مجله عمومی

ورق طرح سفال پرچین و ورق رنگی چیست؟

ورق طرح سفال پرچین و نوع ورق رنگی آن در واقع ورق گالوانیزه است که در طی فرایند صنعتی به عنوان کوره رنگ می‌شود. پوشش رنگ علاوه بر زیبایی باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی ورق در برابر خوردگی، خوردگی و پوسیدگی می‌شود. اگر ورق‌های گالوانیزه در شرایط محیطی نامناسب و بسیار مرطوب و یا در نزدیکی مایعات اسیدی و قلیایی قرار دارند، توصیه می‌شود از ورق‌های رنگی و ورق طرح سفال پرچین ویلانما استفاده کنید.

کاربرد ورق رنگی

ورق طرح سفال پرچین با توجه به تنوع رنگ‌ها و مقاومت در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی، در صنایع مختلف استفاده زیادی می‌شود. این موارد استفاده عبارتند از:

کاربرد ورق طرح سفال پرچین در صنعت ساخت و ساز برای کاربردهایی از قبیل نمای داخلی و خارجی ساختمانها، سقف کاذب، سقف و بدنه کارگاهها و انبارها.

کاربرد ورق طرح سفال پرچین در صنعت لوازم خانگی مانند تولید آبگرمکن، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و غیره.

کاربرد ورق طرح سفال پرچین در صنعت حمل و نقل مانند ساخت کانتینر، کابین ماشین و ماشین آلات سنگین و همچنین کاربرد در صنایع فلزی از قبیل ساخت بدنه رایانه، تجهیزات اداری، پارتیشن.

فرآیند تولید ورق رنگی

در تولید ورق‌های رنگی باید نکاتی را در نظر گرفت، مانند اینکه سطح ورق کاملاً تمیز و عاری از هرگونه زباله و مواد روغنی باشد، با زیر ساخت سطح ورق باید حالت چسبنده‌ای برای رنگ داشته باشد، همچنین مقاومت آغازگر در برابر محیط زیست. قرار است اندازه گیری شود. بنابراین، برای تولید ورق‌های رنگی، ابتدا کویل های ورق گالوانیزه تولید شده وارد بخش تهیه ورق رنگ می‌شوند. اولین قدم در تهیه پولیش، برداشتن سطح ورق است که ناخالصی‌ها و گریس‌ها را از سطح فلز خارج می‌کند. تخریب باید در این زمینه به خوبی انجام شود.

ورق طرح سفال پرچین در مرحله بعد، به منظور صاف و یکنواختی سطح و افزایش کیفیت نقاشی، سطح فلز با استفاده از یک غلتک مخصوص مسواک می‌شود. سطح فلز سپس با آب شسته شده و توسط هوادهی خشک می‌شود. در آخرین مرحله آماده سازی، به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی ورق و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورق‌ها، مواد شیمیایی روی سطح اسپری می‌شوند و در دمای مناسب خشک می‌شوند. پس از خشک شدن، ورق آماده ورود به مرحله نقاشی خواهد بود. برای نقاشی، ابتدا با استفاده از یک نوع رنگ آغازگر، پایه سطح فوقانی و پایین ورق پوشانده شده و وارد اجاق گاز می‌شود.

بعد از خنک شدن ورق‌ها، رنگ نهایی که بسته به کاربرد ورق مانند پلی استر، اپوکسی، پلی وینیل کلرید یا پلی اورتان ممکن است از مواد مختلفی باشد، توسط غلطک بر روی سطح ورق فلز قرار می‌گیرد و وارد غلطک می‌شود و وارد نهایی می‌شود. مرحله نقاشی رنگ. محصول نهایی مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد داشت.

مشخصات فنی ورق طرح سفال پرچین

ابعاد هر روق: 37*98 سانتیمتر

سطح خالص پوشش هر ورق: 0.42 مترمربع

وزن هر ورق 0.6 معادل 2 کیلوگرم

وزن هرمترمربع: 7.1 کیلوگرم

ضخامت 0.06-0.05-0.04 میلیمتر

رنگ بندی: سبز، نارنجی، قهوه‌ای، قرمز و…

 

سایت هدف:

https://www.roofingsuperstore.co.uk/browse/roof-sheets.html

https://www.ruukki.com/roofing/products/roofing-sheets

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا