مجله عمومی

تصمیم امام (ره) درباره سفارت ایران در آمریکا

در ژانویه 1978 ، اولین نهادهای انقلاب اسلامی ظهور کردند. اعلامیه عمومی رئیس جمهور مبنی بر پایبندی به تشکیل شورا به عنوان کمیته تحقیق در مورد اعتصاب صنعت نفت ، و اعتصاب کمیته تشکیلات آغازگر و پایان رژیم پهلوی را آغاز می کند.

به گزارش مجله رز ، سایت “مرکز اسناد بالینی اسلامی” در ادامه نوشت: “به طور موازی ، سایر نهادهای مردمی در داخل و خارج از کشور تشکیل می شوند که به نمونه اوج قدرت در خروج از رژیم پهلوی اشاره می کند.” یکی از این م institutionsسسات در هیئت مدیره هیئت نمایندگی ایرانی که به ایالات متحده رسیده است بوده است. سفیران کارمند ایران ، ایالات متحده اعتصاب کرده و از ورود اردشیر زاهدی به سفیر جلوگیری می کند. با توجه به این ، دیگر گروهی از سرزمین ها نیستند که فراتر از شهرهای ایرانی باشند و سفیران خود را به سفارت ایالات متحده و اواخر بفرستند.

نمایندگان انتصاب هیئت مدیره ایالات متحده

در همان زمان ، امام خمینی (ره) به موقع ، یک هیئت 5 نفره از برنامه ایران را برای حضور در ایالات متحده معرفی کرد. به گفته این فرمانده ، محمد هاشمی ، كه در آن زمان نوفلشاتو بود [ابراهیم] یزدی پنج بار برای افرادی در سفارت ایالات متحده شهریار روحانی (دامادش) ، دکتر معرفی شد. جلیل ضرابی (عضو آزادی حرکت) و gin_e. سرانجام ، همه ی فدراسیون فوتبال جهان یزدی یزدی ، شما حرکت آزاد هستید. او از خدمات امام شکایت کرد و گفت: “پروردگار ، اگر مطابق با جمهوری اسلامی نیست ، دلیل نیست.” در ایالات متحده ، جایی که بسیاری از دانشجویان انجمن اسلامی افراد را واجد شرایط می کردند ، اما متأسفانه برای افرادی که یزدی معرفی کرد ، هر پنج نفر از یک گروه بودند. این تصمیم تا آنجاست که تأثیر منفی در مقایسه با رابطه داشته باشد. “و برخی گفتند که این کار درستی است.”

بنابراین ، امام خمینی ، با فرمانی در 19 ژانویه 1957 ، در سفارت آمریکا در اعضای هیئت مدیره بایستند.

بسم الله آنچه خوب است ، مهربان

جناب آقای دکتر جلیل ضرابی

همانطور که همه ما می دانیم ، در ستوان فاسد ، نامشروع ، سردار او ، به عنوان ژنرال ، ماهومت رضا پهلوی از مردان خیانتکار ، سفیران ایران در ایالات متحده آمریکا ، که ظالم را در نظر می گرفتند ، پس از او نشان نمی دهد ، و برگشت ، و فرار کرد ، حتی یک تاجر در ایران نیست. بردن؛ و او سفیران سفیر ایران در واشنگتن و کنسولگری در مراکز مختلف ایران در ایالات متحده شد زیرا این شغل و کشور مستقل را قبول نمی کند. و سپس شما آقایان. دکتر. طباطبایی ، رضا صدر ، عزیز احمد ، شهریار روحانی به متخصصان آموزش دیده و علاقه مند به ملت های اسلامی و افتخار نیاز دارند. شما فکر می کنید که حفاظت از کنسولگری سفارتخانه ها باید مراقب باشند تا در نامه های ایران اقداماتی انجام دهند و به مردم مراجعه کنند. “البته ، و من یک کارمند اعزام کرده ام که زیر نظر شما همکاری خواهند کرد. روح الله خمینی الموسوی”

به گفته احمد عزیز ، یک شورای پنج نفره و یک عضو امام ‘در قلب دولت خارج از گروه دیپلماسی هدف قرار گرفتند تا به یک پیروزی سیاسی جدید و قدرت برسند.’

او ابتدا با اعضای رژیم درگیر شد

پس از دریافت موانع پیش روی کار سفیران شورای پنج ، با عضو آغاز شد ، اما بسیاری از آنها. در روز دوم بهمن ، اعلان رسمی اعضای کمیته برای کار در سفارت انقلاب اسلامی اعلام شد. اما کارمندان امور مالی و معاون ساختمان بیانیه ای را به کسانی که باقی مانده اند تحویل دادند. در همان زمان ، خبرنگاران دعوت شدند تا در سومین بهمن ماه در بالینی در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کنند. شهریار روحانی در پاسخ به خبرنگاران ، همچنین مشکلاتی که ایالات متحده ، روابط ایران با اعضای هیئت و سایه اقتدار داشت ، منافع مردم ایران از طریق آنها بود. 3 و صبح بهمن ، جلسه ای بین اعضای کمیته کارکنان و کارکنان سفارت برگزار شد.

منشی سفارت از پذیرفتن دانشجویانی که قصد ورود به ساختمان را داشتند در حالی که اعضای خود را می گرفتند امتناع ورزید ، اما “علی اصغر ا.ا.ا.اچ” ، اعضای کمیته و دوستان ، و با آنها به داخل سفارت رفت. بعداً AG.AH به عنوان علت انتخاب شد. احمد عزیزی ، که در مجلس جمع شده بودند ، همایون مشاهده شد ، همانطور که اسد ، کاردار ایران در آن زمان می نویسد ، وی گفت: “و در صورت کوچکترین ، در واقع ، برعکس ، توسط این نشانه ها ، و نیرو دادن به ما میزبان ماست ؛ او باید رانده شود … “

کمیته نامه سفارت نگران بود که حتی توسط اردشیر زاهدی میراث یا ایمان از ساختمان خارج شود ، اما آنگونه که قول داده شد کاردار ایران است ، اتفاق نمی افتد.

فرستادگان با تصرف آمریکا

اما همزمان با پیروزی انقلاب در 13 فوریه 1957 ، و سرانجام موفق شد وارد منصوبان امام در واشنگتن برای ماموریت ایران شود. دقایقی از احمد عزیزی می گوید: “با تماشای طولانی هزاران ایمنی به یادماندنی در برابر بسیاری از خبرنگاران Sed. مقامات آمریکایی دوست دارند که تماشاگران ساکت بمانند. به جای فریاد زدن ، تصاویر تبلیغات هیئت مدیره خرد شده وجود دارد دوستان جوانتر را دیدم که خود را به شکل رژیم تصفیه می کنند – تاج – در پنجره های بالا با میله های فلزی که از سفارت محافظت نمی کنند. نمایندگان درهای باز و ایران اسلامی خارج از ایران دریافت کردند. 22 و همه امیدها برای آینده ، پس از خاموش شدن روز بهمن در آنجا. “صدای هیاهو ، او توبیخ کرد که دستورات تشریفاتی انقلاب را لغو کند در مقر سفارت بسیار بزرگ و مجلل به دست آورد ، زیرا این ساختار یک ضبط ساده از سخت کوشی دانشجویان و مشاوره مردان جوان خدا از انجمن اسلامی است ، ایالات متحده خوشبخت وجود دارد موقر و پچر هوم … الله الا الله ، لا اله الا الله “با میکروفون بازی شد”.

پیام آخر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا