مجله عمومی

بهترین کارت گرافیک گیمینگ

چیپست گرافیک: همان طور که از نامش مشخص است؛ عهده دار پردازش های گرافیکی سیستم بوده و قسمتی از کارت گرافیک را تشکیل می دهد. هسته پردازنده گرافیک، مهمم ترین فاکتور به هنگام خرید کارت گرافیک به شمار می آید که مشخص کننده ی سرعت، قدرت و توان پردازشی یک کارت گرافیک می باشد.

چیپست های سری 1000 شرکت NVIDIA از سری پردازنده های میان رده با سیستم معماری پاسکال می باشند که جزو طراحیهای 16 نانومتری این شرکت به شمار می آیند و در بین کاربران پرمصرف و گیمر بسیار مطرح و کاربردی هستند.

کارت گرافیک GeForce GTX 1060 GAMING X از چیپست GeForce GTX 1060 شرکت NVidia بهره می برد که دارای 6 گیگابایت حافظه RAM نسل پنجم (DDR5) با باس رابط 192 بیت همراه با فرکانس 8008 مگاهرتز می باشد.

شرکت MSI برای کارت گرافیک ام اس آی GeForce GTX 1060 GAMING X سه حالت پردازشی در نظر گرفته است که فرکانس چیپست گرافیکی در هر حالت متفاوت بوده و مشخصا هر حالت مناسب زمان خاصی می باشد.

بازی دوست داشتنی Red Dead Redemption 2 که شما را به غرب وحشی می برد از جمله بازی های سنگین بازار است که به سنگ محکی برای قدرت کارت های گرافیک نیز تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید این بازی را با تنظیمات حداکثری و رزولوشن Full HD و با نرخ فریم مناسبی اجرا کنید باید حداقل از کارت گرافیک RTX 2070 SUPER استفاده کنید تا فریم ریتی در حدود 50 فریم بر ثانیه بدست آید.

برای بدست آوردن همین نرخ فریم با رزولوشن 2K نیاز به کارت RTX 2080 SUPER خواهید داشت و چنانچه بخواهید با کیفیت 4K بازی کنید و تا زمانی که هنوز سری 30 به صورت عمده وارد بازار نشده باید روی RTX 2080 Ti حساب کنید.

کارت گرافیک RTX 2080 Ti می تواند این بازی را با رزولوشن 4K و با حدود نرخ 40 فریم بر ثانیه اجرا کند ولی اگر کمتر از 60 فریم بر ثانیه شما را راضی نمی کند یا از دو کارت RTX 2080 Ti استفاده کنید و یا صبر کنید و RTX 3080 را بخرید.

برای درک بهتر این موضوع سری به کارت گرافیک RTX 2080 SUPER از برند ایسوس بزنیم. ایسوس این کارت گرافیک را در چند سری تولید می کند. که شامل سری Turbo ،Dual و از همه بالاتر سری ROG تولید می کند.

این کارتها به خصوص در سیستم خنک کننده با هم تفاوت دارند. سری توربو از یک فن، سری دوال از دو فن و سری ROG از سه فن استفاده می کنند. از طرفی فناوری ساخت هر کدام تا اندازه ای با هم تفاوت دارند و کلاک آنها نیز متفاوت است که از این نظر سری ROG در راس آنها قرار می گیرد.

اما کدام گزینه برای شما مناسب است؟ اگر گیمر حرفه ای هستید و هر روز ساعت زیادی را صرف گیمینگ میکنید بهتر است از سری ROG استفاده کنید چرا که سیستم خنک کنندگی و همینطور کیفیت ساخت بهتری داشته و طول عمر بیشتری دارد. در مورد دیگر نسخه ها نیز باید قبل از خرید به نیاز خود و حجم کاری که از کارت گرافیک میخواهید دقت داشته باشید.

برای گیمینگ چه کارت گرافیکی مناسب است؟

به طور کلی، برای بازی های 2K  کیفیت 1080 پیکسلی گیگابایت حافظه ویدئویی حداقل کافی است، اما کیفیت 4 گیگابایت بسیار بهتر است. امروزه در کارت های زیر 6 میلیون، حافظه گرافیکی از 1 گیگابایت تا 8 گیگابایت مشاهده خواهید کرد. چند کارت اصلی برای بازی های 1080p در انواع 3 GB،6 GB و 4 GB،8 GB وجود دارد.

کدام کارت گرافیک ها برای 1080 پیکسلی مناسب هستند؟

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650S یا AMD Radeon RX 5500 XT. اما بین 150 تا 200 دلار ممکن است کارت های مبتنی بر Nvidia GeForce GTX 1650 Super و کارت های AMD Radeon RX 5500 XT را پیدا کید، هر دو کارت بازی بسیار مشابه هستند و مشخصات 1080p را در تنظیمات کم یا متوسط ​​برای همه ارائه می دهند، اما بیشتر به منظور اجرای بازی ها بهینه شده اند.

منبع:  https://mimalls.ir

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا