مجله هنر و فرهنگ

فیلمی که پس از ۴۸ سال، برای نخستین بار از تلویزیون پخش خواهد شد

آفتاب نیوز:

مستند “ایمان” به کارگردانی حسین ترابی که به حرم امام رضا ، عطش (ع) سفر می کند و برای اولین بار در تلویزیون 48 سال است.

“ایمان” همانطور که تولید می شود ، در سال 1951 ، مفهوم ایمان و راه افسری که در آنجا ایستاده است ، و قدس رضوی. این نوشته های مقدس است ، در نظر دوربین یک جذاب ، دلربا و راه گشاده ، تحقیق از طرف چشم است.

حسین ترابی ، کارگردان و نویسنده فیلم نامه ایرانی ، فارغ التحصیل دانشگاه فارابی با مدرک سینمایی ، شعاع کوچک دانشکده هنرهای نمایشی و کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی نیست. این اقدام در سال 1349 با فیلمبرداری در مرکز هنرهای سینمایی در وزارت فرهنگ و ساخت فیلم کوتاه با نام “خانه سرچشمه” آغاز شد.

مستند “برای آزادی” اثر ماندگار آن است که اخیراً توسط مارک کازینز مورخ و منتقد فیلم در موسسه BFI در لندن (BFI) به چاپ رسیده است ، به عنوان یکی از 10 مستندی که دنیا را لرزاند ، با آثاری از لنی ریفنشتال ، مایکل مور. فارغ التحصیل شد

“ایمان” با دوربین 35 فیلمبرداری شد و رنگ جایزه اول در دوچرخه سواری را به دست آورد.

ترابی بر روی جداول “ایمان” کارگردانی شده است و بازیگران دیگر فریدون ریپور (فیلمبردار) ، شیکرهای سیاوش (برای غذا خوردن) ، داوودی باقریا (مهندس صدا) و sheid Qarcheh Dagh (موسیقی) را شامل می شود.

این مستندات مستند برای اولین بار به مناسبت کریسمس و خوشبختی امام رضا (ع) ، چهارشنبه چهارم تیرماه ، ساعت 12:45 شب شبکه مستند cunila پخش نمی شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا