عسل کنار اصل و خواص بی نظیر آن

هردو طعم و مزه خاص خودشون رو دارند.گون عطر و طعم ملایم دارد و شیرینی آن نه زیاد و نه کم می باشد و با اکثر سلیقه ها سازگار می باشد. درمان کم خونی. درمان دردهای مفصلی و استخوانی.درمان گرفتگی سینه و حنجره و بهبود گرفتگی صدا.کاهش عوارض شیمی درمانی .

در این حالت به احتمال زیاد میتوانید میزان ساکارز را هم تا حدی تشخیص دهید. اما اگر بخواهید از میزان دقیق ساکارز و سایر مشخصات عسل مطلع شوید باید به آزمایشگاههای معتبر که تعدادشان هم کم نیستند مراجعه کنید. بنابراین غلظت نیز نمى تواند عامل تعیین کننده براى تشخیص کیفیّت عسل باشد.

اما بسیاری از آنها تنها شربت شکر با مقدار کمی عسل مخلوط شده است. عوامل مختلفی در سرعت رس بستن عسل طبیعی دخیل است ، از جمله نوع قندهای تشکیل دهنده عسل ، مقدار گرده و پولن موجود درآن ، دمای محیطی که عسل در آن نگهداری میشود و … هر روز صبح مقدار ۳ گرم ژل رویال با عسل مخلوط شده و با سیاه دانه مصرف شود .

دمنوش دانه کنار آرامبخش است و برای رفع استرس و تقویت سیستم اعصاب مفید است. در انواع بیماریهای ویروسی شربت عسل که به طرز تهیه آن اشاره شد، یک داروی اصلی برای رفع عارضه محسوب میشود. یکی از چشمگیرترین فواید عسل کنار، توانایی آن برای جلوگیری از بیماریهای قلبی و جلوگیری از حملات قلبی است. این عسل برای پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی مفید است.

برای مثال عسل بهارنارنج یا عسل کنار عطر فوق العاده ای دارند اما گاهی نیز پیش می آید که زنبورها از گیاهانی تغذیه میکنند که عطر خاصی ندارند، بنابراین عسل تولید شده با وجود اینکه طبیعی است ممکن است عطر و طعم ملایم و معمولی داشته باشد. اگر زنبورعسل در منطقهای باشد که درصد وجود گیاهان کنار بیشتر بوده و فقط از شهد این گیاه تغذیه کند، عسل تک گیاه کنار به دست میآید.

عسل گون و کنار از چه گیاهی و از کدام منطقه به دست می آیند ؟ عسل گون ازیک گیاه خودرو و کوهستانی به نام گون بدست می آید . پس خواص دانه های کنار در ترکیب طبیعی به نام عسل کنار معجزه سلامتی و آرامش محسوب میشود.

۱- میزان ویتامین C در کنار زیاد است به همین دلیل سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به کاهش احتمال سرماخوردگی و بیماری های عفونی خواهد شد.

۲- با توجه به این که میزان کلسیم، فسفر و آهن در میوه کنار زیاد است به همین دلیل به عنوان یک میوه بسیار مغذی به ویژه برای خانم های باردار معرفی شده است. خرید عسل کنار و مصرف آن از آنجا که مواد مغذی قدرتمندی دارد، میتواند در افزایش سلامتی و تقویت قوای جنسی نیز مؤثر باشد. آهن و فسفر موجود در میوه کنار به ساخت گلبولهای قرمز خون کمک میکند.

آزمایشگاه های معتبر عسل برای تشخیص خلوص عسل و محاسبه میزان قند افزودنی به آن به مصرف کنندگان کمک می کنند. با آشکار شدن ترکیبات و خواص ژل رویال و به خصوص عدم عوارض جانبی این داروی طبیعی نه تنها در طب مدرن بلکه در طب سنتی نیز سفارش های بسیاری به مصرف این ماده می کنند.

از عسل در طب سنتی به عنوان مادهای بهشتی و شفابخش یاد شده است. برای مثال در درمان انواع سرطان ها به خصوص سرطان سینه و سرطان رحم در طب سنتی توصیه می شود . میزان آنتی اکسیدان عسل سیاه میتواند به درمان سرطانها و انواع ویروس به بیماران کمک کند. یکی از تفاوت های عمده بین این دو عسل تفاوت در میزان ساکاروز هست.

یکی از ویژگی های عسل طبیعی پایین بودن میزان ساکاروز آن می باشد اما برخلاف تصور عموم عسل کنار اگر هم کاملا طبیعی باشد باز هم میزان درصد ساکاروز آن بالای بیش از 5 درصد می باشد و این به معنی طبیعی نبودن آن نیست.

اما درصد میزان ساکاروز عسل گون 3 درصد و حتی کمتر از 3 درصد نیز می باشد.به همین دلیل میزان مصرف عسل گون از کنار بیشتر می باشد و افراد به دلیل پایین بودن ساکاروز آن می توانند ان را بصورت مداوم استفاده کنند.

نکته قابل توجه که اینجا باید در نظر داشت این است که افرادی که دیابت دارند عسل گون طبیعی برای آن ها مناسبتر می باشد و در مصرف عسل کنار باید با پزشکشان مشورت کنند. اما این موضوع به اندازه ای تاثیر منفی در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کرده که از یک سو مشکل بزرگی برای تولید کنندگان در جریان عرضه به بازار به وجود می آورد و از سوی دیگر برای مصرف کنند گان از نظر طبیعی بودن عسل مایع، شک و شبه ایجاد می کند.

یکی از مشخصه های ظاهری و منحصربه فرد عسل کنار وجود کف در اطراف عسل است. از خواص عسل کنار در طول روز به عنوان صبحانه یا میان وعدهای مقوی در طول روز یا قبل از خواب استفاده کنید. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.

همین امر جریان خون در رگها را به شکل منظمتری شکل میدهد و اکسیژنرسانی به بافتها با سرعت بیشتری انجام میشود. در سالهای اخیر زنبورداران اقدام به استفاده از سموم کشاورزی آفت کش نموده اند که باعث بی کیفیت و یا ناسالم شدن موم شده است .

زمانی که از کیفیت و اصل بودن عسل خود مطمئن شدید، باید به روش درست نگهداری از آن فکر کنید. عسل ارگانیک عسلی است که در تمامی مراحل تولید و فرآوری آن از هیچ نوع ماده سمی و شیمیایی و آنتی بیوتیکی استفاده نشده باشد.

یعنی زنبوردار از هیچ نوع ماده برای عمل آوری عسل به زنبوران عسل نخورانده باشد و حتی از آفت کش ها و داروها هم برای مبارزه با بیماری ها و افت های احتمالی زنبوران در فرایند تولید استفاده نکرده باشد همچنین محل نگهداری زنبور ها باید در کوهستان ها و جایی باشد که حداقل 5 کیلومتر از مزارع سمپاشی شده فاصله داشته باشد.

عسل آماده ای که ما در سفره خود از آن به عنوان غذا یا چاشنی استفاد می کنیم مراحل مختلفی را طی کرده تا به دست ما برسد و همین عوامل بیشترین تاثیر را در قیمت نهایی این محصول دارد. همان طور که گفتیم، در بسیاری از کشورها، مقررات و استانداردهای مختلفی در رابطه با ارائه عسل وجود دارند که رعایت و پای بندی به آنها، یکی از اساسی ترین ارکان کیفیت محصول به شمار می رود.

خواص عسل کنار به دلیل خاصیتهای درمانی میوه درخت کنار و آنزیمهای بدن زنبور است که توأمان با هم ماده ای مقوی و مفید تولید میکنند. بنابراین خرید عسل کنار اصل امروزه رشد قابل توجهی یافته است.

خروج از نسخه موبایل