مجله علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف؛ دکتر. فرزانه فربخش همراه با هفته ملی دیابت از آلودگی بیش از 5.5 میلیون شهروند ایرانی در سن 25 سالگی به دیابت خبر داد و گفت: به دلیل کثرت دیابت در سالهای اخیر ، این بیماری به بزرگترین آفت تاریخ تبدیل شده است.

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر در جمعیت 20 تا 79 ساله در جهان به دیابت مبتلا هستند و پیش بینی می شود تا سال 2045 این تعداد به 700 میلیون بیمار دیابتی در جهان نرسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 2019 ، بیش از 4 200 میلیون نفر از مردم و صدها هزار دست ما از انتقال این بیماری از ذهن خارج می شوند ، افزود: 374 میلیون نفر در جهان از عدم تحمل گلوکز رنج می برند ، و آنها به واسطه شفاعت بسیاری از افراد ، این کار را نمی کنند و این دیابت خواهد بود.

وی هشدار داد: “طبق سند ملی برای اهداف بیماری های غیرواگیر ، و عوامل خطر مرتبط با پیشگیری و كنترل: جمهوری اسلامی ایران متعهد است كه جلوی ظهور مردان ناامید و بی پروا مبتلا به دیابت 1404 را بگیرد.”

به گفته دکتر فربخش ، برای دستیابی به این هدف ، از آنجا که برنامه مراقبت یکپارچه برای بیماری های غیرواگیر ، آگاهی عمومی از اهمیت دیابت و تأکید بر اهمیت تغییر سبک زندگی می تواند همزمان با هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) اتفاق بیفتد.

وی گفت: “دیابت: امسال شعار پرستاران دیابت را در جهان تغییر دهید.” “امسال ، با توجه به شرایط پوشش همه گیر 19 ، بسیاری از اقدامات در آینده با افزایش آگاهی عمومی در مورد دیابت در سطح دانشگاه انجام می شود.

وی مشارکت ذینفعان ، سپس یک کارگاه و دیابت با برگزاری کلاسهای آنلاین مجازی ، کنفرانس مطبوعاتی ، مقالات منتشر شده در روزنامه ها و مجلات و انواع فعالیتهای دیگر برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین فعالیتهای برنامه ریزی شده در این هفته عنوان کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا