مفهوم تابلوسازی و کاربردهای آن

هدف از تابلوسازی چیست؟

تابلوسازی یک حرفه ای است که با خط، رنگ، نور و ایده های جدید ترکیب می شود، که از ویژگی های یک تیم نقاشی با تجربه و خلاق است. تابلوها یا به صورت بیلبورد در میادین، ​​تقاطع ها و بزرگراه ها یا در ورودی محل کسب و کار یا پشت بام ها نصب می شوند و در معرض دید عموم قرار می گیرند. تابلوسازی به عنوان ابزاری تبلیغاتی در بین عموم مردم چنان محبوب شده است که تابلوسازی دیگر هیچ هزینه ای نیست بلکه یک سرمایه گذاری تجاری است.

صنعت تابلوسازی یکی از متداول ترین روش های جذب مشتری است که مشاغل زیادی را شامل می شود و بیشتر مشاغل کوچک و بزرگ، مغازه داران، کارخانه ها و شرکت ها از آن برای شناسایی نام و علائم خود استفاده می کنند. از آنجا که تابلوسازی نوع رایج تبلیغاتی است و محدودیت زمانی ندارد، برای تبلیغات و جذب بیننده و مشتری بسیار مقرون به صرفه و مفید است.

مهمترین هدف صنعت تابلو جذب مشتری و مارک مربوطه است که باعث جمع شدن پول و ثروت می شود. در مشاغلی که در آن مشغول هستید، باید رقبایی در همسایگی خود داشته باشید که همه تلاش خود را می کنند تا با استفاده از روش های معمول مشتری جذب کنند، بنابراین اگر تصمیم دارید از رقبای خود جلو باشید، باید توجه مشتری را از سایر رقبا به خود جلب کنید. یکی از این روش ها نمایش تابلوی راهنمای مناسب است.

وقتی صحبت از تابلوسازی می شود، ممکن است در ذهن ما سوالاتی داشته باشیم. به عنوان مثال، می توان به سوالات زیر اشاره کرد: آیا ساخت تابلو به معنای ساخت تابلوهای الکتریکی است؟ آیا منظور ساختن نقاشی هنری است؟ منظورت از ساخت بیلبورد است؟ در این مقاله، ما می خواهیم در مورد تبلیغات شیرین و متنوع تابلوسازی بحث کنیم.

تابلوسازی تبلیغاتی و نقش آن در موفقیت کسب و کار

تابلوسازی نوعی روش تبلیغاتی است که برای معرفی مارکی استفاده می شود که توسط اصناف، شرکت ها، کارخانه ها و صاحبان مشاغل استفاده می شود. بیلبورد سازی نیز مانند تابلوسازی و طراحی به عنوان یک هنر و خلاقیت در نظر گرفته می شود و هرچه بیشتر برای زیبایی و منحصر به فرد بودن طراحی کار کنیم، بیلبوردهای نمایش داده شده از زیبایی و زیبایی بیشتری برخوردار می شوند و می توانند در جلب توجه مشتری موثر باشند.

در واقع، جلب توجه مشتری اولین قدم در سوق دادن مشتری به محل کار شماست. در واقع می توان گفت که نقاشی و ساخت تابلو یکی از مهمترین ابزارهایی است که دیده می شود. یک تابلوی درب مغازه علاوه بر اینکه به دیده شدن و معرفی شدن شما کمک می کند، تبلیغات بسیار خاص و مناسبی را برای شما ایجاد می کند که باعث ایجاد هرچه بیشتر و بهتر می شود.

اگر نکات مهم و اساسی در ساخت تابلو رعایت شده باشد، تبلیغات بسیار ویژه و مناسبی را برای شما ایجاد می کند. هرچه کیفیت، زیبایی و نورپردازی تابلو بهتر باشد در جذب مشتری موثرتر خواهد بود.

مزایای ساخت تابلو

تابلوسازی دوام بیشتری نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی دارد و در برابر سرما، گرما، نور خورشید و گرد و غبار مقاوم است و شکسته نمی شود و در صورت ایجاد شرایطی که مجبور به جابجایی هستید می توانید آنرا به راحتی در مناطق مختلف جغرافیایی جابجا کنید. تابلوسازی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند تراکت برتر است، زیرا اکثر افراد هنگام دریافت تراکت بسیار کم توجه به آن توجه می کنند و حتی ممکن است بدون نگاه کردن به آن آنرا دور بریزند.

اما بیلبورد در محل کار یا میادین و معابر و بزرگراه ها نصب می شوند، مدت ها در معرض دید عموم قرار می گیرند و خواه ناخواه هر شخصی حتی یک بار هم به آن توجه می کند و در صورت نیاز به مکان مورد نظر می رود و ممکن است تبدیل به یک مشتری ثابت. در اینجا مواردی آورده ایم که هنگام انتخاب موارد خود باید جستجو کنید.

انواع تابلوها:

انواع تابلو ها از نظر بیشترین کاربرد به ترتیب عبارتنداز:

تابلو چلنیوم به دلیل نورپردازی با رنگ های مختلف و زیبا، این روزها طرفداران بیشتری نسبت به انواع دیگر پیدا کرده است.

کاربردهای تابلوسازی:

تابلو سازی می تواند در مکان های مناسب مانند موارد زیر استفاده شود:

قدمت تابلوسازی در ایران:

صنعت تابلوسازی یکی از قدیمی ترین صنایعی است که سابقه طولانی دارد. آنها از طریق ابزارها و مواد موجود، نشانه هایی برای معرفی داشتند. اما جالب است بدانید که صنعت تابلوسازی همزمان با رونق صنعت چاپ احیا شد و توانست به سرعت توسعه یابد و امروز شاهد تولید نقاشی های زیبا و مدرن در رنگ ها و ظاهر متنوع هستیم. ایران از این پیشرفت عقب نمانده و توانسته در زمینه ساخت انواع نقاشی در زمره کشورهای پیشرفته قرار گیرد.

تابلوسازی در ایران به دهه 1940 برمی گردد، زمانی که روی ابزارهای ساده مانند چوب، پارچه، سنگ و شیشه به عنوان یکی از ابزارهای معرفی تجارت حکاکی و نمایش داده شد. در آن زمان، چاپخانه های مدرن برای حروف در دسترس نبودند و خوشنویسان متون تبلیغاتی را به زیبایی می نوشتند تا اینکه از لامپ های نئون و حروف برجسته پلاستیکی رونمایی شد و به تدریج تنوع محصولات تابلوسازی هر روز بیشتر می شد. که به شکل فعلی خود درآمد.

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/خدمات/تابلو-سازی

خروج از نسخه موبایل