مجله اجتماعی

برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی

به گفته شفاف ، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی ، که تأثیرات مستقیمی بر بازار مسکن دارد ، و به زودی وزیر صمت را برای کمیسیون تاریخ مجلس هدایت خواهد کرد. با این حال ، رزم علیرضا حسینی اخیر پس از وزیر صنعت و شرکت تجاری گرفته شد و این در حالی است که روند رشد قیمت ها از حدود یک سال پیش آغاز شده است.

تغییرات مداوم در قیمت مصالح ساختمانی منجر به عدم اطمینان بازار مسکن سازندگان در مورد وضعیت آینده شده است. آمارها نشان می دهد که در شش ماهه نخست امسال تا 14 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل برای ساخت و ساز وجود دارد. در نیمه اول سال جاری ، 26،648 واحد مسکونی ساختمانی جدید در مرحله پایین قرار دارند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14٪ کاهش نشان می دهد.

برخی معتقدند علاوه بر نرخ ارز ساخت درایو برای قیمت مواد ، اعضای شورا ، اعضای آهن باعث افزایش مقدار ماده و این مواد و قیمت بورس کالا می شوند. برای كنترل نوسانات مصالح ساختمانی در بازار مسكن و قرار دادن آن در وزارت راه و شهرسازی ، برای تأمین مصالح ساختمانی مسكن از برنامه اقدام ملی از طریق كارت اعتباری ، برنامه عملیاتی دارد. در همین راستا ، وزارت راه و شهرسازی حلقه ای را در بخشهای راهداری و شهرسازی استانها برای خرید انرژی پاک و ساخت خریدهای متمرکز توسط یک شرکت خصوصی با توجه به مصالح ساختمانی و به شرط اینکه سازندگان انبوه و کارتهای تمیز انجام داده اند ، ارسال کرده است. .

از سوی دیگر ، رضا کوچی و رئیس کشیش مدنی مجلس در صفحه توئیتر خود اعلام کرد “در مورد شیر ، بازار درشتتر از مصالح ساختمانی و قیمت لجام گسیخته نقش مهمی در سر و صدا در بازار مسکن ندارد به تدریج به تولید مسکن. ” “با توجه به بازرسی از وزارت پسران متولد هفته اول ، بازار پس از پناهگاه سنا ، وزیر کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارائه سکوت خود را به درستی کنترل مدنی قیمت است.”

قیمت هر کیلوگرم دفع شده توسط (4) 200 تومان هزینه حمل و نقل در سال در حال حاضر به پایان کیلویی 14 هزار تومان گذشته رسیده است. فقط در ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم میلگرد 2000 تومان افزایش یافت. قیمت 20 تا 30 درصد توسط سیم و کابل نیز افزایش یافته و حدود 40 درصد رشد برای موتور آسانسور نشان می دهد. با نوسانات نرخ دلار ، با توجه به ارزش مواد آن روز به روز تغییر نمی کند.

فعالان صنعت ساخت و ساز صحبت می کنند: برای فوریه سال دادگاه عالی ، در پایان یک واحد مسکونی یک بار قلب تازه ای می دهد ، که ممکن است هزینه 1.2 میلیون تومان داشته باشد ، اما این در حال حاضر قیمت خرید است ، کارخانه 1.2 میلیون تومان تا آخرین مورد ، تا آنجا که او دفع شده بود و برای حمل و نقل خود است.

انجمن انبوه سازان پورهاجت فرانسوی نوشت ، با اشاره به متوسط ​​قیمت 13.5 میلیون تومانی سال برای خرید مسکن در تهران در دسامبر ، می گوید: “با این نرخ اگر قیمت خانه در تهران به متری 24 میلیون تومان رسیده باشد ، 77٪ افزایش قیمت. “اگر این سازنده خانه در دسامبر سال گذشته به فروش برسد و سرانجام قصد اجرای پروژه جدیدی را داشته باشد ، سرمایه آن به 77٪ کاهش یافت ، افزایش قیمت مواد بین 150 تا 200٪ است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا