مجله عمومی

منتفی شدن انتقال پرونده ایران از شورای‌حکام به شورای‌امنیت

شهرت این است که جمهوری اسلامی ایران شاهد عقب نشینی ایالات متحده ، تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دوباره ، ما و کشورهای اروپایی هستیم که می توانیم بدهی ها یا تعهدات خود را برآورده کنیم. از این تحولات که پنج گام در جهت کاهش تهران نسبت به برنامه هسته ای و تهیه مقدماتی برداشته است. BRICS ایران ، حتی اگر قسمتهای خاصی از توافق نامه در حال اجرا باشد ، و بلافاصله تعهدات کاهش را لغو کرده و آنها را به طور کامل از سر بگیرید. حتی قبل از سفر وی ، بازرسان آژانس انرژی هسته ای بین المللی گزارش های دقیقی از فعالیت ها ، از جمله سطح غنی سازی ، تنها آب سنگین و غیره ، ارائه می دهند. گزارش این آژانس جدید همچنین براساس توانایی ایران در سازماندهی مشاهدات است. در جریان سفر اخیر ، رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز شاهد روند مثبت و مفیدی برای همکاری بین تهران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای بوده است ، که پس از آن بیانیه ای صادر کرد که در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دسترسی به دو مکان برای بازدید قرار گرفت. در هر صورت ، ایران در معاملات با آژانس انرژی هسته ای بین المللی به همین منوال گرفته می شود تا از نزدیک شدن آنها به همسویی آژانس بین المللی انرژی هسته ای و اعضای آن و در ایالات متحده جلوگیری کند. خوشبختانه توازن برقرار شده در پرونده ایران در شورای امنیت و توانایی هیئت مدیره ایران منتفی است.

با این حال ، پس از گزارش آژانس ، موارد جدید وجود دارد و نه به عنوان یک عضو یک شخص از شهرهای بورخا ثابت شده است. اگرچه گمانه زنی ها در مورد ذخایر اورانیوم ایران ، اما بعید به نظر می رسد که مورد انتقاد برخی از کشورهای اروپایی قرار بگیریم ، جمهوری اسلامی ایران اکنون بیش از هر کس مطمئن باشد که شما بخشی از مکاتبات تصمیمات خود را به ویژه با کاهش برجام با سایر تعهدات خود به منظور قرار دادن آنها در مسائل غنی سازی به دلیل بازگشت شما ، قطعی می کند. این نیز به وضوح بیان شده است. اگر موضعی مشاهده کردید ، از آنها دوباره بخواهید که به کشورهای خود و ایران برگردند ، سایر تعهدات آن در شورای امنیت. در غیر این صورت نمی بینم چه چیزی باید از خدا برای آنها نجات یابد ، با آن کنار بیایید. از همه مهمتر ، 3 نوامبر ، در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، و این کشورها در انتظار نتایج هستند. آنها شورای امنیت مجوز خود را دارند و در واقع ، میانگین مجبور است که تا انتخابات پایبند باشد. روسیه و چین نیز همین طور است. به نظر می رسد ترامپ این دومین شکست روسیه است. اما کشورهای اروپایی تمایلی به چین ندارند.

در همین حال ، ما ، به عنوان شورای امنیت ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پنج عضو دائمی یک نشست آنلاین و همچنین آلمان و ایران ، که مخالف بعداً ، ایران و ایالات متحده هستند ، هستیم. روسیه به وضوح نشان می دهد که چنین درخواستی و چه کسی معتقد به حل اختلافات بین اثر شرطی سازی پس از چند برابر وزن آنها در واشنگتن و تهران است. از طرف دیگر ، وضعیت فعلی مشابه آنچه در زمان آزمایشات تحریم های بورخا چندین قطعنامه بود که سرانجام با 1 + 5 ، که در نهایت با واشنگتن وارد تهران شد ، به آنها تحمیل شد. نقش شورای امنیت برای راه حل فعلی نیز در نظر خواهد گرفت که ایالات متحده اعلام خواهد کرد که با وجود تلاش زیاد ، آنها نمی توانند کاری انجام دهند. بنابراین تدبیر سیاسی هیچ چیز نیست ، هیچ چیز جدیدی گفته نشده است ما چیزی جز حمایت از دست نمی بینیم.

بنابراین پیش بینی شده بود که چنین وضعیتی تا انتخابات نوامبر و زمانی که نتایج مشخص شود پابرجا خواهد بود و همه چیز روشن تر می شود و در این وضعیت و چشم انداز می توان تصور کرد. نقش ایران در دمای کارتن ایالات متحده جمهوری خواه و دموکرات ؛ اما این نیازی به روندهای نگرشی تاکتیکی ندارد. اگر دوباره خوب شد ، از دونالد ترامپ برای نابودی با شمشیر. و اگرچه آنها می گویند نظر جوبیدن در شورا غالب است ، اما این روند کمتر استرس زا و معقول تر است.

311 (310)

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا