مجله علمی و پزشکی

آشنایی با 9 بیماری شایع کبدی

همانطور که گفته شد ، عملکرد کبد وظیفه بسیاری از کارکردهای مهم بدن را بر عهده دارد ، و اگر در اثر بیماری یا جراحتی تحت تأثیر قرار گرفته باشد ، از دست دادن عملکرد می تواند صدمات قابل توجهی به بدن وارد کند.
بیماری کبد یک اصطلاح گسترده است ، یعنی اگر کبد نتواند هیچ یک از کارکردهای خود را انجام دهد ، مشکلی پیش می آید و آن بیماری است.

انواع بیماری کبد

طیف گسترده ای می تواند تمام اعضای بدن مانند مشکلات کبدی را تجربه کند. داشتن کبد سالم از نظر سلامتی بسیار بد است. با این حال ، عواقب داشتن بیمار یا چیزی خطرناک یا حتی کبد می تواند کشنده باشد.
بیماری کبد؛
1. فاشیولیز
این بدهی است که از دل کرمهای انگلی و انگلی به کبد ، کبد ، کبد یا کسانی که در ماه سال هستند ، می رسد ، بیش از حد ، در حالت خفته نمی تواند. فاشیولیز یک بیماری گرمسیری است.
2. سیروز
این نشان می دهد که سلامت به فرآیندی که سلولهای فیبروز کبدی را انجام می دهند ، بازگردند. این بیماری توسط عوامل مختلفی از جمله سموم ایجاد می شود. هپاتیت الکل. به طور خلاصه ، عدم مراجعه به سلول های کبدی فیبروز کبد نمی تواند انجام دهد زیرا عدم عملکرد باعث اختلال در عملکرد آن می شود.
3. هپاتیت
یک بیماری کلی وجود دارد که می تواند به ویروسی به نام هپاتیت ، سموم کبدی یا پاسخ به هیپوآدرنوکروتیک آلوده شود. این بیماری با کبد و التهاب مشخص می شود. در بسیاری موارد ، کمبود کبد و کبد قادر است در موارد بسیار شدید که می توانید از آن مراقبت کنید ، اتفاق بیفتد.
4- بیماری کبد الکلی
نوشیدن بیش از حد الکل برای ایجاد آسیب به کبد ، نه مدت طولانی. این نژاد که کم کم چربی است به لطف کبد ، کمان اگر آنها مایل به نوشیدن نباشند تا وفادار بمانند ، او نمی تواند سیروز کبدی ایجاد کند.
5- مجاری صفراوی التهاب
التهاب خمیر مجاری صفراوی کبد. در آنجا ، او خوشحال است ، بگذارید او علت بسیاری باشد که آنها ناشناخته نیستند ، آنها فکر کردند که قرار بود باشد ، با این حال ، این شرایط یک خود ایمنی است.
6. کبد چرب
این کبد چرب توسط سوء مصرف الکل یا چاقی ایجاد می شود. واکسنهای بیماری کبد چربی در سلولهای چربی کبد انجام می شود. اما اگر این نمی تواند سوء مصرف الکل باشد ، بیماری کبد چرب -بیتور کننده گفته نمی شود. به چند دسته تقسیم می شود ، و اگر بیماری درمان نشود بیماری کبد چرب است و رسانه ها عامل اصلی زخم ها ، سیروز کبدی یا توسعه دهنده هستند. (بیشتر بخوانید)
7. سندرم گیلبرت
اختلال ژنتیکی احساسات وجود دارد ، مانند 12 درصد از جمعیت 3 نفر است. بیلی روبین شکسته است. یرقان ممکن است ملایم باشد اما این اختلال مضر نیست.
سرطان کبد 8.
شایع ترین انواع سرطان همراه با سرطان کبد و سرطان سلول کولینرژیک سرطان است. که دلیل اصلی الکل و هپاتیت است. نوع ششم شایع ترین است ، علت مرگ اولی و دومی در sed facilisis است.
9- کبد چرب باردار
کبد چرب هنگام بارداری بسیار نادر است ، کبد چرب در دوران بارداری می تواند توده ای از ترس جدی را برای مادر و جنین ایجاد کند. عدم انجام کبد ، نارسایی کلیه ، عفونت جدی و خونریزی. زنان باردار باید پیدا شوند و آزمایش کنند که آیا این بیماری وجود دارد یا خیر. بیشتر خانمها بعد از زایمان بهبود می یابند.

چه بیماری کبدی درمان می شود؟

درمان بیماری کبد به دلیل وزن آنها و پس از معاینه پزشکی گزینه های درمانی مشخص می شود. با این حال ، به طور کلی ، روش هایی وجود دارد که می توانید به سلامتی بدن کمک کنید ، به خصوص کبد شما را سالم نگه می دارد.
راه هایی برای حفظ کبد سالم
در اینجا چند نکته برای کمک به حفظ کبد سالم وجود دارد.
• از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید.
• از رژیم غذایی خودداری کنید.
• محافظت در برابر مواد شیمیایی موجود در هوا.
• داشتن رابطه جنسی ایمن.
• Plasmodium falciparum؛
• مخلوط کردن با احتیاط؛
• الکل ننوشید.
از قرار گرفتن در معرض افزایش خون و دانه ها ،
• مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

حرف آخر
در این مقاله با انواع مختلف بیماری کبدی آشنا می شوید. اگر بیماری کبد به ویژه برای درمان این بیماری تغییر سبک زندگی شماست. برای تغییر این ، شما باید یک کبد چرب رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی دریایی میل کنید. همچنین باید به اندازه کافی ورزش کنید.
یک چشمه زندگی است ، https://zoomlife.ir زوم

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا