برای گسترش مفهوم انتظارات ، باید دیدگاه جهانی داشته باشیم



یک کارشناس مذهبی گفت: “وجود منجی و وعده یک چشم انداز جهانی است. اگر می خواهیم مفهوم انتظارات را گسترده تر کنیم ، باید یک چشم انداز جهانی داشته باشیم.” مفهوم انتظار به معنای گردش همه اعمال و رفتارها در زندگی است. فرد منتظر یک فرد منفی نیست ، اما او همه کار را با انرژی انجام می دهد و تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.

محمد صادق كافل ، حجاج اسلام و مسلمین ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان اسلامی اظهار داشت: حضور امام الزمان (علیه السلام) قولی است كه از سوی همه دنیا و جهان وعده داده شده است و همه اختلافات و پراكندگی ها را در جهان از بین می برد. ما می خواهیم روی کسانی که در زمین ضعیف شده اند بخوابیم و آنها را امام کنیم و تصمیم پروردگار خود را به عنوان دو دکمه بگذاریم و کتاب مقدس است که در آن کتاب خدا ذکر شده است. در مزمور آمده است: “آنها زمین را به ارث می برند.” این دو آیه نشان می دهد که موعود مطمئناً وارد جهان خواهد شد ، موعود که زمین را با آرامش و آرامش پر می کند ، و او مطمئناً یکی از بندگان صالح خدا است.

وی ادامه داد: امام عصر (عج) همان کسی است که وعده داده شده جهان است که به دنبال خیر و برکات برای همه جهان است. بر این اساس ، برای اینکه بتوانیم برای ظهور جامعه آماده شویم ، باید دید جهانی داشته باشیم ، یعنی اگر برنامه انتظار وجود دارد ، باید جهانی باشد.

این کارشناس اخلاق و دین با بیان اینکه در آیات و احادیث دینی گنجانده شده است ، گفت: بهترین آثار در انتظار فرج است ، بنابراین وی گفت: منظور از فرج برای به دست آوردن بهترین آثار چیست؟ این بدان معنا نیست که شخص باید فقط منتظر بماند ، گویی که خود انتظار دارای ارزش است ، اما این انتظار معنای و مفهومی از جریان و برنامه ریزی دارد ، یعنی فردی که منتظر تمام فعالیت های زندگی خود است بستگی به مفهوم انتظار برای برنامه ریزی دارد. پیش بینی می شود روال ساده ای ایجاد شود. انتظار چیزی نیست که در کنار سایر رویه ها قرار بگیرد ، اما اقدامات دیگر به نوعی با معنای انتظار درک می شوند.

کاویل گفت: “مطابق آیاتی که ذکر کردیم ، باید بگوییم که موعود آینده بشریت را تغییر خواهد داد.” اگر می خواهیم منتظر بمانیم تا ظاهر شود ، برنامه ریزی ما باید مقدمه ای برای این ظاهر باشد. انتظار یعنی تحریف ابعاد زندگی. فرد منتظر یک فرد منفی نیست ، بلکه تمام کارهای زندگی را با انرژی انجام می دهد. به این ترتیب ، تمام تهدیدها به فرصت تبدیل می شوند. برای توسعه انقلاب و اسلام باید روی مفهوم و کلمه انتظار و جهانی شدن آن کار کنیم. گفتگوی و تمدن مورد انتظار ، تمدنها را به افقی روشن تر برای آینده بشریت تبدیل می کند. اگر شخصی بداند که با آمدن منجی احساس راحتی می کند ، مطمئناً با جدیت تر سعی خواهد کرد دستورالعمل ها و مفاهیم انتظار را دنبال کند. مفهوم انتظار هرچه واضح تر باشد ، گفت و گو پویاتر خواهد بود و دولت ها و تمدن های جهان نزدیک تر می شوند.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت مطابق با سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، بنابراین مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه آنلاین مجله رز هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

خروج از نسخه موبایل