کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

آیا عطر مو ضرر دارد

عطر و ادکلن به دلیل ایجاد بوی خوشایند برای نواحی مختلفی از بدن استفاده می‌شوند. اما قبل از استفاده،  به ترکیبات موجود در عطر توجه کنید و به یاد داشته باشید که هر عطری مناسب تمام نواحی بدن نیست. امروزه افراد زیادی برای خوشبو شدن موی سر، اقدام به زدن عطر به موی سر خود می کنند. عطر و موی سر وابسته به ترکیبات موجود در عطر، ممکن است با هم سازگاری نداشته باشند. در نتیجه خطراتی را به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله سعی داریم خطرات استفاده از عطر روی مو را بررسی کنیم تا شما عزیزان آگاهی کافی در رابطه با زدن عطر به موی سر داشته باشید. خواهشمندیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عطر زدن به موی سر

ممکن است شما هم عطر و موی سر را راز خوشبو ماندن خود بدانید، اما عطرهایی که ما به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، حاوی مقدار کم یا زیادی از الکل هستند. این ماده می‌تواند در استفاده طولانی مدت، موجب تخریب موی سر شود. همچنین خشک شدن موی سر از دیگر عواقب استفاده از عطر و ادکلن روی مو است که تضعیف و شکنندگی تارهای مو را به همراه دارد. بسیاری از افراد به دلیل افزایش ماندگاری عطر، آن را بر روی سر اسپری می‌کنند تا در گذشت زمان به دلیل عدم تعریق سر، بوی خوش آن باقی بماند.

اما از خطرات آن برای مو آگاهی ندارند. در صورتی که شما علاقه شدیدی به خوشبو بودن موی سر دارید، بهتر است محصولات مخصوص مو که رایحه خوبی دارند یا اسپری خوشبوکننده مخصوص مو را تهیه کنید. همچنین در شرایطی که مجبور هستید از عطر استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود آن را بر روی برس سر اسپری کرده و سپس برس را بر روی سر بکشید. به این حالت خطر کمتری متوجه موهای شما خواهد بود.

فواید استفاده از عطر مو

خوشبوکننده های مو با مواد موثر که برای موهای شما مفید هستند، تقویت شده‌اند. برخلاف برخی از عطرها، از موادی که ممکن است مو را خشک و آسیب‌پذیر کنند، پرهیز می‌کنند. این محصولات برای موهای شما عالی هستند و هنگام استفاده صحیح، در طول روز بهترین عطر را ارائه می‌دهند. در ادامه، برخی از ویژگی‌های کلیدی استفاده از عطرهای مو تعریف شده‌اند:

  • عطر مو حاوی روغن‌هایی برای تغذیه ملایم موهای شما با بوی دلپذیر است.
  • این محصولات حاوی فیلتر محافظتی اشعه ماوراء بنفش (UV) هستند و براقیتی به موها اضافه می‌کند.
  • می‌تواند به پوشش بوی دخانیات، بوی آشپزی، بوی عرق تمرینات و هوای آلوده کمک کند.
  • به خروج کلر از موها پس از شنا کمک می‌کند.
  • عطرها در مو نسبت به پوست، به دلیل عواملی مانند توانایی مو برای حبس مولکول‌های بو، معمولاً ماندگاری بیشتری دارند. این محصولات برای روزهای طولانی مناسب هستند و ممکن است از عطر موهایی استفاده کنید که در مقابل عطرهای معمول در آفتاب ماندگاری بیشتری داشته باشند.

عوارض زدن عطر به مو امروزه بسیاری از خانم‌ها برای خوشبو شدن موهای خود در مجالس، از عطر استفاده می‌کنند و همیشه این سوال مطرح می‌شود که آیا عطر به مو آسیب می‌رساند؟ در جواب این سوال باید بگوییم عطرهایی که برای ماندگاری طولانی مدت بر روی بدن ساخته می‌شوند، حاوی الکل و ترکیبات شیمیایی هستند که این مواد موجب تخریب موی سر می‌شود. زدن عطر به موی سر، آن به هم به صورت مستقیم، روش اصولی برای خوشبو کردن مو‌ها نیست (و حتما باید از عطر مو استفاده کرد) و باعث ایجاد مشکلات زیر می‌شود:

خشک شدن مو معمولا عطرها از ۶۰ تا ۷۰ درصد الکل تشکیل شده اند که الکل به دلیل تعداد کم کربن، عاملی است که می‌تواند باعث خشکی مو شود. قرارگیری طولانی مدت مو در معرض الکل باعث تخریب مو می‌شود که در نتیجه شما موهایی ضعیف، وز و شکننده خواهید داشت. بنابراین عطر و موی سر با هم سازگاری ندارند و شما حتما باید از محصولات مخصوص مو برای خوشبو شدن آن استفاده کنید.

شکننده شدن مو در صورتی که از عطر مخصوص موی سر استفاده نکنید، استفاده طولانی مدت از عطر می‌تواند موهای شما را ضعیف کند و به لایۀ کاتیکول آسیب برساند که منجر به شکنندگی آسان موها می‌شود. همچنین احتمال ناسازگاری با روغن طبیعی سر و پوست وجود دارد. این مورد در حالتی که شورۀ سر دارید نامساعدتر هم می‌شود. کرم ویتابلا برای پوست چرب فاقد چربی میباشد .

نحوه استفاده از عطر مو استفاده از اسپری مو یک امر ظریف و حساس است پس با آموزش استفاده از عطر مو همراه باشید. می‌توانید عطر مو را در انتهای روتین زیبایی و آرایش موی خود اعمال کنید. در صورتی که علاقه زیادی به زدن عطر به موی سر دارید، و نمی‌دانید عطر مو را چگونه و چطور استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عطر خالص بدون الکل است. امروزه این عطرها در رایحه‌های متنوعی در بازار موجود هستند و علاوه بر آن، شما می‌توانید در خانه انواع این عطرها را با استفاده از روغن‌های طبیعی تهیه کنید. استفاده از عطرهایی که اصطلاحا به آن عطر مو گفته می شود مطمئن ترین روش است. در غیر این صورت، یکی از عواملی که خطرات استفاده از عطر روی مو را به حداقل می‌رساند، چگونگی زدن عطر به موی سر است که ما در ادامه به آن می‌پردازیم.

  1. در صورتی که تمایل دارید عطر را مستقیما بر موهایتان اعمال کنید، عطر مو را با فاصله ۸ تا ۱۰ سانتی‌متری، چند بار در اطراف سر اسپری کنید.
  2. یکی از راه‌حل‌هایی که خطر آسیب به مو را به حداقل می‌رساند، اسپری عطر به برس و سپس کشیدن آن روی مو است. در این صورت اسپری به حالت بهتری بین موهایتان پخش می‌شود.

نکات مهم در استفاده از عطر مو

  • قبل از استفاده از یک عطر موی جدید، آزمایشی را برای بررسی واکنش‌های حساسیتی انجام دهید.
  • عطرهای مویی با مواد طبیعی یا مواد هیپوآلرژنیک () انتخاب کنید.
  • از محصول را به میزان منطقی استفاده کنید و دستورات روی برچسب را رعایت کنید.
  • اگر هرگونه واکنش نامطلوبی تجربه کردید، بلافاصله استفاده را متوقف کنید و در صورت نیاز با یک پوست‌پزشک مشورت کنید.

شبهات زدن عطر به موی سر آیا عطر مو ضرر دارد؟ خیر! به طور کلی، گزارشی از عوارض جانبی استفاده از عطر مو گزارش نشده است. اگر در خرید عطر مو سر ویتابلا  به دقت عمل کنید و همۀ استانداردهای لازم را رعایت کنید عطر مو هیچ ضرری به موهایتان نمی‌رساند. آیا عطر مو باعث ریزش مو می‌شود؟ خیر. عطر مخصوص مو به دلیل مواد سازندۀ اولیه غیر الکلی به خودی خود منجر به ریزش مو نمی‌شود. استفاده از عطرهای مخصوص لباس و بدن است که می‌تواند به مو ها آسیب برساند. آیا عطر مو فایده دارد؟ بله! همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، مواردی مانند ماندگاری بیشتر نسبت به عطر های معمول، رفع بوی بد دخانیات، براق‌کنندگی موی سر و… از فواید استفاده از عطر مو می‌باشند. صبح ها استفاده از ضد آفتاب ویتابلا فراموش نشود .

خرید عطر مو

موی سر به دلیل عدم رطوبت و تعریق در مدت زمان طولانی، بوی عطر را حفظ کرده و ماندگاری زیادی خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد یکی از را در عطر و موی سر می‌دانند. عطر زدن به موی سر، می‌تواند باعث خشکی و تضعیف تارهای مو شود و همین امر موجب ریزش آن می‌شود. همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، عطرهای مخصوص بدن، حاوی الکل و ترکیبات شیمیایی هستند که موجب تخریب مو می‌شوند. بنابراین بهتر است در صورت علاقه به اسپری عطر روی مو، از عطر مخصوص مو استفاده کنید و به نکات استفاده درست از عطر مو توجه داشته باشید. اما نکتۀ مهمی که قصد داریم به آن اشاره کنیم این است که

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا