مجله علمی و پزشکی

افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

با توجه به اینکه شفاف با سطح بالاتری از گرده در هوا قادر به دیدن افزایش کوید 19 نیست. این نتایج به طور گسترده ای توسط یک مطالعه انجام شده توسط یک تیم بین المللی به رهبری محققان دانشگاه فنی مونیخ (در آن زمان) انجام شد. گروههای پرخطر برای محافظت از خود ، پیش بینی هایی را که مشاهده می کنند با استفاده از ماسک فیلتر گرده و گرد و غبار انجام می دهند.

2020 بهار ، آغاز سال گرده افشانی ویروس کرونا در گیاهان نیمکره شمالی اتفاق افتاده است. این مشاهدات یک تیم بین المللی از محققان را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای انجام دهند. دانشمندان می خواستند بدانند که آیا بین غلظت گرده در هوا و میزان بیماری عروق بیماری کرونا قلب رابطه قابل قبولی وجود دارد یا خیر.

گرده گل عامل مهمی در محیط است که بر میزان عفونت تأثیر می گذارد

داده های جمع آوری شده در تیم های بین المللی ، غلظت گرده های هوا ، شرایط آب و هوایی و بیماری عروق بیماری کرونا قلب. دانشمندان با در نظر گرفتن تعداد تغییرات مثبت روزانه در میزان بروز و جمع آن آزمایشات ، اطلاعات مربوط به پنج قاره و 31 قاره را مشاهده می كنند. بنابراین ، می تواند در هوا به همان اندازه ای که در مصرف کننده متوسط ​​حدود 44٪ تغییرات مشاهده شده است ، مانند دما و رطوبت نیز در بعضی موارد نقش دارد. در فواصل بیماری کرونا بدون محدودیت ، میزان بروز چت 4٪ در هر 100 متر مکعب هوا در هر متر مکعب بالاتر است.

هوای گرده پاسخ ایمنی بدن را ضعیف می کند

غلظت زیاد گرده ناشی از پاسخ ایمنی ضعیف در مجاری تنفسی می تواند منجر به ایجاد ویروس در سرفه و سرماخوردگی شود. ویروس وارد فیلم مرطوب بدن می شود که برای ارسال سرور پیام استفاده می شود. این مورد Covid-19 است. این پروتئین ها که اینترفرون ها دارای سلول های مجاور ضد ویروسی و ضد ویروسی هستند برای افزایش قدرت دفاعی خود برای دفع دشمن. علاوه بر این ، حداقل پاسخ التهابی برای مبارزه با ویروس ها است.

اما اگر غلظت زیاد گرده در هوا و دانه های گرده استنشاق شده دارای اینترفرون های خاص ضد ویروسی باشد ، تولید کمتر می شود. دقت در استفاده از پاسخ التهابی و در نتیجه تحت تأثیر غلظت زیاد گرده ، تعداد بیماریهای تنفسی را افزایش می دهد. Covid-19 نیز همین طور است. این وجود ندارد یا اهمیتی ندارد یا به ماهیت انواع مختلف گرده حساسیت دارد.

استفان گیلس ، نویسنده اصلی مطالعه ، گفت: “شما نمی توانید از قرار گرفتن در معرض گرده های منتقل شده در هوا اجتناب کنید و در معرض گروه های پرخطر باشید که غلظت زیاد گرده های موجود در هوا می تواند باعث افزایش حساسیت به عفونت های تنفسی ویروسی شود.” اثر این مرحله مهمی برای جلوگیری و کاهش تأثیر Covid-19 است.

ماسک های فیلتر ذرات می توانند محافظ خوبی باشند

بیشترین افزایش خطر هر یک از غلظت های فوق در گرده به طور جدی برای هشدار دادن به متخصص آماده سازی ماه های آینده است.

یکی دیگر از محققان ، کلودیا تریدل سنکا ، می گوید که برای یک فیلتر ذرات می توان فرد را از مجاری تنفسی دور نگه داشت و غلظت گرده در صورت گرده زیاد است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا