آنتی اسکالانت فلوکن

با کارکرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی، به دلیل وجود نمک‌های محلول در آب ورودی به سیستم R، محل‌های عبور آب از غشا دچار گرفتگی شده و پدیده scaling به وجود می‌آید. از جمله موادی که روی غشا رسوب می‌کنند، می‌توان به کربنات کلسیم (CaC₃)، سولفات کلسیم (CaS₄)، سولفات باریم (BaS₄)، و سولفات استرونیوم (SrS₄) اشاره کرد. جهت جلوگیری این رسوبات بر روی ممبرین، به آب ورودی به سیستم R میزان دوز مناسبی آنتی اسکالانت تزریق می‌شود.

آنتی اسکالانت ها می‌بایست علاوه بر کاهش رسوبات و برخورداری از ممانعت کنندگی بالا در رسوب گذاری، می‌بایست با آب خوراک نیز سازگاری داشته باشند. آنتی اسکالانت می‌تواند جهت کنترل رسوب در تصفیه آب برج‌های خنککننده، بویلرها و همچنین در صنعت تصفیه آب، فاضلاب و آب شیرین کن‌ها بکار گرفته شود. لازم به ذکر است آنتی اسکالانت فلوکن یکی از جامع‌ترین و اثر گذارترین آنتی اسکالانت ها، بر روی طیف وسیعی از رسوب‌ها می‌باشد. میزان دوز تزریق آنتی اسکالانت فلوکن و آنتی اسکالانت avista از 2 تا 5 ppm متغیر می‌باشد.

فروش آنتی اسکالانت

فروش آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت ها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تشکیل و ته نشینی نمک‌های معدنی کریستالی که تشکیل رسوب (پوسته‌ای) می‌دهند، طراحی شده‌اند. بیشتر آنتی اسکالانت ها ترکیبات آلی پلیمری (مانند پلی آکریلیک اسیدها، کربوکسیلیک اسیدها، پلی مالئیک اسیدها، پلی فسفات‌ها، فسفوناتها، پلیمرهای آنیونی و غیره) هستند.

جرم مولکولی این پلیمرها بین 2000 تا 10000 دالتون است. کاربرد اصلی این محصولات در سیستم‌های اسمز معکوس (R) و برای جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی غشاهاست. امروزه آنتی اسکالانت هایی با ترکیبات شیمیایی مختلف توسعه یافته‌اند که بسته به کاربرد و نوع پلیمر آلی نتایج و کارآیی متفاوتی را ارائه می‌دهند. در سیستم‌های اسمز معکوس ایجاد رسوب بر روی غشاها باعث گرفتگی و از کار افتادن دستگاه خواهد شد. جهت خرید و اطلاع از قیمت نمونه با کیفیت این محصول با شماره اعلام شده تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ استعلام بگیرید.

آب ورودی به سیستم اسمز معکوس حاوی مقادیر زیادی نمک‌های آلی و معدنی می‌باشد که موجب تشکیل رسوب بر سطح غشای فیلتر ممبران R می‌شوند. در پی افزایش حجم و ضخامت این رسوبات، جریان آب خروجی از دستگاه کاهش می‌یابد. به این پدیده اصطلاحاً فولینگ یا گرفتگی فیلتر آنتی اسکالانت ویکی پدیا ممبران می‌نامند.

آنتی اسکالانت Vitec 5100 ساخت شرکت Avista می‌باشد که به منظور جلوگیری از گرفتگی ممبران های اسمز معکوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتی اسکالانت آویستا مدل Vitec 5100 دارای ترکیب شیمیایی مشابه فلوکن 260 می‌باشد که در بسته بندی 250 کیلوگرمی به بازار عرضه می‌شود. از این آنتی اسکالانت می‌توان برای خوراک آب چاه، آب دریای آزاد، آب شهری، آب سطحی BWR و پساب صنعتی استفاده نمود. گرفتگی فیلتر ممبران اسمز معکوس باعث ایجاد مشکلات جدی در تصفیه آب صنعتی می‌شود. به واقع علت اصلی این مشکل را می‌توان به عدم استفاده از سیستم پیش تصفیه مناسب در دستگاه نسبت داد.

از تماس آنتی اسکالانت با پوست و چشم جلوگیری شود و حتماً از عینک، دستکش و ماسک مناسب کار با مواد شیمیایی استفاده کنید. • ظرف نگهداری از آنتی اسکالانت دور از نور مستقیم خورشید باشد. • از یخ زدگی ظرف ضد رسوب جداً محافظت شود. • تاریخ انقضای آنتی اسکالانت 12 ماه پس از تولید است، به شرط آنکه در ظرف مناسب و کاملاً بسته نگهداری شده باشد. در سیستم پیش تصفیه از پلیمرهای لخته ساز مانند پلی الکترولیت یا پک استفاده شده است، اطمینان حاصل کنید که قبل از واحد تزریق آب از وجود این عوامل به طور کامل پاک شده باشد.

ظرف نگهداری از ضد رسوب نباید از جنس فولاد کربن باشد. محیط نگهداری از آنتی اسکالانت دارای دمای معتدل و خشک با تهویه مناسب باشد. ظرف آنتی اسکالانت در مقابل عوامل خورنده مقاوم باشد. مقدار تزریق مواد ضد رسوب ممبران به عواملی مانند مقدار جریان و آنالیز آب خوراک، دما، PH، مقدار ریکاوری سیستم، مخزن آب، جنس و آرایش ممبران ها بستگی دارد.

آنتی اسکالانت آویستا از گرفتگی ممبران اسمز معکوس جلوگیری می کند.

دوز تزریق آنتی اسکالانت آویستا

معمولاً در محدوده 2 تا 5 میلی گرم بر لیتر (ppm) در سیستم تزریق می‌باشد و اما جهت محاسبه دقیق دوز آنتی اسکالانت های آویستا از نرم افزار اختصاصی Avista Advisr استفاده می آنتی اسکالانت گردد. محل قرار گیری سیستم تزریق آنتی اسکالانت آویستا مدل Vitec 5100 قبل از واحد اسمز معکوس و فیلترهای کارتریج در دستگاه است.

آنتی اسکالانت مانند دیگر محصولات تولیدی با کیفیت‌های مختلف در بازار وجود دارند. اگر استفاده از آنتی اسکالانت بی کیفیت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری بر دستگاه تصفیه آب صنعتی در پی خواهد داشت. استفاده از آنتی اسکالانت با کیفیت پایین همچنین می‌تواند باعث شستشوی متداوم، تعویض زود هنگام و خرابی فیلتر ممبران و دستگاه گردد.

از طرفی هر چه این ضد رسوب کیفیت بالاتری داشته باشد در بهبود عملکرد دستگاه، موثرتر بوده و برای مدت طولانی‌تری می‌توان از آب تصفیه شده با کیفیت بهره مند شد. آیا آنتی اسکالانت آویستا Vitec 5100 برای من مناسب است؟ آب ورودی به سیستم اسمز معکوس حاوی نمک‌های آلی و معدنی زیادی است که باعث تشکیل رسوباتی بر سطح غشای فیلتر ممبران می‌گردد

. در پی افزایش حجم و ضخامت این رسوبات، جریان آب خروجی از دستگاه کاهش می‌یابد. به این پدیده اصطلاحاً فولینگ یا گرفتگی فیلتر ممبران می گویند. آنتی اسکالانت Vitec 5100 ساخت شرکت Avista است که جهت جلوگیری از گرفتگی ممبران های اسمز معکوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آنتی اسکالانت از مواد اولیه بسیار با کیفیت و قیمت مناسب در بسته بندی 250 کیلوگرمی به بازار عرضه می‌شود.

این نوع آنتی اسکالانت ها کنترل قدرتمندی در جلوگیری از تشکیل رسوبات دارند و از این نظر از بهترین آنتی اسکالانت ها محسوب می‌شوند، اما خاصیت پخش کنندگی آنها بسیار محدود است. مولکول‌های این آنتی اسکالانت از مولکول‌های پلی اکریل با جرم مولکولی پایین (در محدوده 100 تا 5000) یا جرم مولکولی بالا (در محدوده 6000 تا 25000) تشکیل شده‌اند و شامل چند گروه عاملی کربوکسیلیک (CH) می‌باشند.

آنتی اسکالانت های پایه پلیمری غلظت بسیار بالایی دارند و از تشکیل هر نوع رسوبات کربناتی و فسفاتی جلوگیری می‌کند. از این ضد رسوب ممبران می‌توان برای گستره وسیعی از آب‌ها مانند آب دریا، آب لب شور، آب‌های سخت شیرین و آب‌هایی با سختی کمتر از 1000 استفاده نمود.

این آنتی اسکالانت ها از نوع ضد خوردگی و غیر سمی محسوب می‌شوند و در صورت با بدن مشکلات تنفسی و پوستی ایجاد نمی‌کنند. آنتی اسکالانت پایه پلیمری در جلوگیری از تشکیل جلبک و آلاینده‌های زیستی بسیار قدرتمند عمل می‌کنند.

اگر شما این مقاله را تحسین می‌کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد انواع آنتی اسکالانت بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل