو می گوید: “روغنهایی که خودروهای شاسی بلند مصرف می کنند چقدر بیشتر است.” برای مثال تویوتا پرادو به پنج و نیم لیتر روغن نیاز دارد که با توجه به کالاهای مادی ، هزینه ای در حدود 900000 تن دارد. “همچنین ، هزینه نفت برای خودروهایی مانند کشتی کیا و هیوندای از 600 مایل تومی شروع می شود و طبق برنامه خدمات ، به 900 هزار تومان افزایش می یابد.

اولیا

تحقیقات متناظر ما نشان می دهد که بیشترین نیاز خودروهای ایرانی در زیتون پیشتاز یا بهران است. آنها برای رسیدن به کاسترول و لیکومولی به ارابه های خارجی نیاز دارند. اکبری به شرط بازار نفت خارجی می گوید: “قبلاً روغن هیوندای دیوایس از کره وارد می شد و به دلیل کیفیت خوب ، تقاضا خوب بود ، اما پس از تحریم ها وارد نمی شد.” البته این مارک ها هنوز هم هستند. در بازار ، اما ما از آنها استفاده نمی کنیم زیرا کیفیت قبلی ندارند و اغلب دروغ می گویند.

یکی دیگر از فروشندگان روغن های خارجی می گوید: “کالاهای خوب در بازار کمیاب است و نمی توان روغن تقلبی را به خریدار داد. برخی مارک های زیتون خارجی مانند کاسترول در ایران آن را پر کرده و استفاده می کنند.” مامور و دروغگو ، دست ما هیچ جا بسته نیست اما می توان به مرهم های جامعه اعتماد کرد.

شاه اسماعیلی چند نمونه از روغن های عجیب و غریب را به این صورت ذکر می کند: “هیوندای که از کره می آید 20000 تن فروخته است و اکنون شرکت آن به نزدیک به 500000 تن رسیده است”.

بیش از کیلومتر

گفتگوهای ما با فروشندگان نشان می دهد که هزینه نفت در حال افزایش است و مردم به خدمات خودرو روی می آورند. شاه اسماعیلی می گوید: “60 درصد از مشتریان من عادی هستند و در این محله زندگی می کنند.” 80 درصد از مشتریانی که روغن خود را در 6000 کیلومتر تغییر داده اند ، در حال حاضر بیشتر منتظر هستند و 7000 تا 8000 آمار نفت. هرکسی که کارمند است نمی تواند هزینه نفت را برای هر 6000 کیلومتر با بیش از 500000 تن تغییر دهد.

به گفته فروشنده ، مردم تمایل دارند که نیم لیتر روغن را در انبار نگهداری کنند و “وقتی از 6000 عدد بیشتر شد ، روغن را به موتور می ریزند تا بعداً روغن را تعویض کنند”.

به گفته فعالان این منطقه ، نفت خارجی “تا 9000 کیلومتر” قابل استفاده است ، اما نفت ایران باید در 6000 تا 7000 کیلومتر تغییر کند.

علاوه بر دستفروشی بازار روغن ، برخی خرده فروشان روغن سگ را تغییر می دهند. به عنوان مثال ، روغن روغن هیوندای حاوی روغن ایرانی است ، بنابراین توصیه می شود در صورت مراجعه به تعویض روغن ، که مطمئن نیستید ، آنلاین روغن پیشنهادی قابل بررسی باشد. همچنین با تغییر زمان روغن ، عمر خودرو را افزایش می دهد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا