مجله علمی و پزشکی

معرفی جراح متخصص بینی های استخوانی

به طور کلی می توان نوع بینی را در انسان ها به دو گروه استخوانی و گوشتی تقسیم کرد. البته گاهی مشاهده می شود که افراد دارای بینی های نیمه گوشتی نیز هستند. اما در اینجا می خواهیم در رابطه با بینی های استخوانی و نحوه جراحی آن ها از نگاه دکتر مسعود راستکاری با شما صحبت کنیم. اینکه این بینی ها چه خصوصیاتی دارند؟ جراحی آن ها چند درصد همراه با موفقیت است؟ بهترین روش برای جراحی این بینی ها چیست و مواردی از این دست. پس با ما همراه باشید.

جراحی بینی دکتر راستکاری

به چه بینی هایی استخوانی گفته می شود؟

قبل از هر چیز لازم است بدانید که نوع و فرم بینی هر فرد، بسیار تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد. علاوه بر آن، عوامل دیگری مانند وارد آمدن ضربه به بینی، بروز حوادثی مانند تصادف و … نیز می تواند موجب شکستگی بینی شده و نیاز به جراحی را ضروری تر کند.

با شنیدن لفظ “استخوانی” برای بینی دقیقا چه ویژگی هایی به ذهنتان خطور می کند؟ بینی بسیار سخت و محکم که می توان با لمس آن، استخوان زیر پوست را احساس کرد؟ اگر چنین تفکری دارید باید بگوییم که تقریبا درست است. اما ویژگی های دقیق تری که می توانیم برای این نوع از بینی ها بیان کنیم، عبارتند از:

  • استخوانی نازک
  • پوستی انعطاف پذیر و نازک
  • داشتن قوز و پل روی بینی
  • لایه های نازکی از چربی
  • بافت غضروفی محکم
  • پره های نازک و کوچک

 

تفاوت بینی های استخوانی با گوشتی

با توجه به ویژگی هایی که در قسمت قبل برای بینی های استخوانی ذکر کردیم، می توان گفت هر بینی که این ویژگی ها را نداشته باشد، گوشتی است.

بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف های غیرمستحکمی هستند و همین موضوع، موجب می شود که تغییرات حاصل از جراحی آن ها، با تاخیر حتی چند ماهه، رویت گردد. این در حالی است که نتیجه جراحی بینی های استخوانی بلافاصله پس از عمل، قابل مشاهده است.

تفاوت دیگری که می توان برای بینی های استخوانی و گوشتی قائل شد، این است که در فرآیند جراحی بینی های گوشتی، فرم دهی بینی آسان تر است. در مقابل میزان موفقیت و رضایت از جراحی رینوپلاستی، در بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی، بیشتر می باشد.

 

جراحی بینی های استخوانی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی دو نوع روش جراحی بینی داریم که با عنوان جراحی بینی استخوانی به روش باز و بسته شناخته می شوند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند.

در عمل بینی استخوانی به روش باز، جراح برشی بر روی کلومالای بینی ایجاد می کند و با این کار حوزه دید و عملکرد خود را در بینی فرد، افزایش می دهد و تغییرات لازم با سهولت بیشتری اعمال می شوند. معمولا این روش به عنوان مناسب ترین راه برای بینی های سخت انتخاب می شود.

جراحی بینی به روش بسته، روش قدیمی تری محسوب می شود و از این لحاظ که عوارض و زخم های کمتری پس از جراحی ایجاد می کند، مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارد. علت این امر هم به برش هایی برمی گردد که با تعداد کمتر و در داخل بینی ایجاد می شوند. از سوی دیگر  فرآیند جراحی به روش بسته از سرعت زمانی نسبتا بیشتری برخوردار است.

 

هزینه عمل برای بینی های استخوانی

یکی از بیشترین مسائلی که نه تنها در عمل بینی، بلکه در تمامی جراحی های زیبایی مطرح است، مبلغی است که برای جراحی مورد نظر باید پرداخت شود. باید بگوییم که تعیین هزینه برای اینگونه عمل ها به صورت فرضی امکان پذیر نیست. زیرا فرد باید توسط پزشک مورد نظر، معاینه شود و پس از بررسی تمام جوانب، هزینه لازم برای جراحی به او اعلام گردد.

در جراحی بینی نیز نوع بینی مراجعین، نوع پوست، روش انتخابی برای جراحی و … همگی به عنوان مولفه های مهمی هستند که در تعیین هزینه عمل رینوپلاستی، موثر می باشند. بنابراین بهترین راه برای اطلاع از هزینه دقیق جراحی بینی خود، مراجعه به جراح و معاینه توسط او است.

 

اهمیت انتخاب جراح خوب در عمل رینوپلاستی بینی های استخوانی

بینی یکی از اعضای مهم در صورت انسان می باشد که هر گونه تغییر مثبت یا منفی در آن تغییرات فاحشی در صورت فرد ایجاد می کند. بنابراین مهم است که پس از جراحی، چگونه تغییر کند.

تغییر شکل مطلوب و متناسب با ظاهر فرد، نیازمند انتخاب جراح با تجربه ای است که با برخورداری از مهارت کافی بتواند جراحی بینی استخوانی را به خوبی انجام دهد. بنابراین به هیچ عنوان در این امر عجله به خرج ندهید و سریع تصمیم نگیرید تا مبادا در آینده دچار پشیمانی شوید.

جراحی بینی دکتر مسعود راستکاری:

https://drrastkari.com/%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C/

منبع:

https://sites.suffolk.edu/tuts/2020/09/16/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا