مجله علمی و پزشکی

استان‌های رکورددار عقرب‌زدگی در کشور و ۲۱ راهکار پیشگیری از آن

رئیس گروه مدیریت بیماری های واگیر رئیس مرکز بیماری های عفونی حیوانات انسانی وزارت بهداشت ، درمان ، با اشاره به آمار گزش عقرب ، گزش عقرب در ایران ، توضیح داد که این 21 راهکار است.

در مصاحبه ای با مجله رز ، دکتر بهزاد امیری نویسنده و عقرب در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران نیش می زند و می گوید: “سم عقرب ممکن است یکی از فوریت های پزشکی تهدید کننده زندگی به ویژه در کودکان از شش سال باشد. “آنها در شب عمل می کنند ، از عقرب ها ، عقرب های سقوط ، چه چیزی در شب اصلی است. بیش از 1500 گونه عقرب قدرت در جهان وجود دارد ، که فقط می تواند برای سلامت عمومی مهم باشد 25 .

وی با بیان اینکه از 50 گونه در ایران هفت گونه بزرگ است ، گفت: یکی حدود 1.5 میلیون نفر سالانه عقرب در جهان است که بیش از 3000 نفر جان خود را از دست داده اند. در کشور ما سالانه حدود 50000 حافظه و گزش عقرب گزارش می شود. در سال 1399 ، 49709 مورد عقرب و 18 مورد مرگ بر اثر گزش در کشور ثبت شده است. استانهای خوزستان ، و عقربهای هرمزگان و سیستان بلوچستان و به نیش بالاترین منطقه.

علائم عقرب گزیدگی بسیار متفاوت سم عقرب است که اطلاعاتی از جمله مدت زمان ورود ویروس به گرما در بدن (شب ها) سن عقرب بدن انسان و مدت زمانی را که مرکز بهداشت است و همچنین زخم تا شروع درمان گزش عقرب ها ، همه مکان ها و همه علائم دو نوع علائم و نشانه ها. علائم موضعی ثابت سرفه شامل درد ، التهاب ، تورم ، قرمزی و کبودی است. علائم عمومی بسته به نوع و میزان تنگی نفس زهر عقرب افزایش بزاق یا خشکی دهان ، آبریزش بینی ، آبریزش بینی ، تعریق ، درد و گشاد شدن مردمک چشم ، افزایش ضربان قلب ، کاهش فشار خون متفاوت است. وجود خون ، ادرار ، نارسایی کلیه و احساس تشنج کاهش یافته است.

به گفته وی ، علت اصلی مرگ ، و به دنبال آن عقرب در تأخیر ، مراجعه به مجروحان و مراکز درمانی تأخیر در شروع درمان درد شخصی سرم سم عقرب.

رئیس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال انسان و حیوان وزارت بهداشت مرکز مدیریت پانسمان بیماری های عفونی گفت: اکثر عقرب های قطبی گفتند گادی گزش عقرب را به دلیل کمبود درد یا درد خفیف ارزان می داند و از مراکز بهداشتی در زمان. “برای او ، و برای درمان اعضای حیاتی و احساس عذاب عقرب ، هنگامی که او برخی از آنها را برای جلوگیری از ویروس ، مانند کلیه ها ، و شرایط زیر در چنین درمانهایی بسیار دشوار است . به همین دلیل ، توصیه می شود عقرب بلافاصله میزبان را بردارد و برای نجات مرکز پادزهر می تواند باشد. خطر به موقع پادزهرهای خاص برای گونه های عقرب در کشور تولید می شود و در مراکز بهداشتی برای درمان توزیع می شود ، در تمام گزش های حیوانات سمی فارغ التحصیل و بیمارستان های سراسر جهان موجود است.

بر عقرب درد باید تأكید شود ، “با افزایش آگاهی افراد در معرض خطر و ارائه راه حل های پیشگیرانه ، می توان ظرفیت را به حداقل رساند یا كم گزید ، می توان از وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری كرد ؛ این واقعیت است كه اقدامات اولیه”.

در این زمینه ، 21 اقدام برای جلوگیری از گزش عقرب را توصیف کرد و گفت

1. تجدید خانه های قدیمی خانه های قدیمی که همیشه عقرب در آنها وجود دارد. بنابراین ، اگر تجدید حداقل ممکن است باعث ایجاد شکاف در دیوارها شود ، نشتی مناسب سر Būvmateri lelu وجود دارد.

2. واعظ با پوشیدن کفش ، عقرب ، و در مناطق مستعد به اهمیت پیشگیری اشاره دارد ، زیرا همانطور که عقربهای داخل لباس و کفش یا صندل هنگام پوشیدن لباس نیش می زنند. (در بسیاری از موارد ، عقرب نیش می زند ، که هنگام پوشیدن لباس یا کفش رخ داده است.) به همین دلیل ، کفش ها را بررسی کرده و قبل از جنگ مورد بررسی قرار داد.

برای جلوگیری از ایجاد پایه در آب و همچنین هیچ وسیله 3 تختی ، در بستری که پایه ها را در آن قرار داده است ، نمی تواند از بستر عقرب بلند شود. حتی قبل از خواب با دقت کمان کمان را بکشید.

4 از عقرب به طرف معابر پیش می رود ، همانطور که در خانه شب زندگی می کنند ، در حالی که راه رفتن باید بسیار مراقب باشد ، و مومنان مجبور بودند از دمپایی ، دمپایی ، صندل و غیره و عقرب ، برای لگد زدن به خراش ها نیست. در برابر صعود به اكرابیم ، از گزش بسیاری از موارد ، دلیل این امر این است كه آنها از نفرت و زیر پا گذاشتن آن مجازات می كنند.

5. نشانه این است که کشاورزان و کارگران هنگام برداشتن سنگهای سنگین ، آجر و کار در مزارع از دستکش استفاده می کنند.

6 از غوطه وری خود (به ویژه کودکان) در لانه پرندگان خودداری کنید.

7. مراقب باشید هنگام برداشتن میوه ، میوه مشتری است که از مکان های دیگر آمده است ، مناطق دیگر مانند عذاب عقرب ، عقرب ، از معابر و مواردی که از سایر موارد است مکانها

8. مرغ ، به خصوص خروس و مرغ ، به عنوان یک علاقه خاص به عقرب شکار ، و ماهرانه و مصرف صدمه ای به آنها نخواهد زد. در مناطقی که ممکن است مرغ کشتن عقرب داشته باشد ، از نگه داشتن عقرب شروع به کشتن می کند.

9. برای کشتن عقربهای زمین و قرار دادن آن گونی مرطوب بهتر در نزدیکی محل زندگی من ، عقرب زمانی که به دلیل خنکی آن بتوانیم گونی را جمع کنیم.

10 – ساخت و ساز برای جلوگیری از تجمع بقایای اطراف خانه برای ایجاد فضایی مناسب برای لانه سازی عقربها.

11- شکافهای بین در و میله ها را مسدود کنید. شما باید درهای درب را نیز ببندید ، که صدا می داد ، و من سیمهای ساختمانم را ساختم.

12. مواد سازنده انباشته شده در منطقه جمع آوری شده ، یا چوب ، سخت افزار ، برگ و غیره ، می تواند به طور م theثر جمعیت عقرب ها را برای کمک به آنها کاهش دهد.

13 در تابستان مراقب اشیا remote از راه دور باشید و قبل از انجام این کار حتما به قبر توجه کنید.

گیاه را از ساختمان خارج کنید حدود 14 شاخه بریده شده و خم می شود تا با سقف خانه تماس بگیرید. قطعه هایی برای خروج از سقف ساختمان.

15-سطلهای زباله و زباله را به ویژه در چارچوب بالای سطح زمین قرار دهید.

16. از پانل های دارای درب درب به صورت زمین گفته می شود که فضای بین لبه پایین در و کف را پوشانده است. Duis id velit در زمینی که من آخرین پاسخ شما را خواهم داد.

17 ببینید که آنها کاملاً در قاب پنجره قرار دارند و هیچ درز یا ترک با گچ وجود ندارد و یا هر ماده مناسب دیگری نمی تواند آن را مسدود کند.

18. توصیه کرد که زمین دیاتومه با عقرب بجنگد. در این راستا ، یا دست ، یا شکافها و شکافهای بازوهای سمپاش نمی تواند پراکندگی مناسبی را در خارج از کشور ایجاد کند تا خیمه سایه ای در عقربها باشد که در جربوبام پوشیده نخواهد شد. برای این منظور می توان از مخلوط مناسب دیاتومه و آفت کش ها نیز استفاده کرد. برای این کار حتما از تجهیزات محافظ شخصی خود استفاده کنید.

19 عقرب است بدن شما بدون استفاده از تلاش برای لرزش جلوگیری از حرکت بزرگ آنها.

20. شخصیت موجودات برای ورود به دادگاه محل عقربهای پروتئین برای گرفتن موثرترین سوراخ حشرات چنین است ؛ اینها لزوماً درست نیستند و عقربها در جنگهایی که بیشترین استفاده را کرده اند از.

21- در مناطقی که عقربها زیاد است ، می توان با استفاده از مشاوره ظرفیت سازی داخلی و خارجی مربوطه ، سمپاشی عقربها را برای سمپاشی کارشناسان کنترل کرد.

پیام آخر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا