مجله عمومی

منتظر بازگشت آمریکا به برجام نمانیم

با این حال ، هیچ بازگشتی از سوی ایالات متحده مخالف تحریم های قانونی علیه توافق هسته ای ایران نیست و مطرح کردن دستور کار کاخ سفید است.
دلایل این امر
– رویکرد ایالات متحده ، بدون توجه به اینکه کدام حزب در قدرت است ، ایران خصمانه و ناراحتی قبل از انقلاب اسلامی دارد. سپس او می خواست ماهیت درونی ما را کنترل کند و آمریکایی ها آشکارا به اخراج ایران حمله می کنند.
امروز حتی ایالات متحده علاقه ای به تورم ایران ندارد و نمی تواند جنگ ایران در منطقه غرب آسیا را از منافع خود ببیند. اکنون در حال انجام است ، کاخ سفید ایران را تهدید و تحت فشار قرار می دهد تا ستمکاران را از انتظارات زیاد خود بر حذر دارد. در مقابل بایدن نیازی به فوتبال نیست ، ترامپ تحریم های ایران را لغو می کند و دولت جدید ایالات متحده نباید انتظار داشته باشد توانایی ایران به الگوی اقتصادی منطقه تبدیل شود.

– روابط استراتژیک آمریکا با یکی از دشمنان منطقه ای ایران ، زیرا عربستان سعودی دلیل تأخیر در لغو تحریم های اقتصادی بایدن برای ایران است. دولت جدید ایالات متحده ، اهرم حقوق بشر در ریاض ، که با انتشار یک گزارش مخفی درباره ترور جمال خاشقچی ، ولیعهد محمد بن سلمان ، نقش داشت در تجارت سعودی و دیگری مانند ترامپ و عربستان سعودی بود. از این رو روابط خوب بین ایالات متحده و عربستان سعودی تا زمان بایدن ادامه خواهد داشت و با توجه به رویکرد ریاض و مخالفت با حضور ایران در منطقه برای فشار بر واشنگتن که توسط شورای امنیت فراخوانده شد و تحریم های ایران لغو شد. .
– ایالات متحده صهیونیست باید لابی تحریم های ایران را متقاعد کند. در همین راستا ، رژیم صهیونیستی ایالات متحده را به شدت فریاد می زند که ناشی از تحریم های ایران است.
– در داخل کشور ، چیزهای دیگری به جای اولویت های دولت بایدن در مورد مسائلی مانند باره بازگشت. حل مشکلات داخلی ایالات متحده و تأمین امنیت پس از مرگ جورج پرکینز ، بی اعتمادی عمومی به ساختار حاکمیتی ایالات متحده ، موجودی تبعیض و بالاتر از همه در مبارزه با حزب اپیدمی دولت جلال که انرژی زیادی برای قدرت و خود بایدن خواهد برد. ..
در مورد سیاست خارجی ، بایدن به دلایل ترمیم ایالات متحده با شرکای اروپایی خود توجه خواهد کرد. نحوه تنظیم و حسابرسی برای دو قدرت بزرگ ، روسیه و چین ، یک دولت جدید در ایالات متحده. این وضعیت نشان می دهد که برنامه های یکجانبه ایران برای سفر به کشورهایی مانند روسیه و چین همچنان ادامه دارد و همچنان در دستور کار کاخ سفید است.
جو بایدن برای توجیه عدم ورود آژانس انرژی هسته ای به ایالات متحده از طریق بسیاری از تحریم های هسته ای در تلاش است تا موضوع را تغییر دهد. از یک سو ، د بورخا برای عموم مردم آمریکا و از نظر نگرانی او در مورد قدرت سهامداران مسلح برای حمایت از ایران هسته ای ، و از سوی دیگر ، تحریم ها علیه زندگی ایران. به عبارت دیگر ، توافق هسته ای دو س secondال دوم بود ، یکی از آنها ، لغو تحریم ها منافع ایران را تأمین می کرد و دوم ، محدودیت برنامه هسته ای ایران ، منافع غرب را تأمین می کرد. این منافع غرب بود که قادر به دستیابی به سلاح هسته ای نیست ، ایران ، و حسن نیت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و بالاترین رهبر فتوا در همه اینها روشن است. وی با ایران هسته ای ازدواج کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران را به تعهدات خود اعلام کرده است. اما از طرف دیگر ، ایالات متحده و غرب ، و آنها هزینه برداشتن تحریم های جدی اقتصادی علیه ایران را نمی گیرند. نه تنها تحریم ها برداشته نشد ، بلکه دولت ترامپ پس از خروج ایالات متحده از شورای امنیت تحریم های شدیدتری علیه ایران اعمال کرد. در حال حاضر ، بایدن همچنین تلاش می کند موضوع را به سایر مفاد بورخا تغییر دهد و به استدلال های بورجا ، امیدها و توانایی های نظامی و دفاعی منطقه ای ایران اضافه کند. البته دست ایران ، همه چیز است ، آنها موافقت کارهایی را دارند که در برنامه هسته ای انجام شده است در یک بحث. با این توصیفات ، هدف از تجدید بارجا نمی تواند چیزهای بیهوده ای را تصور کند: و آنها احتمال کنسول را افزایش دادند ، احتمال تحریم ها.
پس از اجرای قطعنامه مجلس شورای اسلامی توسط واحد قدرت ، نشان دادن حسن نیت از سوی آژانس انرژی هسته ای ، ایران یکی از اعضای احیا کننده دوربین های آژانس انرژی هسته ای است که همچنان فعال هستند. با این حال ، به گفته مقامات کاخ سفید ، دشوار است که مشاهده کنید هیچ تغییری در پیشگیری و کنترل برای سه ماه آینده وجود ندارد ، بورجا بایدن نیز لغو تحریم های ایران غیرممکن است.
با این حال ، بایدن مقداری تحلیل و منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. انتخاب یک مکان و تعیین نتایج بحث نویسنده معتقد است که خودش ندارد. از سوی دیگر: برای هر مرد ، یا بهتر بگوییم ، این بحث وجود دارد که ایران نمی تواند به قدرت تبدیل شود ، اصول جمهوری اسلامی ایران را نقض نمی کند. نتیجه توافق هسته ای و لغو تحریم ها برای منافع ملی. هرکسی که در ایران به قدرت برسد رئیس جمهور ایران قطعاً از حق مسلم برنامه هسته ای صلح آمیز و مشتاق به تحریم دفاع خواهد کرد. همچنین رئیس جمهور جدید می خواهد قدرت منطقه ای ایران را به عنوان دعوت از میزبان کاهش دهد و گاهی اوقات سازنده سلاح های دفاعی و نظامی را کاهش دهد. اگر آمریکایی ها به دنبال نتایج انتخابات در ایران هستند ، محاسبه خطا نیازی نیست بدانید که انتخابات ژوئن هیچ تغییری نخواهد کرد.
در این شرایط ، البته ، ایران باید به دنبال تقویت اقتصاد داخلی و افزایش قدرت باشد ، از شرق و در عین حال تقویت سیاست و شکل سازنده تعامل با دوستان خارج از جمله روسیه و چین.
به طور کلی ، عدم بازگشت شورای امنیت ایالات متحده و قابل پیش بینی برای لغو تحریم ها نباید تعجب آور باشد که کارشناسان به عنوان تماشاگر نیامده اند. آمریکا و ایران باید نسبت به لغو تحریم ها خوش بین باشند ، زیرا می تواند امید خوبی به آینده این منطقه داشته باشد و به آنها اجازه دهد تا برای جلوگیری از فعال شدن حوزه های داخلی و اقتصادی ، اقدامات خود را ثابت نگه دارند. در اروپا و ایالات متحده امید ما را به جستجوی سیاسی و از شرق و به عنوان دوست روسیه و چین سوق می دهد. ایالات متحده و اروپا همچنین باید بدانند که تعهد طرفین شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد همه کشورهای عضو ، و در نتیجه ایجاد موقعیت بهتر در زمینه های اقتصادی و امنیتی می تواند شرایط جدیدی را در آینده ایجاد کند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا