مجله عمومی

۱۱ دلیل گرفتگی بینی و چگونگی درمان آن

گرفتگی بینی یا احتقان بیماری است ، به طوری که به دلیل التهاب و تورم قلب و رگ های خونی ، به سینوس های بینی متن تبدیل می شود.

به گزارش مجله رز ، عصر ایران ، وی به نقل از سلامت نوشت: “برای اطمینان از گرفتگی بینی ، ابتدا باید علت بیماری را تشخیص دهید.” این امر حتی با برخی از دلایل شایع احتقان بینی و راه های بهبود آنها بیشتر آشنا خواهد شد.

آلرژی

جدا از خارش ، عطسه ، آبریزش چشم و گرفتگی بینی برای چنین علائمی از آلرژی به گرد و غبار و گیاهان گرده باعث تشکیل پوست حیوانات می شود. نسبت جنگ برای جلوگیری از. اگر از آلرژی یا عوامل تحریک کننده مطلع هستید ، از محافظت از شخصی که دوش می گیرد و بعد از بازگشت به خانه ، به ویژه در روزهای خشک و باد ، خودداری کنید.

آنتی هیستامین های بدون نسخه می توانند به رفع گرفتگی بینی کمک کنند. این دستورالعمل نیازی به استفاده از هیستامین نیست که توسط سیستم ایمنی بدن آزاد می شود و در واکنش های آلرژیک نقش دارد.

بینی بدون شستن خود ، مواد حساسیت زا (مواد حساسیت زا). می توانید از محلول های آب شور یا خالص ، مقطر یا جوشانده شده بدون نسخه پزشک یا اسپری استفاده کنید. اگر در مواقع احتقان بینی خوب نیست ، قرص های تزریقی روشه را در نظر بگیرید.

سرماخوردگی و آنفولانزا

گرفتگی بینی سرماخوردگی و علائم آنفولانزا که در ویروس مشترک است. آنها خودشان را برای درمان بیماری شرط می بندند و اینها نمی کنند. با این حال ، اگر به شما ارائه نشده باشد ، و احتمال رشد عفونت ثانویه ناشی از رشد باکتری در غشای مخاطی راکد وجود دارد ، که می تواند شرایط جدی تری نیز ایجاد کند.

داروها بیشتر سرماخوردگی ضدالتهاب و التهاب بینی و ضد تشنج بسته هستند که به تازگی وارد آنتی هیستامین می شوند ، گرفتگی بینی را تسکین می دهند. شستشوی بینی می تواند به پاکسازی ویروس ها و باکتری ها کمک کند.

کار دیگری که می توانید برای مراقبت از خود کارهای زیادی انجام دهید شامل نوشیدن آب ، استراحت کافی و پرهیز از الکل است. هیچ خوابی نمی تواند روی سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد. در حالی که شما یک مرد بیمار بودید ، یکی از بزرگترین آمادگی ، تعهد ، خواب کافی است.

سینوزیت حاد

سینوس ها و مخاط بدن انسان که سینوس اگزوز برای کمک به مغز است. اگر سینوس ها آلوده یا ملتهب شوند ، احساس ظرفیت کامل و گرفتگی بینی وجود دارد. باکتری ها ، ویروس ها و مواد حساسیت زا می توانند باعث سینوزیت شوند. این وضعیت ممکن است حاد باشد ، فقط چند روز تا چند هفته طول بکشد یا به صورت مزمن گزارش شود ، این نشان دهنده 12 هفته یا سینوزیت است.

اگر عفونت سینوس توسط باکتری ایجاد شده باشد ، ممکن است آنتی بیوتیک مفید باشد ، اما بهترین کاری که می توانید برای یک مرد مبتلا به سینوزیت انجام دهید تا علائم را کنترل کند. بهتر است از مصرف آنتی هیستامین ها که باعث استفاده بدون نسخه از داروهای ضدتشنج در محل برای پاکسازی مادر می شود ، خودداری کنید. توجه داشته باشید که می توانید داروهای ضد تشنج ، فشار خون بالا را افزایش دهید ، بنابراین ، در صورت ابتلا به این بیماری ، باید قبل از شعله ور شدن شما با پزشک مشورت کند. شاخه های استروئیدی بینی نیز ممکن است مفید باشند.

به دلیل احتقان حاد بینی و سینوزیت در حالت استراحت ، در حالی که او عادت دارد ، تخلیه مخاط اضافی را با محلول نمکی یک برزخ وجود دارد.

سینوزیت مزمن

در صورت التهاب بیش از این ، حتی اگر آن یک مرد بهتر ، بدون مراقبت از خلیج باید باشد ، که شما ممکن است سینوزیت مزمن ، متورم از غرور ، که به نام خلیج بیش از سه ماه در سر آنها باشد.

اگر داروهای ضدتشنج ، تشریفات مراقبت از خود در بینی ، آداب و رسوم و شستشوی بینی کمکی نکرد ، ممکن است لازم باشد برای دارو یا جراحی به یک متخصص مراجعه کنید. جراحی سنتی پستان شامل برداشتن مقداری از بافت استخوان و سایر موارد برای ایجاد فضایی برای باز کردن مجاری تنفسی و تخلیه آن از مخاط است.

سینوپلاستی گزینه دیگری است. پزشک یک بادکنک را در قسمت خلیج قرار داده و باد می کند تا کشیده شود ، سپس گناه را برطرف می کند.

انحراف تیغه بینی ،

غاصب احتقان داخلی و خارجی ناشی از ساختار بینی و گاهی اوقات شغل است. سپتوم بینی علت خطا است. این وضعیت تقریباً به صورت جلو و از قسمتهای غضروفی و ​​استخوانی بینی ایجاد می شود که توسط یک تقسیم کننده شکسته می شود. یکی از علائم این است که نفس کشیدن از یک طرف فقط باعث انحراف بینی سپتوم می شود.

درمان بسیار تحت تأثیر باد قرار می گیرد. نفس کشیدن آسان است و می توان فهمید ، اگر از نظر خاص ، داروی آلرژی می تواند به باز شدن مجاری تنفسی کمک کند تا راه هوایی و عرض آن افزایش یابد ، اما بسیاری از آنها باید بیشتر باشند. روش های ترمیم سپتوم اغلب سریع (30 تا 90 دقیقه) ، موثر و نسبتاً بدون درد هستند.

بارداری

احتقان بینی در دوران بارداری ، یعنی رینیت حاملگی ، علت جریان خون زیادی به بافت های نرم بینی است. اگر چنین موقعیتی ممکن است بتواند آن را به مدت نه ماه تحمل کند.

این خطرناک بود ، اما سرمایه گذاران قادر به مقابله با خطرات زندگی ، التهاب لثه حاملگی نخواهند بود. در عوض ، بیشتر زنان شستن با محلول نمکی را در نظر می گیرند. این عمل ساده می تواند به مخاط راکد بینی کمک کند. فردا حتی در یک عفونت باکتریایی ثانویه نیست و حتی فشار و فشارهایی را که از طریق بینی برمی گردند احساس کنید.

در صورت انحراف تیغه بینی ، با پزشک خود در مورد اصلاح شرایط باردار شدن مشورت کنید ، هیچ گزینه درمانی در دوران بارداری و جراحی وجود ندارد.

آدنوئیدهای بزرگ شده

آدنوئیدهای بزرگ شده یکی از دلایل عمده گرفتگی بینی است که در دوران کودکی ایجاد می شود. آدنوئیدها که در پشت گلو واقع شده است برای جلوگیری از عفونت در کودکان زیر پنج سال. پس از پنج سال پیش ، و اکنون ما به آدنوئیدها بازگشته ایم که در مبارزه با میکروب ها نقش دارند.

گاهی اوقات ، بدن متورم می شود و عفونت آدنوئید دلیل آن است. و این قادر به انجام این کار نیست بدون ایجاد گرفتگی بینی ، گرفتگی ، اما در گوش ، لب ، و اجازه دادن به زمین خشک Abimelech شنیده نمی شود ، و از دهان روح خارج شد.

شاخه های آنتی بیوتیک ، علائم بینی یا آدنوئیدها ممکن است کمک کنند تا دوباره به مطب وی کوچک شوند. به خصوص اگر شما نیاز به از بین بردن آدنوئیدها دارید.

پولیپ بینی

پولیپ های بینی که تکه های کوچکی از بافت در بینی رشد می کنند. E Pertinax بینی نیست ، سینوزیت مزمن به دلیل التهاب و به همین ترتیب ، به هر یک از امیدها حساسیت دارد. اکنون به عنوان پولیپ در پوشش داخلی بینی تمرین می شود. پولیپ ها معمولاً درد خون نیستند ، مگر اینکه خلیج گسترده ای وجود داشته باشد و مجاری بینی و گرفتگی بینی باشد. و همچنین می تواند حس بویایی و چشایی را مختل کند. هنگامی که فرد مستعد فیبروز کیستیک یا آسم پولیپ بینی می شود.

برای برخی افراد ، از این طریق از دهان یا پولیپ بینی و کسانی که ممکن است برنگردد اجتناب می کند. دیگران نیاز به جراحی دارند. این احتمال در زمانی وجود دارد که پولیپ ها باید به بیش از یک عمل برگردند. از سایرین می توان سالها به عنوان دارو استفاده کرد. اما اگر به پولیپ بینی برگشتید ، باید به دلیل محرک ها ، مانند عفونت ، در اجتناب کوشا باشید.

بینی باریک می شود

برخی باریک می شوند که مجاری بینی تولید می شود. اگر گرفتگی بینی یکی از مجروحان باقی بماند. این وضعیت از طریق بینی خارج می شود. این غارها وظیفه مرطوب سازی هوای تنفسی وارد شده به ریه ها را دارند.

اگر بینی باریک باشد و گاهی اوقات فضای تنفس دشوار است. هنگامی که مردم مشکلی دارند که مجاری بینی را برای تنفس اگر کند باشند ، مدت کوتاهی نیست و تأمین فقدان روحیه انسان ، این وظیفه راه هوایی است و سرانجام او مجبور شد این میل را داشته باشد: در دهان تا آنجا که زنده نماند. برای کاهش اندازه بینی ممکن است جراحی لازم باشد ، اگرچه برخی از شاخه های داروهای استروئیدی به گلدان کمک می کنند.

چیزهایی که نیاز دارند

بعضی از افراد برای تحریک راه و مسدود کردن بینی ترکیب می کردند. بهترین پماد متهم اصلی هستند ، به ویژه هنگامی که آنها نزدیک به محصولاتی نیستند که در صورت بدن ریزش مو نداشته باشد. بهترین راه احتقان بینی نمی تواند این کار را بدون روغن گرانبها انجام دهد ، اما همچنین در ایجاد بوی بدن تداخل ایجاد نمی کند ، این امر باعث افزایش احساس گرفتگی بینی از او نمی شود و تا حدی تا فاصله از آن گفته می شود. و وقتی آن را بو می کنید ، زیاد محصول نیستید ، ممکن است بیشتر از این مواد شیمیایی استفاده کنید ، اما بیشتر آنها در سوراخ های بینی است و ممکن است او را باطل کند.

اما اگر فکر می کنید خدای شما از کدام محصولاتی مانند شامپوها ، صابون ها ، شوینده ها و نرم کننده های پارچه با استفاده از محرک های بینی گرفتگی و گرفتگی استفاده می کند ، در جستجوی بوی شیرین است ، به دنبال لیبرو نیست.

فشار

یک استرس شدید و سایر تغییرات عاطفی در سطح هورمون ها که ممکن است گسترش یابد تا بینی شما به بینی برسد و نفس کشیدن دشوار باشد. این وضعیت رینیت غیر آلرژیک یا وازوموتور است که رینوپاتی است. بهترین اقدام برای شناسایی و از بین بردن منبع استرس یافتن راه های سالم برای گذراندن وقت با حیوان خانگی یا مراقبه ورزش است.

سایر شرایط ، مانند هوای خشک ، آلودگی هوا و غذاهای پرادویه نیز می توانند یک رینوپاتی غیر حساسیتی ایجاد کنند. با پزشک خود بهترین گزینه درمانی که محرک است صحبت کنید.

وقتی به پزشک مراجعه می کنید

درمان گرفتگی بینی از نظر روش ها متفاوت است و پزشکان برای اولین بار روش های کم تهاجمی را انتخاب می کنند.

این به طور معمول می تواند محلول های نمکی یا اسپری های دارویی بینی را برای شما تجویز کند. همچنین می توانید آنتی هیستامین های بدون نسخه را امتحان کنید و این روند را برای چهار هفته ادامه دهید.

یا اگر با احتقان بینی مداوم باشد ، یا تاریکی درد ، تب ، تغییر رنگ ناراحتی مخاط در معاینه ، به دکتر سر خود توجه خواهید کرد که بسیار شدید است.

پیام آخر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا