مجله عمومی

ناشنیده‌هایی از زندگی سیاسی مرتضی احمدی

مرتضی احمدی خاطراتی از خود بر جای گذاشته است ، در تاریخ بی سابقه است ، با عنوان “من و زندگی من” بخشی از حافظه بسیار خواندنی و جذاب است.

به گزارش مجله رز در روزنامه خراسان وی نوشت: “خاطره استاد زنده یاد مرتضی احمدی و یک هنرمند بزرگ ، در ایران در دوره های مختلف شناخته شده است. بزرگان او را با ادامه پیش درآمد می شناسند ، نسل های دهه 50 ، 60 و 70 بدون ذخیره فیلم و دوبله و حتی بچه های امروز و یک معلم احمدی ژاپن از زمان برنامه جنگ “شاکرستان” و به ویژه مربوط به آن است. از او لذت ببرید ، به صدای او گوش دهید. اول نوامبر تهران برای انجام مردگان متولد شده و در 90 سالگی در 20 دسامبر 2014 در 1961 رفت. استاد مرتضی احمدی ورزشی و او عاشق فوتبال است. چه کسی ، متخصصین آموزش و پرورش در جوانی آنها انجام می دهد. این کارمند راه آهن بود ، اما با کارهای گلدوزی شده نیز ، و در قلب دربار او را همراهی می کرد کار برخی از کسانی بود که در اواخر دهه 1910 در تئاترهای تهران نقشی بازی می کردند.

پیش نمایش فیلم معلمان ، احمدی برای اولین بار در سال 1322 آغاز شد و صدای وی به گونه ای بود که در سالهای بعد ، گروهی از دوبله هنری رادیو تهران و باتجربه مورد نیاز است. صدای انیمیشن معروف “پینوکیو” و “روباه” با یک صدا “کیان کنعان” و “گربه ماده” برای همیشه دوبله تاریخ ایران است. او همچنین در تهیه و بازی فیله ها شرکت کرد ، چنین بازی هایی در نقش اصلی “علیمردان خان” ، “گرگ بزرگ بد” و غیره بازی می شود که محصولی است که علیرضا اکبریان و شرکت “سوپرسکوپ” در دهه 50 تولید می کنند و دهه 60. زردآلو و صدا به ساده ترین. اگر می خواهید با یک معلم احمدی و زندگی او صحبت کنید ، برای مدت طولانی بحث نکنید. امروز ما آنچه را که ممکن است برخی از وضعیت آن و شنوایی که نظر داده است بررسی می کنیم. خودم ، بگذار زندگی کنم ؛ قسمت حافظه بسیار خواندنی و جذاب است.

چهره به چهره با قهرمانان رضاشاه

با همه متحد شد

یکی از خاطرات جالب و غم انگیزتر احمدی استاد در کنار برخورد با نیروهای متفقین که در سپتامبر 1941 ایران را اشغال کردند بیگانه بود. این آغاز هنر جنگ به عنوان آزمایشات پیش نمایش بود. پروفسور احمدی می نویسد: “در ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در یک اکتبر 1323 ، با پرویز خطیبی و محمد علی علی امپراتور ساخی ، یکی دو نفر ، یا در وعده غذایی بعد از ظهر ، از آنجا به تئاتر لاله زار رفتیم. خیابانی که معتبرترین قدس شاهین به آن نزدیک شده است ، و در آن زمان معمولاً شناخته شده بود ، اگر آنها از ایالات متحده آمریکا نبودند ، وقتی امروز شما را ترک می کنند ، قبل از ارابه ، با جیپ آمریکایی به دیده بان مسلح می شوند. با دو نفر از آنها ، آنها یک زن زیبا در راه کشور شمالی قدم می زنند ، و هر دو ارابه را به همراه خود می کشند و بیرون می روند و بدون فکر می روند. و کسانی که از آنجا عبور می کنند باید من این سوپ سریع را درست کردم. شایعه شد که بعداً همان زنی بود که دو فرزند و همسرش داشت ، امیرآباد را به عنوان رهبران ارتش آمریکا کشته و آمپول مورفین را عجله کرد ، زیرا مقاومت شدید آنها خواسته ها. چند روز بعد همان بدنه فرحزاد پایین کوه. این صحنه باعث تعجب چیزی شد که از امپراتور محمد علی ، ساخی متولد شده است. پس از چند روز سپس به من مقدمه ای داده شد تا “قدس شاهین” محلی زاغه نشین جذابیت داشته باشد. “در هر صورت ، بدون وقفه اجازه چهار شب را برای دستگیری من و کلانتری دریافت خواهید کرد ، همانطور که وی قول داده است.”

ماجرا به همین جا ختم نشد. استاد احمد ، که پس از گرفتن تعهد توسط برخی از پارلمان های خصوصی بازداشت شد ، این یک محاکمه به مدت شش ماه تبعید بود. اگر تلاش های شاهنشاه ماهومت نبود مسعود ، روزنامه نگار ، و از حق امتیاز تا م Amدروز ، برای تبعید بود.

پاسخ اشرف پهلوی

نکته مهم دیگر اگر از نظر استاد احمد درباره زندگی و تصویر سیاسی ، که روحیه آزادی را نشان می دهد ، هنر مقابله با اشرف پهلوی است ، از روزهای سفر به پاریس ، از تجارت تا آماده سازی ، در تهران است. پروفسور احمدی می نویسد: “هنگامی که اشرف پهلوی سفری به ایران بازگشت ، زمین فرودگاه مهرآباد پوشیده از کت خز گران و آغوش سگ و خبرنگاران بود اما او مجسمه بی نظیری به همان شکل و فرم است. چهره یک روزنامه را تزئین کرد. ؟ خصوصاً روزنامه “Mard-e-Amrooz” که در آن از نیش قلم و عنوان “ملکه وارد عصمت و طهارت شد” می خورید ، و احساسات این زن را برای مدیریت برانگیخت. پرویز خطیب ، که یکی از شدیدترین مخالفان شکست دادگاه از ملودی استفاده می کنند و آهنگ “نمی خواهی او را صدمه بزنید تا عروس را بگیرد” (استاد جواد بدیع زاده) ، آهنگ “من خانوم” را در پاکت نامه ، و آنها بازگو می کنند که شب نیز ممنوع است. پرویز و پلیس در ایستگاه سراسر کشور محبوس شده بودند. بعد از کتک خوردن ، بی خوابی یک شب توهین آمیز و دریافت تعهد از طرف ما ، بنابراین صبح روز بعد ساعت 10:00 را آزاد کردیم و متن اصلی توقیف یا گم شد. »

داستان های معلمان از رژیم احمدی با اصطلاح پهلوی منافاتی ندارد. در دهه 1320 ، با قدرت القوام سلطانه و خواندن مقدمه “پیراهن زرد” اکنون قوام باند. مرتضی احمدی را کتک زدند و لباس بردند. اما نکته جالب این است که همه این موارد ، بیانگر این است که در اختیار خزانه داری قرار می گیرد تا از سرگرمی با افراد محبوب دور باشد و به صدا خفه کن ها برگردانده شود. “استاد احمد در اواخر عمر خود ، همه آلبوم های” قدیمی تهران “ترانه های قدیمی را که از قبل پخش شده بود ، به یادگار گذاشته است.

پیام آخر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا