تداوم طراحی نزولی روش شیوع کرونا در کشور / وضعیت خوب اما فریبنده است

استاندارد شیوع کرونا در ایران / پنج شنبه 21 فروردین

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، امروز (پنجشنبه 21 فروردین) هم به تبعیت از چند روز گذشته آمار مبتلایان جدید شناساییشده این بیماری کاهش یافت و به نظر میرسد با توجه مشارکت همگانی مردم در طول هفته دوم فروردین ماه، این آمار باز هم همیشگی کاهشی خود را ادامه داد.

همچنین افراد در حال درمان 964 نفر، مبتلایان جدید 363 و درگذشتگان نیز 24 نفر نسبت به روز قبل کاهشیافته است ولی باید توجه داشت از سوی دیگر بهبودیافتگان جدید نیز 276 نفر نسبت به روز قبل با کاهش روبرو بوده است و افرادی که در وضعیت شدید این این قانون برای 38 نفر دارای امتیاز است.

بیشتر بخوانید ·

سخنگوی بهداشتی اعلام کرد ·

آخرین آمار موجودلایان ویروس کرونا تا روز پنجم دوشنبه ۲۱ فروردین / مجازیافتگان ۳۲۳۰۹ و عبدلایان ۶۶۲۲۰۰ نفر + ایده

شوخی فاجعه‌بار شهریاری با ارائه طرح ترافیک از ۲۳ فروردین / کرونا در سیستم حمل و نقل و تبلیغات عمومی شهادتند

متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی جستجو کرد ؛

موج جدید شیوع ویروس کرونا در راه تهران / طرح طرح ترافیک خلف قواعد

هرچند مجموع آمارهای ارائه شده از طرف وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، نسبت به روزهای گذشته امیدوارکننده است اما نباید فریب این آمار را خورد چراکه این نمودار نیز همچنان متاثر از قرنطینه خانگی ایام تعطیلات نوروز است.

برای آنکه بدانیم آیا واقعا شیوع کرونا در کشور در سراشیبی قرار گرفته یا خیر باید تا اوایل هفته آتی صبر کنیم چراکه برای یک قضاوت دقیق آمارها باید حداقل به مدت یک هفته توقف و یا روند کاهشی شیوع بیماری را نشان دهد.

آنچه واضح و مبرهن به نظر میرسد این است که تا قطع کامل زنجیره کرونا باید همچنان به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشیم و از توصیههای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا سرپیچی نکنیم.

انتهای پیام / 4145

خروج از نسخه موبایل