اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

کیف پول سخت افزاری چیست؟ توضیح کوتاه و جامع

آزمون مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری

به نقل از walletcenter.co مطابق با آزمون در این بخش از مقاله سعی داریم تا شما را با یک آزمون ساده اما هوشمندانه روبرو کنیم. در ادامه ۱۰ سوال درباره انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری را با هم مرور می‌کنیم که شما باید به صورت درست و غلط به این سوالات پاسخ دهید. قبل از نگاه کردن به جواب ها، پاسخ های خود را یادداشت کرده و در انتهای این مقاله نتیجه آزمون خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به بیش از ۲ سوال پاسخ اشتباه دادید، هنوز درک شما از کیف پول های ارز دیجیتال کامل نشده و نیاز به مطالعه بیشتری خواهید داشت. در غیر این صورت شما با ماهیت کیف پول های سخت افزاری و نرم  افزاری کاملاً آشنا هستید و برای انتخاب میان یکی از آنها نیاز دارید تا اطلاعات هر یک را در کنار هم بررسی کنید.

آزمون چطور بود؟

مراحل مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری

اما در این مقاله چه خبر است؟ برای مقایسه و نرم افزاری طبق مراحل زیر عمل خواهیم کرد:

  • ابتدا یک تعریف مختصر و مفید از هر یک از این دو نوع کیف پول را با هم مرور می‌کنیم.
  • سپس اصلی ترین معیارهای یک کیف پول ارز دیجیتال ایده آل را بررسی خواهیم کرد.
  • در قدم بعدی نوبت به مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری در همه معیارهای بیان شده در قدم قبلی است.
  • در مرحله بعدی در یک جدول به صورت کامل مزیت ها و معایب این کیف پول ها را در کنار هم خواهید دید.
  • نکاتی برای استفاده از هر کدام از کریپتو والت ها را بیان می‌کنیم.
  • در بخش انتهایی نیز نتیجه‌گیری و توصیه خودمان را برای استفاده بهتر از کیف پول ارز دیجیتال با شما مطرح می‌کنیم.

Hardware Wallet چیست؟

اولین قدم برای مقایسه و نرم افزاری  ارائه یک تعریف ساده و مختصر از هر یک از این دو نوع کیف پول کریپتوکارنسی است. ارز دیجیتال نوعی محسوب می‌شوند که یک وسیله الکترونیکی فیزیکی داشته و تمام اطلاعات به صورت آفلاین درون این وسیله ذخیره می‌شود. در واقع این وسیله ها طوری برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند که امکان ذخیره کردن کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال مختلف را دارند. بنابراین می‌توان از آنها به عنوان یک کیف پول دیجیتالی استفاده کرد. این دست از کیف پول ها شباهت های زیادی هم با دارند.

اصلی ترین ویژگی های ارز دیجیتال نیز به شرح زیر است:

  • به صورت آفلاین کار می‌کنند.
  • به صورت مستقیم به اینترنت متصل نمی‌شوند.
  • برای تایید تراکنش ها در ن نیاز به عمل فیزیکی خواهید داشت.
  • امنیت بالایی دارند.
  • از ارزهای دیجیتال مشخصی پشتیبانی می‌کنند.
  • استفاده از آنها نیاز به پرداخت هزینه های قابل توجهی دارد.

البته برای شناخت کامل کیف پول سخت افزاری نیاز است تا کمی بیشتر درباره این کیف پول ها بدانید. از این رو اگر مقاله را مطالعه نکرده‌اید، حتماً در پایان سری به این مقاله کاربردی و جالب نیز بزنید.

Software Wallet چیست؟

اما در قدم بعدی نوبت به معرفی کیف پول های نرم افزاری می‌رسد. تعریف این والت ها بسیار ساده است. والت های نرم افزاری در واقع نرم افزارهایی هستند که برای پلتفرم های مختلف اعم از ویندوز، اندروید، iOS، لینوکس، مک و … توسعه پیدا کرده و کاربر می‌تواند مانند یک نرم افزار عادی آنها را روی این سیستم عامل ها نصب نماید. استفاده از آنها نیز به سادگی استفاده از یک نرم افزار موبایلی است. با یک بار گشت زدن در داخل برنامه می‌توانید کل آن را درک کرده و با ماهیت این کیف پول ها به خوبی آشنا شوید.

جزء دسته قرار می‌گیرد. البته با اتکا به نیز می‌توان نمونه هایی از این کیف پول ها را به صورت اختصاصی تهیه و استفاده نمود.

از اصلی ترین ویژگی های این دسته بندی از کریپتو والت ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امنیت بالا
  • امکان پشتیبانی از هزاران رمز ارز به صورت یک جا
  • سرعت بالای تراکنش ها
  • امکان استفاده همزمان در چند دستگاه
  • بدون نیاز به حمل هیچ وسیله جانبی اضافی

معیارهای مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری

اما برای اینکه بتوانیم دست به بزنیم، ابتدا باید معیارهای این مقایسه را تعیین نماییم. با توجه به اینکه یک کیف پول ممکن است در یک معیار بهتر عمل کرده و در معیارهای دیگر ضعیف‌تر باشد، در نهایت در یک جمع بندی نیز باید نتیجه این مقایسه را با شما در میان بگذاریم.

در حال حاضر اگر از بزرگترین تریدرها درباره کریپتو والت ها بپرسید، معیارهای زیر را به عنوان اصلی ترین معیارهای انتخاب یک کیف پول با شما در میان می‌گذارند:

  • امنیت همیشه اولویت اصلی و اول این انتخاب است.
  • سرعت تراکنش ها و انجام معاملات در یک کیف پول را نیز باید سنجید.
  • تعداد ارز دیجیتال های قابل پشتیبانی نیز اهمیت خاص خود را در این انتخاب دارد.
  • راحتی استفاده نیز می‌تواند معیار مهمی‌باشد.

البته شایان ذکر است که هر یک از انواع کیف پول ها مزیت هایی هم به جز این معیارها دارند که در بخش های بعدی این مقاله به آنها نیز خواهیم پرداخت. این مزیت ها نیز جایگاه خاص خود را در بازار رمز ارزها برای تریدرها ایجاد می‌نمایند. شناخت کیف پول ها و ایجاد امنیت بالا در آنها از مهم ترین محسوب می‌شود.

مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری از نظر امنیت

معیار امنیت معیار بسیار مهمی برای ارزیابی کیف پول دیجیتالی است. این بازار با ریسک های بسیار زیادی همراه است. اصلی ترین ریسک آن تحلیل نادرست و وارد شدن سرمایه ها به ضرر است. اما در این بین ریسک هایی که امنیت سرمایه گذاری شما را به مخاطره می‌اندازند، بایستی شناسایی شده و رفع شوند. این ریسک ها برای کاربران ایرانی بیشتر از کاربران سایر کشورها نیز است. از این رو حتماً باید به دنبال کیف پولی باشید که دیگر چالش های امنیتی در آن وجود ندارد.

امنیت بسیار بالایی دارد اما کیف پول سخت افزاری در ایجاد امنیت از آن بهتر است. “

این جمله بهترین ارزیابی است که می‌توانیم از مقایسه این دو کیف پول در بحث امنیت برای شما داشته باشیم. اگر با آشنایی دارید، باید درک کنید که اهمیت قائل شدن برای این مبحث چه ارزشی خواهد داشت. کاربران زیادی هستند که به دلیل بی توجهی به همین مسئله، دارایی های خود را از دست داده و دیگر راهی هم برای بازگرداندن آنها ندارند. پس فارغ از اینکه چه کیف پولی دارید و از چه نرم افزاری استفاده می‌کنید، امنیت را به عنوان اولویت اول خود در بازار کریپتوکارنسی ها فراموش نکنید.

مقایسه کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری از نظر سرعت

یکی دیگر از معیارهای مهم برای سنجش دو کیف پول دیجیتالی با هم بررسی سرعت انجام عملیات مختلف با آنها است. این مهم وقتی اهمیت پیدا می‌کند که قرار است در یک زمان بسیار کوتاه برای خرید و فروش این ارزها عمل نمایید. تریدرهایی که را پشت سر گذاشته و می‌دانند که در نوسآن‌های کوتاه مدت، یک ثانیه اختلاف زمانی می‌تواند چندین درصد از سود آنها را از بین ببرد، اهمیت زیادی برای سرعت انجام تراکنش های خود قائل هستند. از این رو این معیار را نیز باید معیار مهمی تلقی کنیم.

سرعت انجام عملیات تراکنش با کیف پول سخت افزاری معقول و منطقی است، اما سرعت انجام عملیات تراکنش ها با فوق العاده است.”

البته منظور از سرعت عملیات تراکنش، خود تراکنش صورت گرفته در شبکه بلاک چین نیست. زیرا این سرعت برای هر دو کیف پول یکسان خواهد بود. منظور ما کارهایی است که خود تریدر باید برای نقل و انتقال یک ارز برای خرید و فروش آن باید انجام دهد. در یک کیف پول سخت افزاری برای چنین امری باید کیف پول خود را به لپ تاپ متصل کرده و نرم افزار مربوط به آن را نیز فراخوانی کنید. سپس در یک مرحله از کیف پول تائیدیه گرفته و در نهایت تراکنش را انجام دهید. در حالی که تمام این فرایند در با یک یا دو کلیک به اتمام می‌رسد.

از چه تعداد ارز دیجیتال پشتیبانی میکنند؟

کی از مهم ترین مباحث در و حتی مقایسه دو کیف پول مشخص با هم، شرایط پشتیبانی آنها از ارزهای دیجیتالی است. تصور کنید که شما بهترین کیف پول دنیا از هر نظر را در اختیار دارید، اما در ارز دیجیتالی سرمایه گذاری کرده‌اید که کیف پول شما از آن پشتیبانی نمی‌کند. از این رو عملاً نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر در سرمایه گذاری کرده‌اید، کیف پول شما باید از بیت کوین پشتیبانی کند. اگر به امیدوار هستید و سرمایه های خود را به آن سمت پیش برده‌اید، بهتر است سراغ کیف پول هایی بروید که از این ارز پشتیبانی می‌کنند و به همین ترتیب برای سایر رمز ارزها.

کیف پول های سخت افزاری از صدها رمز ارز مختلف پشتیبانی میکنند اما کیف پول های نرم افزاری از هزاران رمز ارز.”

البته که شما نیاز به پشتیبانی از همه ارزهای دیجیتال ندارید، اما با این حال این مهم یک مزیت بزرگ است که می‌تواند خیال شما ر از بابت خرید ارزهای دیجیتال مختلف راحت سازد. شاید یک کیف پول سخت افزاری خوب هم بتواند تمام نیازهای شما را در این باره برطرف کند، اما چیزی که عیان است نشان از عملکرد بهتر کیف پول های نرم افزاری در این رده دارد

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا