مجله هنر و فرهنگ

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه خبرگزاری استانی آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگیمعاون مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی امور دانشگاهی و اجتماعی دانشجویی آزاد معاون دانشجویی واحد های فرهنگی دانشگاه در مراکزی فعال و با دانشجویان در زمینه های مختلف همکاری و همکاری می کند. یک حوزه فرهنگی فعال و پویا

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته فعالیت بیشتر در مراکز می تواند منجر به کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف مدیرکل مراکز اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تغییر فعالیتها و اطمینان از رویکرد متوازن به تمام سطوح فعالیت در مراکز دانشجویی است.یکی از مهمترین رویکردهای معاونت دانشجویی فرهنگی اسلامی ، همکاری با دانشجویان در زمینه فعالیتهای فرهنگی مراكز ، از طریق گسترش ، گسترش و گسترش هنجارهای اجرایی و اعلام هنجارهای اجرایی كه در دستور كار قرار دارد. سپتامبر 2010. دپارتمان امور فرهنگی دانشگاه همچنین از فعالیت های فرهنگی اجتماعی در مرزهای واحدها حمایت می کند و منابع و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است فراهم می کند.

در ایالت ، بیش از صد مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاهی اسلامی در آزاد در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوزها ، مقررات ، منشی ها و اعضا هستند.

در سلسله گزارشها و گفتگوهایی با دبیران مراکز مطالعات فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، خبرنگاران خبرگزاری آنا به بررسی عملکرد ، فعالیتها و مأموریتهای این مشاغل می پردازند.

در این زمینه ، مصاحبه ای با سید کاظم یکانی ، مدیرکل دانشگاه آزاد اسلامی ، اصلی ترین بهره بردار از برنامه ریزی ، برنامه ریزی و هوشیاری بخش فرهنگی اجتماعی فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که در زیر می خوانید.

حضور دانش آموزان در فعالیتهای فرهنگی برای تسهیل ، نگاه اجمالی و گسترش مراکز دانشجویی

آنا: نظر شما در مورد مراکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی به عنوان بهره بردار اصلی واحدهای دانشگاهی چیست و به نظر شما برای مراکز اقدام بهینه و کیفی چه چیزی ضروری است؟

وحدت: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که به منظور ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته فعالیت بیشتر در مراکز می تواند منجر به کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون فرهنگی دانشجویی باید با ترویج ، گسترش و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان در جهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی دانشجویی فعالیت کند.

آنا: هنجارها و مقررات و مقررات مربوط به باشگاه دانش آموزان و کیفیت فعالیت دانش آموزان چقدر مثر است؟

وحدت: در اصلاحات مرکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مطرح شد و اجرای دقیق این نکات می تواند کارایی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

یکی از این موارد این است که تجربه استاد مورد مشورت در برخی مراکز بستگی به تخصص و تجربه اعضای هیئت علمی دارد که علاوه بر تأثیرگذاری در تصمیم گیری ، می توانند تخصص و همکاری کارشناسان را با دانشجویان خود ترکیب کنند. – روند ایجاد و اجرای برنامه ها برای دانش آموزان با استفاده از تخصص در فرایند اجتماعی شدن مطلوب است.


بیشتر بخوانید:

تشکیل کار گروهی در مراکز دانشجویی

پویایی و تحرک دانشجویان ، تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر توانایی ایجاد مراکز شبکه جهانی است. در نتیجه ، در قوانین ذکر شد که اگر 30 مرکز فعالیت در یک زمینه وجود داشته باشد ، به متقاضیان این امکان داده می شود که یک شبکه سراسری از مراکز با یک موضوع را نصب کنند. هدف این ویژگی ارائه اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های آنها در سطح ملی است.

یکی دیگر از جنبه های مربوط به واحدهای دانشگاهی اجتماعی-فرهنگی پردیس ، دستورالعمل های تعیین شده توسط جشنواره ملی رشد است که با توجه به موفقیت این جشنواره در سال جاری ، برای اولین بار بیش از 30 رشته تخصصی در سال جاری تکمیل شده است. به فضیلت ها و ضعف ها ، و مرور مختصری برای سال جدید اعلام و تکمیل می شود.

توجه متوازن به زمینه های فعالیت در ایجاد مراکز دانشجویی

آنا: چند مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آموزش و پرورش فعال است

وحدت: در حال حاضر بیش از صد هزار و 260 واحد دانشگاهی اسلامی در مراکز آزاد سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، مقررات ، منشی و اعضای خاص هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب استاد درخواست داده اند و ما تصمیم گرفته ایم که در آغاز سال تحصیلی جدید همه مراکز باید برای تکمیل هنجارهای فرهنگی اجتماعی مراکز بسیار مراقبت کنند.

زمینه های فعالیت فرهنگی و مراکز دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی “فرهنگی و فرهنگی” با دستور کار است. مطالعات فرهنگی ، – ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، حوزه علم و غیره ، موضوعات “اجتماعی” ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، “هنر و ادبیات” با دستور کار ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، “مذهبی” با موضوعات ؛ اسلام شناسی ، عفاف و حجاب ، رویکرد دین ، ​​امر به معروف و نهی از منکر و … ، “دوچرخه سواری اسلامی” با موضوعات ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … “رسانه و فضای مجازی” با دستور کار؛ تولیدات قدرت ، رسانه ، رادیو و غیره گنجانده شده است.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اسلامی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال تحصیلی جدید متغیر است و عملکرد یکنواخت را در همه زمینه های مراکز فعالیت برای دانشجویان تضمین می کند.

آنا: نقاط قوت و ضعف مراکز فعالیت چیست و رسالت علمی شما در این زمینه چیست؟

وحدت: توجه ویژه به دستیار فرهنگ دانشجویی در همه دانشگاهها به فعالیتهای انجمنهای دانشجویی ، فضای همکاری و تعامل دانشگاهها و مرکز خلاق شورا از طریق جلسات مرکز خصوصی ، فعالیتهای هشدار دهنده در هلال احمر. مراکز فضای مجازی و علوم در سالهای اخیر ، تاجگذاری ویروس و اجرای موفق فستوس رشد به عنوان یکی از کانونهای فعالیتهای فرهنگی-اجتماعی در دانشگاه اسلامی آزاد در نظر گرفته خواهد شد.

باشگاه استعدادهای درخشان ادبی کودکان ، با شناخت استعدادهای دانش آموزان و تشویق و آموزش درست آنها ، دانش آموزان را با جامعه هدف مرتبط می کند.از جمله ضعف های فرهنگی-اجتماعی مراکز می توان به طعم و مزه کارکنان و شرکای فرهنگی که در اولویت بندی پروژه های دانشجویی مسئول مراکز بودند و بودجه اختصاص داده شده به آنها که از اولویت های مرکز برای سال تحصیلی جدید است ، اشاره کرد.

آنا: مراکز اجتماعی ، فرهنگی و اجرایی تا چه حد برای رفع نیازهای آنها طراحی شده است؟ آیا برنامه های فعلی برای رفع نیازهای خود دارید؟

وحدت: مطابق هنجارهای اجرایی ، مراکز فرهنگی اجتماعی ، به منظور رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی مراکز اجرایی ، علاوه بر هماهنگی مراکز سیاست گذاری در دانشگاه و وحدت استانی ، کمیته ویژه ای نیز دیده شد. معاون در حوزه کشاورزی

در همه زمینه های کشاورزی ، یکی از کارشناسان ریاست مراکز امور را بر عهده دارد. حتی در استان و ستاد ، اداره اقامتگاه های فرهنگی و دانشجویی از الزامات دانشجویان پیروی می کند. از سوی دیگر ، برای بازگرداندن اطلاعات و دریافت کلیه مشاغل و اسناد مشخص شده ، سیستم نظارت مرکز فعال و مستمر است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوانان”؛ امید ذهن

آنا: روابط کاری دانش آموزان با سایر موسسات فرهنگی و نهاد دانش آموزان چگونه است؟

وحدت: یکی از وعده های چشم انداز در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، که با هدف بهبود ارتباط بین فعالیت ها و توانمندسازی اعضای خود و در نهایت آشنایی آنها با زمینه های فرهنگی و اجتماعی ، ایجاد “برنامه استعدادهای ادبی جوانان.” “در مراسم اختتامیه جشنواره رشدگزارش شده توسط رئیس جمهور آزاد و کار آغاز شده توسط دانشگاه اسلامی.

باشگاه توسعه سواد جوانان با شناخت استعدادهای دانش آموزان و تشویق و آموزش آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.

آنا: جشن جشنواره های مختلف مانند جشنواره ملی رشد و غیره چقدر در توسعه ، توسعه و فعالیت مطالعات فرهنگی م effectiveثر است؟

وحدت: از جمله اهداف جشنواره رشد حضور در مراکز فعالیت های دانش آموزان در این زمینه ، آشنایی با آنها ، آشنایی و ارتقای استعدادهای دانش آموزان ، ارتقاء مخاطبان آکادمی و گسترش فعالیت های گروه است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولیدات فرهنگی و آثار مربوط به مشاغل ، رویدادها ، مطالعات و خدمات معلمان و اعضا در فضایی رقابتی و در جشن هایی مانند جشن “رشد” و “قلم” برگزار می شود. مورد بررسی قرار گرفتند معرفی و تشویق این مشاغل ، جنبشی پویا و جدید در فعالیت های آن ایجاد می کند و دانشجویان جدید را به دانشگاه ارتقا می دهد.

جشنواره ملی رشد مرکز فرهنگی اجتماعی اجتماعی دانشگاه آزاد با ثبت 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار می شود. پس از داوری ، در مجموع 400 اثر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، عکاسی ، فیلمنامه نویسی ، پادکست ، ایده های برتر و غیره مشخص شد و شرکت کنندگان از سراسر کشور مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در توسعه ملی و در بخش سران استانها که در امور تاج و تخت مراقبت ویژه ای انجام داده اند ، سه استان دارای بالاترین رتبه و دو استان شایسته ستایش هستند. سفیران شناخته شدند.

از کارشناسان بخش امور ملی فرهنگ به عنوان کارگران تحت نظارت که در مراکز تجاری دانشگاه ها حضور داشتند ، تجلیل شد ، از جمله سه کارشناس برجسته و دو کارشناس فرهنگی شایسته در کشور.

در بخش فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز بالاترین جایگاه را به دست آورده اند و دو مرکز به رسمیت شناخته شده است. سه نفر در بخش ویژه ای به نام ایده های برتر ذکر شده بودند.

محدودیت گزارش شده / 4062 /

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا