مجله عمومی

سی سال گذشت؛ زلزله منجیل و آینده ایمنی توسعه ایران

(10) 957 این روزها ، تعداد زیادی از ما وجود دارد. در حال حاضر در خارج از جمعیت ایران نزدیک به 60 میلیون نفر به یک میلیون نفر رسیده است و از میان 84 فصل جمعیت به غلظت در تهران ، استانها باید حداقل 50 درصد بالاتر از دوره اول باشند و ثمرات سه دهه را به بار آورده اند. منطقه ساحلی اراک در دریای خزر با مجموع بیش از 10 برابر تعداد ساختمانهای این نوع ساختمانها در زلزله در 21 ژوئن 1969. زمین لرزه در 21 ژوئن 1990 در منجیل ، شنبه 21 ژوئن 1990 تا 30 دقیقه بامداد ملاقات می کند. زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر همراه با زمین لغزش بود و از نظر اندازه و بزرگی تأثیر عاطفی ، به ویژه در فصل بالا ، ویران کننده ترین به ساختمان های بلند و سازه های بلند است. این کامل تر است ، امروز که گم شدن آن به همان حادثه و ساختمانهای مرتفع ارجاع شده است ، زیرا آنها در فضایی بیش از 30 سال قرار دارند ، در حال ساخت بودند.

خارج از شهر در جنوب ، برای استان گیلان رودبار بیشتر در منطقه تپه قرار دارد و آسیب دیده است. شهرهای قم در دسترس بذر پادشاه قرار دارد و شهر مربع پیشنهادات 2200 ، لاهیجان ، رشت ، استان قزوین زنجان است. زمین تحت تأثیر مسافت زیاد با حرکات سنگین زمین لرزید. به طور کلی ، زمین ، کوه البرز ، کرج و تهران از جمله خواص لرزه نگاری است که در مورد آن می تواند. مرکز اقیانوس در این منطقه گزارش شده است ، اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است. مرکز اقیانوس در این منطقه گزارش شد ، اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است. مرکز اقیانوس در این منطقه گزارش شد ، اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است. برای بازگشت از حرکتی که در نظر گرفته شده انرژی بیشتری جمع شده و با یک زمین لرزه به بزرگی 7.3 ریشتر رها شد.

این وضعیت کسانی است که هم اکنون در گیلاد قرار دارند ، با شهرهای تهران ، کرج ، مشهد و تبریز در غیاب نشانه اژدها بزرگ ، برای مدتی طولانی که از زمان قبل از حرکت لرزه ای زمین ، آماده شده بود آماده شدیم ، زیرا او بالاتر از همه مکان های دیگر در سکوت آن مراقبت ها و هر چیز دیگری است. علائم مارکوس که حاکی از فعالیت منجیل رودبار است ، وقوع زمین لرزه در مناطق در 21 ژوئن 1969 شامل موارد زیر است: زمین لغزش اصلی و باستانی ، رودخانه ملو (پادشاهی) رودخانه سفیدرود حم-او-خمس سفیدرود در کنار رودخانه. لوله قدیمی رودخانه سفیدرود کج شده و از ارتفاعی آب و لوشان توسط آبرفت کواترنر و هرزویل رودبار کج شده است.

وقتی دستور ایستادن به سمت شمال را می دهد می تواند تقصیر نشانه های معاون این نوع سنگر تهران باشد. در روز دوم زلزله یا طبقه قدیمی بالغ 21 ژوئن 1969 ، در منجیل نشان می دهد که وقتی یک گسل لرزه ای به دنبال صخره در کوله پشتی برخی از سد سفیدرود تاجی را که به زمین رسیده بود پشت سر گذاشت و قابل مشاهده است و می توان آن را مشاهده کرد. ESI از سال 2007 ، دومین محل ریاضت اقتصادی اروپا به اندازه 12 است (عمدتا شدت لرزه ای در دوازده درجه). با این حال ، میزان خسارت ساختمانها به طور جدی برای جدی ترین زمین لرزه ها محفوظ است ، ما حداکثر شدت آن از 8 تا 10 درجه (مقیاس EMS یا مرکالی) می رسد. و حداکثر نرخ مربوط به زلزله تابای 1357 ، سیرچ 1360 Rm 1382 و 1396 آزگاله سرپل ذهاب بود.

به این معنا ممکن است که همیشه زمین لرزه منجیل “جدی ترین” زلزله خاطره بر روی ایران باشد.البته ، این ویژگی که شدیدترین آن به عنوان زمین لرزه منجیل نامیده می شود ، با وقوع زلزله ای به بزرگی دیگر رخ داده است و شدت چنین مواردی در زمین large زمین لرزه در زمین large زمین لرزه در مقیاس بزرگ ایران هیچ جزئیاتی از آن به تفصیل مورد بررسی قرار نگرفته است. مطمئناً احتمال دارد که سندی در اوایل این بزرگی ایران باشد.با این حال ، یکی از بالاترین میزان دلایل اصلی زمین لرزه های خسارت منجیل به پایان رسید. شدت ، که به ویژه در ناحیه مرکزی ویران کننده است پیام لرزه ای در زیر سطح اقیانوس است ، با این حال هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است.پیام مرکز لرزه زیر کف اقیانوس ، اما هیچ هشدار تسونامی ارسال نشده است. اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است.

گفتنی است ، این نخستین گزارش از 21 ژوئن 1969 در منجیل است که توسط یک استاد در حافظه زنده تهیه شده است و همکاری علی اکبر معین فر و نادرزاده ، 50 روز پس از زلزله در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن منتشر شده است. پاکده منجیل به دلیل نقص در بخش روستایی 2 وسط جاده ، از اصحاب مهمترین متر ارتفاع سقف سطح جابجایی عمودی زمین بوده است. سال گذشته ، 29 سالگرد نویسنده زلزله منجیل ، به لطف سازمان برنامه گیلان برای زلزله منجیل پیر یا طبقه بالایی ، فرصت بازدید مجدد را داشت و همچنین تخلف وارد شده به صاحب روح یاد معین فر بعد از حدود سه دهه یافت شد. هنوز هم با خستگی قابل تشخیص نیست و با حرکت در یک خط مستقیم می توان فهمید که ثروت پس مانده است.

حرکت به 4000 کیلومتر مربع در منطقه آسیب دیده رومارکی ، با وسعت تقریبی 500 کیلومتر مربع در دره سفیدرود به سه بخش لوشان ، رودبار و منجیل. و پدیده زمین لرزه ها ، جاری شدن سیل منجیل (روان پریشی) و منجر به وخیم تر شدن ساختمان ها و تأسیسات در آستانه اشرفیه ، ول لولمان ، بار رودباراکی ، اصر کیااده ناصر ، بالاماهله سفیدرود در شرق می شود. منطقه رودبار شهر از طریق زمین و مزارع با شن و ماسه و گرمای زیاد ناشی از فوران ، گل و لای آب روبرو می شود. موضوع همچنین قابل مشاهده است که کوهستان اصفهان دشت نسبت به شن و ماسه روانکاری ، خم ، سومسارا ، قومان غیرتمند بود ، با توجه به مطالب فوق ، پل لوشان شاهرود رستم آباد مزارع در اطراف خط ساحلی است.

این پدیده به طور یکنواخت یا غیرمستقیم به مایع سازی رسیده است تا یک قافیه را سرود ، تولد ، آستانه اشرفیه طولانی انرژی کمتر زمین را با بالا آمدن تورم ترک ها ایجاد کرده و از شکل شکل مخروطی گرد و غبارهای زمین ، زمین ، چاه های آب ، این مردان پر از شراب جدید با عمق 10 متر در آستانه خارج می شوند. قلعه ها برای بیشتر متخصصان با توجه به این شن و ماسه بسیار سست روان کاوی ساخته شده و شن و ماسه و رودخانه ها را که می گویند ، دور ریختند.

این ویژگی ها نخستین بار در ایران ، در تاریخ مدرن کوه ، زمین لرزه مشاهده شد. همه این موارد ، یادآوری می کنیم مکان های البرز را می توان تکرار کرد ، باید جمع شویم و دریای خزر به منطقه ساحلی برسیم. امروز توسعه شهری مدرن در این منطقه قرار است در زلزله شدید بعدی متعاقبا در دسترس همه مکان ها باشد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا