مجله هنر و فرهنگ

چرا فلسفه؟؛ مسائل امروز را نمی‌شود از ملاصدرا و ابن سینا پرسید

با فلسفه آزادی گره خورده است ، باید مشخص شود که “فلسفه آزادی است” یعنی اینکه به ما تعلق دارد. چرا ما فلسفه و فلسفه چه کنیم؟ کمتر برای ما ارسال می شود از این رو ، س isال این است که سوالی در مورد راه های طبیعی من وجود دارد: شما فلسفه را چه خواهید کرد؟ فلسفه مشهور است زیرا از آن استفاده نمی شود ، همانطور که ارسطو ، و الهیات اشرف علم است ، زیرا علم بی فایده ترین و مضرترین فلسفه است ، اما این بدان معنی است که این علوم جمله بی فایده ای هستند؟ بیهوده ، اگر شما ، ما چه کار می کنیم؟ چرا آن ارسطو در علوم اشرف عمل می کند؟ این بی فایده ترین است؟

گفته می شود ، دیدگاهی که ارسطو شاگرد افلاطون بود ، و دارای چیزی از ماهیت فلسفه است ، که برای ما بسیار ناراحت کننده است ، آنها مکان هماهنگی بین دو جنبه فلسفه هستند ، یکی ، و چیزهایی که خدمات بی فایده یا بی فایده هستند. جایی که این دو شخصیت افلاطون هستند ، البته سایر ماول علی (ع) مهم بود. در هر صورت ، همانطور که افلاطون گفت ، وجود دارد و یک عقل معمولی جزئی وجود دارد. فلسفه ، و این جزئیات را کشف کرد. کتابهای فلسفه نیز در تک تک فیلسوفان یافت می شود. اگر دیگری فلسفه کتاب ها باشد ، اما کم و بیش متناسب با آن است و علت کسانی است که ، حتی اگر خودشان با مردم یکسان باشند.

و ما دانش آموزان را برای اولین بار می خوانیم. اولین مورد انتقال است ، و ارسطو گفت شما نمی توانید ادعا کنید که من فلسفه آموخته ام ، اما فلسفه را نمی توان آموزش داد ، اما بدون شک ارتباطی بین ارواح و فلسفه وجود دارد که انتقال آن به فلسفه دیگری امکان پذیر نیست ، قابل آموزش نیست. او به این ترتیب ، آنها قادر به خواندن کتاب نخواهند بود ، اما داخل آن منتقل نمی شود.

من به مناسبت مجلس به جلسه ای گفتم که به دنبال فارابی ، ابن ملاصدرا و مسائل روز نیست. اما هیچ کس اهمیت معنوی این موضوع را انکار نخواهد کرد؟ انکار نمی شود که یک عنصر مهم فلسفه شاگرد باشد و ملاصدرا و چه کسی می تواند آن را انکار کند ؛ بگذارید فلسفه سه برابر فیلسوفان باشد. این کتاب درباره من نوشته شده است ، و آموخته است ، و من فارابی ، فارابی ابن را خواهم خواند. اکنون که فلسفه درک را دیدم ، و می خواستم به علت خود توجه کنم ، و توجه نکنم فارابی به نظر کسانی که روزانه آنها را می خوانند ، لطف می کند. می خواستم ببینم چه گفتند. مشرف و از یونان آورده ، اما یونانی نیز. چیزی وجود دارد که هم واقعیت دارد و هم از نظر یونانیان است و از آنجا که نمی توان اصالت را انکار کرد.

حال وقتی کسی می گوید در مورد ملاصدرا و ابن سینا نمی توان از او س questionsال کرد و چه چیزی نیست؟ ما می خواهیم به برنامه ریزی آموزشی ، ترافیک ، بانکداری و موارد دیگر بپردازیم ، آیا نمی توان از آنها IBN پرسید؟ او پاسخ داد و به آنها گفت ، نه از سختی های روز ، یعنی بگویید ، چه اتفاقی برای امروز خواهد افتاد می توان در راه من به طور مستقیم به مزرعه درمان دارویی با توجه به هزینه های مختلف پرداخت کرد. چه کار میکنی؟ به این چیزها چه بگوییم؟ فلسفه مطالعات رومی چیست!

جدا از یادگیری از فیلسوفان باید این موارد را مشاهده کنید. درمورد مسائل فلسفه در جای خود حفظ می شود ، و حتی اگر این شیوه ، عمق اعضا را زیر سوال ببرد ، می دانم که همه مشکلات و نه نتیجه کار من به اینجا رسیده است.

اگر می توانید این مطلب را بخوانید ، فلاسفه ، به این دلیل نیست که ما باید جزئیات آنها را یاد بگیریم: زیرا یادگیری آن ساده است و کسی که این درک را دارد ، به تعداد کمی است. دانشجویان فلسفه مفصل برای خواندن یک مرور اجمالی به همین دلیل شما نباید فلسفه اسلامی را کنار بگذارید. و به دیدار من و قانون بروید.

در خارج از اروپا ، هیچ فلسفه و فلسفه کشوری درباره ایران وجود ندارد ، و این در نظر گرفته می شود که خراسان و بغداد به نتیجه نرسیده است. تأثیر این یک فلسفه تاریخ با ما است؟ نتیجه اینکه تمدن وجود ندارد؟ قضیه کمی دشوار است. با این حال ، جدید دشوار نیست. در آن زمان ، همانطور که می گوییم فلسفه جدید روشن کردن راه علوم سیاسی و فلسفه و یک انسان سبک است.

البته ، این به فلسفه او نرسید و نتیجه گیری کرد. این فلسفه است که هیچ تأثیری ندارد. اما این اثر چگونه است؟ دیدن آنچه می توان از کتاب کنت آموخت آسان تر است ، اما هیچ کس نمی تواند چیزی از کانت یاد بگیرد. از کنت ، چراغ آن فقط روشن است و جمهوری: او که در فلسفه آزادی است.

امیدوارم که دیده شود ، او گزاره خود از فلسفه و کسی را که به افقی توجه می کند اثبات می کند. این فلسفه برای آموختن ، مستقیماً از طریق فیلسوفان نیست ، در ساخت حقوق بین الملل عمومی باید صرفه جویی شود: اما کسی که برای ترک فیلسوفان آمده است. وقتی نوبت به درک جدید می رسد ؛ درک جدیدی از مردم و دکارت برای شرکت در اروپا وجود دارد. و در آنجا او سیستم کمک فلسفه را برای سهیم شدن در پرستش منافع آن بنا کرد ، به دلیل سودمندی. شما نباید از فیلسوفان استفاده کنید که در جای آنها نیست. چه تحویل های دیگری را بیابید و دیگران را نیز اعلام و پنهان کنید. خرد داشتن یک فلسفه بهتر و سودمندتر است و می تواند آن را توضیح دهد.

جهان ، سپس این س theال که چرا روز توجه به فلسفه را جلب کرده بود؟ ما از فلسفه چه می کنیم؟ بسیاری می گویند که فلسفه فلسفی انکار می شود. اگر س theالی بپرسید ، رابطه ما با فلسفه چیست؟ ما آن را می شناسیم و می خوانیم. در عین حال ، آنچه را که یاد می گیریم ، اگر در مورد کتاب های IBN تبحر نداشته باشیم ، می آموزیم. باید بپرسیم: آیا برای یادگیری فلسفه کافی است؟ کافی است سیستم ابن سینا ، ملاصدرا کانت و دکارت را بشناسیم ، می گوییم که آنها وارد فلسفه خود شدند

* متن سخنرانی در مراسم روز جهانی فلسفه در انجمن خرد و فلسفه ایران

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا